Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه محدوده شهری شهرستان آشتیان باید افزایش یابد از نبود حتی یک خانه خالی در اشتیان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی اکبر کریمی عصر امروز در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به طرح جامع شهر آشتیان به عنوان مطالبه جدی مردم و مسئولان محلی اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرستان آشتیان بخش زمین و مسکن است و در واقع اراضی قابل توجهی برای توسعه شهر نداریم و مردم برای تهیه مسکن با مشکل جدی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اراضی دولتی محدود و به لحاظ جغرافیایی نامناسب، دارای شیب زیاد از مشکلات بوده و در سیل‌های اخیر سنگ‌های فراوانی سقوط کرده و بسیاری از مناطق از محدوده خارج و عملا قابلیت استفاده ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: مالکیت زمین مثلثی شکل 48 هکتاری بر عهده شهرداری آشتیان است و خوشبختانه مالکیت آن در اختیار بخش خصوصی نیست که دلیلی بر عدم همکاری و استفاده وجود داشته باشد.

کریمی ادامه داد: با توجه به واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان آشتیان و توسعه شهر و بالا رفتن جمعیت کارگری که یک واحد 300 نفر پرسنل جدید جذب و مشغول به کار شده اند، واحدهای جدیدی علاوه بر بخش‌های قبلی در حال احداث هستند که به رغم محیط سنتی و بسته آشتیان تقاضا برای مسکن به طور شگفتی افزایش و نرخ رشد متعارف جمعیت بر هم خورده است.

وی تصریح کرد: افزایش تقاضای مردم و کمبود مسکن مورد نیاز منجر به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در بازار شده و حتی یک خانه خالی در شهرستان آشتیان یافت نمی‌شود.

آشتیان به یک شهر علمی و دانشگاهی تبدیل می‌شود

نماینده معین حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان عنوان کرد: برخی از مراکز آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه در قم به خاطر نزدیکی به شهرستان آشتیان منتقل شده و آشتیان را به یک شهر علمی و دانشگاهی تبدیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: با توسعه شهرستان آشتیان تقاضا برای مسکن و توسعه شهر روز به روز افزایش می‌یابد و با در نظر گرفتن طرح مسکن ملی نیز ما با کمبود اراضی روبه رو هستیم.

مرکزی| پروژه‌های عمرانی-اقتصادی "آشتیان" با 110 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیدرئیس شورای شهر آشتیان: چرا طرح افزایش محدوده شهری اجرا نمی‌شود؟ + فیلم

زمین 48 هکتاری مورد نظر فاقد هر گونه ارزش زراعی است

کریمی افزود: زمین مورد نظر برای توسعه شهری سال‌ها محل دفع نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های شهری بوده و هیچ گونه کشت و زراعتی در سال‌های متمادی در آن صورت نگرفته که در سراسر این سطح حتی یک درخت یا یک مترمکعب آب مشاهده نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: با بررسی‌های جهاد کشاورزی استان در نامه‌ای مکتوب کیفیت خاک این منطقه درجه 3 اعلام شده که قابلیت کار کشاورزی و زراعی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فاصله بین این منطقه 48 هکتاری با خود شهر آشتیان که یک تپه وجود دارد که بستر مناسبی برای ایجاد منطقه جنگلی و تفریحی برای مردم را دارد و این منطقه در ورودی شهر واقع شده و هیچ مشکلی در دسترسی به سایر معابر نیست.

انتهای پیام/711/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان آشتیان توسعه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ در پیام مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی آمده است: اقدام انقلابی و عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با رمز مقدس «یا‌رسول‌الله» در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث و کودک‌کش صهیونیستی از جمله، حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران آنچنان غرورآفرین، عزت‌بخش و بازدارنده بود که نه تنها شادی ملت انقلابی ایران را به همراه داشت بلکه سبب شادی و عزت جبهه مقاومت و جهان اسلام، محرومین ، مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان گردید.

در بخشی از پیام رییس مجمع نمایندگان گیلان آمده است: پاسخ مشروع و تنبیهی ایران که بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام شد، نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به شرارت‌ها و تجاوزات دشمن، قاطع، کوبنده و پشیمان کننده عمل خواهد کرد.
در این پیام آورده شده است: ضمن درود و سلام بر ارواح شهیدان تاریخ ساز ایران اسلامی به ویژه شهیدان حاج قاسم سلیمانی و همچنین حمایت از دلاوردان ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت دفاع، فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده مقتدر هوافضای سپاه، این موفقیت در سیلی سخت انتقام ملت را به فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) عزیز و ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم هرگونه خطای راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکا خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبرو خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۸ درجه افزایش می‌یابد
  • سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش می‌یابد
  • اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند
  • خبر مهم برای کارگران | حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • مرزبندی محدودکننده شهری علی رغم افزایش جمعیت کلانشهر ها
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟