Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:00:19 GMT

بقعه متبرکه کلاته مزینان شهرستان داورزن مرمت شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۱۰۹۸

بقعه متبرکه کلاته مزینان شهرستان داورزن مرمت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمد عبدالله زاده ثانی امروزبا  بیان اینکه  عملیات مرمت در بقعه متبرکه کلاته مزینان داورزن پایان یافت اظهار کرد: با نزدیک شدن فصل بارندگی مرمت اندود کاه‌گل بام و بدنه این اثر تاریخی با مشارکت بخش خصوصی و خیران روستا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داورزن بیان کرد: حدود ۵۰۰ مترمربع از سطح این بنا با هزینه‌ای حدود ۵۰ میلیون ریال مرمت‌شده است.

وی یادآور شد: این بقعه به شماره ۲۴۹۸۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت است این بقعه کلاته مزینان در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب شهر داورزن و داورزن در فاصله ۳۱۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری خراسان رضوی صنایع دستی مدیر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  سرپرست فرمانداری کوهسرخ گفت: هم اکنون ۲۵ اداره و نهاد دولتی و نمایندگی شهرستانی ادارات در شهر ریوش و در اماکن استیجاری مستقر هستند.

 رضا رافتی افزود:  عملیات ساخت مجتمع اداری شهرستان کوهسرخ تا پایان تابستان پارسال در مجموع ۱۰ درصد پیشرفت داشت که با گذشت حدود هفت ماه و با احتساب ۲ ماه سرمای هوا و مشغله برگزاری انتخابات، اکنون با حدود ۴۵ درصد پیشرفت از مرحله سقف گذاری عبور کرده و وارد مرحله نازک کاری شده است.

وی بیان داشت: مرحله دوم تکمیل سایت اداری کوهسرخ در شهر ریوش با گذراندن فرایند مناقصه و امور اداری مربوطه و همچنین تخلیه مصالح در محل کارگاه عمرانی، اکنون آغاز شده است.

 کوهسرخ بخشی در تابعیت کاشمر بود که در سال ۱۳۹۹ به عنوان شهرستانی مستقل به مرکزیت شهر ریوش تشکیل شد و ۲ سال و ۹ ماه پس از تاسیس این شهرستان، ساخت مجتمع اداری آن با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

ریوش، مرکز شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا و حدود ۲۹ هزار نفر جمعیت در ۲۲۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی