Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@10:26:31 GMT

وزیر خارجه بایدن کیست؟

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۱۰۵۱

وزیر خارجه بایدن کیست؟

بلینکن ساعتی قبل توسط جو بایدن رسما به عنوان وزیر امور خارجه در دولت آتی وی معرفی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونی بلینکن ساعاتی قبل توسط جو بایدن رسما به عنوان وزیر امور خارجه در دولت آتی وی معرفی شد. 

جو بایدن در جریان تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود برخی از سیاست‌های دونالد ترامپ در زمینه سیاست خارجی را به عقب برخواهد گرداند و تلاش خواهد کرد اعتبار از دست رفته آمریکا را احیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این وعده‌ها در حالی است که کارشناسان می‌گویند بسیاری از آثار منفی سیاست خارجی ترامپ، بر خلاف وعده‌هایی که جو بایدن برای خنثی کردن آنها می‌دهد ماندگار خواهند بود و این چیزی است که متحدان اروپایی آمریکا هم اکنون به آن اذعان می‌کنند.

بلینکن کیست؟

آنتونی بلینکن 16 آوریل 1962 در «یونکرز» نیویورک در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. او در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد تحصیل کرده و بعد از اتمام دانشگاه به عنوان نخستین شغل در نشریه «نیو ریپابلیک» مشغول به فعالیت شده است.

او سال 2008، در دولت اوباما مشاور جو بایدن در زمینه امور امنیت ملی بود. سال 2013، مشاور اوباما شد و در سال 2014 از سوی او به عنوان دومین مقام وزارت خارجه آمریکا جایگزین ویلیام برنز شد. 

بلینکن در موضع‌گیری‌های گذشته‌اش درباره ایران در لفافه گفته که دولت احتمالی جو بایدن از اهرم تحریم‌ها به عنوان فشار بر ایران در موضوعات غیرهسته‌ای استفاده خواهد کرد.

جو بایدن تعدادی از اعضای کابینه انتقالی خود را اعلام کرد/بلینکن و جان کری همراه بایدن شدندمشاور امنیت ملی آمریکا آغاز روند انتقال قدرت به بایدن را منوط به رأی دادگاه کردگمانه‌زنی رسانه‌ها از گزینه بایدن برای تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان مللتأثیر بحران کرونا بر نحوه برگزاری مراسم تحلیف بایدنرئیس دفتر بایدن: اولین ملاقات‌های جلسه کابینه سه‌شنبه برگزار می‌شودتیم ترامپ بازگرداندن اقداماتش توسط بایدن را دشوار می‌کند

بلینکن اواخر سپتامبر سال جاری در مصاحبه با «سی‌بی‌اس نیوز» درباره موضوع ایران و سیاست آتی بایدن در این زمینه می‌گوید: «اگر جو بایدن رئیس جمهور شود، و اگر ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای برگردد، ما هم کار مشابهی خواهیم کرد. اما آنگاه، ما آن را به عنوان پلتفرمی استفاده خواهیم کرد تا با شرکا و متحدانمان تلاش کنیم که آن را تقویت و طولانی‌تر کنیم. و فکر می‌کنم این امتیازاتی دارد، که ما را در کنار شرکا و متحدانمان قرار می‌دهد تا بتوانیم با هم به طور موثرتر علیه سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران فشار وارد کرده و این اطمینان را حاصل کنیم که در خصوص آن فعالیت‌ها، ایران منزوی شود و نه آمریکا.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بار دیگر رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره اختلافات میان تل‌آویو و واشنگتن برسر برنامه حملات به غزه گفت: بایدن رویکرد «رشیده طلیب» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه را به رویکرد نتانیاهو و بن‌گویر ترجیح می‌دهد.

بن گویر در گفت‌وگو با نیویورک تایمز افزود: «بایدن در تلاش برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل بسیار اشتباه کرد. بایدن به دنبال اعمال محدودیت بر اسرائیل و صحبت درباره حقوق طرف مقابل، از جمله گروه‌هایی بود که می‌خواهند ما را نابود کنند».

اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌زبان نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع دو طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»

علی‌رغم این اختلافات اما دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر امنیت داخلی بایدن استیضاح می‌شود
  • پدرخوانده هوش مصنوعی کیست؟!
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم