Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@00:07:00 GMT

نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید شود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۱۰۰۷

نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید شود

گروه استان‌ها- استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشدید نظارت‌ها بر بازار خبر داد و گفت: کالاهای اساسی مورد نیساز مردم تامین شود تا کمبودی احساس نشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسین کلانتری در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تامین کالاهای موردنیاز مردم در اولویت کاری تیم اقتصادی استان قرار دارد و  نظارت و بازرسی‌ها با شدت بیشتری ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تامین کالای اساسی، عنوان کرد: افزایش ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی استان در اولویت کاری تیم اقتصادی قرار گیرد.

کلانتری با اشاره به وجود کارخانه روغن نباتی گچساران، عنوان کرد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نماید به نحوی که با پیگیری‌های جدی از طریق وزارت صمت سهمیه دانه‌های روغنی و روغن خام بیشتری در اختیار این واحد قرار گیرد تا بتواند بخش مهمی از نیاز خانوارهای استان تامین شود.

وی بر ضرورت نظارت در خصوص زنجیره توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: با پیش بینی و افزایش توزیع کنندگان این مواد غذایی از هرگونه تجمع مردمی جلوگیری شود تا در این شرایط سخت کرونا با بحران دیگری روبرو نشویم و مردم به راحتی به کالای مورد نیاز خود دست یابند.

کلانتری با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی و ضروری باید تلاش مضاعفی در این مدت صورت پذیرد،  ادامه داد: باید پیش از آنکه یک محصول در بازار کمیاب شود برای تزریق آن به بازار باید  تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی خواستار برگزاری نشستی به ریاست معاونت اقتصادی استانداری و با حضور ، معاونت اقتصادی اداره کل اطلاعات، مدیران کل صمت، جهادکشاورزی،  تعزیرات حکومتی، سپاه و اتاق اصناف برای بررسی نیازمندی‌های استان در اسرع وقت اقدام تا با انعکاس موارد به وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی زمینه تامین بیشتری از کالاهای اساسی برای مردم استان فراهم شود.

فساد و رانت در تجارت خارجی محصولات کشاورزی بازار را به هم ریخته استطرح ساماندهی بازار خودرو حاشیه‌های دلالی و قرعه‌کشی را از بین می‌‎بردارزیابی اثرات اقتصادی بازارچه‌های مرزی در ‌توسعه اقتصادی/روش‌های منسوخ‌ برای جنگ اقتصادی مناسب نیست

کلانتری از زحمات اصناف مختلف تقدیر کرد و افزود: با اتحاد، همدلی ، همکاری و رعایت انصاف همه مشکلات برطرف می‌شود و انتظار می‌رود
مدیران تمام تلاش خود را برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز و حفظ آرامش مردم به کار گیرید و از ایجاد هرگونه استرس دیگری برای مردم جلوگیری کنید.

وی بیان کرد: بدون شک ما هم به فکر رفع نیازهای مردم و مشکلات اقتصادی آنها هستیم و هم از تولید کنندگان و توزیع کنندگان حمایت می‌کنیم اما می طلبد بازاریان نیز در حق مردم انصاف را رعایت کنند.

کلانتری با اشاره به ذخایر و ظرفیت‌های استان، عنوان کرد: می طلبد هر کالایی که در استان تولید می‌شود با قیمت پایین تر و مناسب تری  به نسبت سایر استان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به فروش برسد.

وی با بیان اینکه هر چند وزارت صمت نسبت به دخیره سازی کالاهای استراتژیک  مانند روغن، برنج، گوشت سفید و گوشت قرمز  اقدام کرده، ولی به دلیل محرومیت استان نیاز است برای افزایش این ذخایر پیگیری جدی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت  انجام شود تا مردم هیچگونه کمبودی را احساس نکنند.

وی بر تداوم تشدید بازرسی ها و نظارت ها در بازار شهرهای مختلف تاکید کرد و تصریح کرد: به طور قطع اگر ناظر ما کنترل کند شاهد افزایش خودسرانه قیمت‌ها در سطح بازار نخواهیم بود.

کلانتری خواستار حضور موثر بازرسان صمت و نیروهای تعزیرات حکومتی از فردا در شهرهای 18 گانه استان شد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه کمبود کالا بلافاصله گزارش لازم ارائه و نسبت به تزریق کالا به بازار اقدام شود.

انتهای پیام/544/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار بازار کهگیلویه و بویراحمد کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، برخی از وزرا، امروز طبق روال چهارشنبه‌ها در حیاط دولت به پرسش خبرنگاران پاسخ دادند.

سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران، نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی و حقوق گمرکی را برای امسال، به حداقل قانونی کاهش داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • شهردار سی سخت معرفی شد
  • عملیات وعده صادق متعلق به همه مسلمانان و آزادگان جهان است
  • خوشحالی مردم یاسوج از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق