Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان دوشنبه شب در نشست مدیران بخش‌های مختلف مدیریت سهام عدالت در خراسان رضوی افزود: قرار است اعضای هیات مدیره مجمع شرکت سرمایه گذاری استان از بین سهامدارانی انتخاب شود که روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را برگزیده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را برگزیده‌اند، زیاد و پراکندگی آن بسیار است لذا تصمیم گیری برای نحوه انتخاب اعضای دارای صلاحیت لازم برای هیات مدیره مجمع شرکت سرمایه گذاری خراسان رضوی از حساسیت بسیار برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اختیار بسیاری از تصمیمات در خصوص نحوه برگزاری انتخابات برای اعضای هیات مدیره این مجمع در دست استان نیست و فقط می‌توان پیشنهاداتی برای برگزاری بهتر این انتخابات به تهران ارسال کرد.

وی افزود: برای اطلاع رسانی نسبت به ثبت نام سهامداران در سامانه سجام باید از طریق نهادهایی مانند آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرمانداران و دهیاران بهره گرفت تا به شیوه‌های خود این اطلاع رسانی را انجام و جامعه مخاطب خود را نسبت به این موضوع مطلع کنند.

رسولیان ادامه داد: باید یک برنامه تلویزیونی نیز در خصوص لزوم ثبت نام سهامدارانی که روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام عدالت خود برگزیده‌اند تهیه و از طریق شبکه استانی صدا و سیما پخش شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۶ ماه از اجرای سیاستهای آزادسازی سهام عدالت می‌گذرد و سه میلیون و ۹۸۴ هزار نفر در این استان از سهام عدالت برخوردار هستند و همین افراد می‌توانند برای فعالیتهای اقتصادی استان بر مبنای سهامی که در اختیار دارند، برنامه ریزی کنند.

حسین امیررحیمی افزود: از مجموع این افراد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده‌اند که ۱۱ درصد از این تعداد و معادل ۳۰۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده‌اند.

وی ادامه داد: میزان سهامداران عدالت خراسان رضوی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، از متوسط کشوری بیشتر است بطوریکه این تعداد در کشور ۶۰ درصد ولی در این استان ۶۸ درصد است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: وزارت دارایی و سایر نهادهای ذیربط ساز و کاری تنظیم کرده‌اند که براساس اساسنامه شرکت هلدینگ سهام عدالت یا شرکت سرمایه‌گذاری استانی، یک مجمع از بین افرادی که روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند، تشکیل و اعضای هیات مدیره آن براساس رای گیری الکترونیکی انتخاب شوند.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده، همه افرادی که تمایل به حضور در هیات مدیره دارند، وارد سامانه سجام شده و ثبت نام کنند تا بتوان از بین افراد متعهد، متخصص و آشنا با بورس و دارای اطلاعات مالی و تجربه بنگاه‌داری، اعضای هیات مدیره مجمع را انتخاب کرد.

امیررحیمی ادامه داد: برای تحقق این مهم خواهان مشارکت ادارات مختلف مانند آموزش و پرورش، امور مالیاتی و کار و رفاه اجتماعی هستیم.

مدیر شرکت سرمایه گذاری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در آیین نامه سازمان بورس و اوراق بهادار ۲ روش مدیریت سهام برای سهامداران عدالت پیش بینی شده که شامل روشهای مستقیم و غیرمستقیم است، در روش مستقیم مالکیت و مدیریت هر سهم برعهده خود فرد است و می‌تواند سهامش را واگذار کند اما در روش غیرمستقیم باید فرد مدیریت سهام خود را به شرکت سرمایه گذاری در هر استان واگذار کند و سودش را از این شرکت دریافت نماید.

علی اصغر صراف افزود: براساس اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری افراد واجد شرایط برای عضویت در هیات مدیره مجمع این شرکت باید علاوه بر اینکه روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده باشند، بصیر، آگاه، دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های مرتبط، متعهد و متخصص باشند.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تمامی دستورالعملها و بخشنامه‌ها را در سایت خود قرار داده و کسانی که متقاضی عضویت در هیات مدیره این شرکت هستند نباید شاغل در نهادهای دولتی باشند بنابراین می‌توانند از بین بازنشستگان، استادان دانشگاه یا مدیران اسبق ادارات که با بورس آشنایی داشته باشند انتخاب شوند تا برای سهام ارزش آفرینی کنند.

مدیر شرکت سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: شرکتهای سرمایه‌گذاری نیز مجاز هستند از محل سود سهام عدالت در طرحهای عمرانی خراسان رضوی با مشارکت استانداری سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: یکی از شروط شرکت در انتخابات هیات مدیره مجمع این شرکت، ثبت نام در سامانه سجام و تایید صلاحیت افراد از طریق این سامانه است اما بیش از ۷۰ درصد از سهامداران عدالت در خراسان رضوی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و روستاها هستند که برای ثبت نام در سجام یا باید به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنند یا خود از طریق اینترنت وارد سامانه شده، اطلاعات هویتی خود را ارایه دهند و برای شرکت در انتخابات نامزد شوند.

صراف ادامه داد: تاکنون فقط ۱۷ نفر از خراسان رضوی برای حضور در انتخابات اعضای هیات مدیره مجمع شرکت سرمایه گذاری استان نامزد شده‌اند لذا باید شرایطی فراهم کرد که افراد بیشتری در سامانه سجام ثبت نام کنند و همه بتوانند رای دهند.

وی گفت: زمان ثبت نام برای عضویت در هیات مدیره مجمع ۲ بار تمدید شده و تا بهمن ماه فرصت ثبت نام برای متقاضیان وجود دارد و اکنون بزرگترین مشکل برای برگزاری انتخابات چگونگی جلب مشارکت سهامداران خراسان رضوی در این انتخابات، ثبت نام آنان در سامانه سجام و به حدنصاب رساندن افراد متقاضی شرکت در این انتخابات (۳۰ نفر) براساس چارچوب وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

برچسب‌ها استانداری خراسان رضوی سهام عدالت بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی سهام عدالت بورس استانداری خراسان رضوی سهام عدالت بورس اخبار کنکور روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود شرکت سرمایه گذاری روش غیرمستقیم اعضای هیات مدیره هیات مدیره مجمع سامانه سجام هیات مدیره خراسان رضوی انتخاب کرده سهام عدالت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، هادی محمدپور با حضور در فرودگاه شهدای گناباد، ضمن اشاره به اینکه فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد می تواند علاوه بر خدمات دهی به مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان به شهرستان‌های هم‌جوار نیز پشتیبانی خوبی ارایه نماید، گفت: فرودگاه گناباد، یک سرمایه ملی است و پتانسیل بزرگی در ارتقا و توسعه منطقه به عنوان کریدور ارتباطی مناطق شرقی به نقاط مختلف کشور دارد ولی هنوز جا دارد معرفی بیشتری در سطح استان‌های خراسان رضوی و جنوبی داشته باشد تا متقاضیان بتوانند از مسیر این فرودگاه مسافرت نمایند.

نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان در حمایت و تداوم پروازهای فرودگاه ضمن بیان آنکه مردم گنابادو بجستان لایق بهترین خدمات هستند،گفت: حمایت اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان، کارخانه داران و صاحبان سرمایه، اساتید و جامعه دانشگاهی می تواند به تداوم پروازها کمک کند.

محمدپور در ادامه تصریح نمود: مردم شریف استان های خراسان رضوی و جنوبی در حال حاضر از خدمات پروازی فرودگاه شهدای گناباد مسیر تهران به گناباد و بالعکس استفاده می کنند که الحمدالله تاکنون مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و این نوید را به مردم منطقه خواهیم داد از هرگونه اقدام و خدمت در راستای تحقق و پیشرفت منطقه دریغ نخواهیم کرد.

نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه فرودگاه شهدای گناباد با این تعداد پرواز در جایگاه بالایی در استان خراسان رضوی قرار دارد و به عنوان سومین فرودگاه استان به بهره برداری رسیده، گفت: فرودگاه شهدا به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم و نخبگان شهر گناباد می تواند به توسعه همه جانبه این منطقه کمک نماید و در این راستا لازم است از زحمات محمد صفایی نماینده شهرستان‌های گناباد ‌و بجستان، دکتر نصیری فرماندار گناباد و همراهی همه کسانی که دغدغه توسعه و زیرساخت های این فرودگاه را دارند، تشکر و تقدیر می‌نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897822

دیگر خبرها

  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی خراسان رضوی
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • جزئیات واگذاری سهام مدیریتی کشتیرانی منتشر شد
  • تعویض هادی خطوط انتقال برق 132 کیلوولت مارون اصلی - مربچه در خوزستان‏