Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشدار پلیس درباره سودجویی کلاهبرداران از متقاضیان دریافت وامهای کرونا مسئول اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ نسبت به سودجویی برخی افراد برای کلاهبرداری از متقاضیان دریافت وام یک میلیون تومانی و کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا هشدار داد. - اخبار اجتماعی -

سروان محمد جواد اینانلو در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ضمن هشدار درباره احتمال سودجویی برخی کلاهبرداران در پی اعلام سرشماره برای دریافت وام کرونا، اظهار کرد: با توجه به آغاز ثبت‌نام دریافت وام یک میلیون تومانی و کمک هزینه 100 هزار تومانی مربوط به مشاغل برای افراد فاقد درآمد ثابت، باید متذکر شد که این ثبت‌نام صرفاً از سرشماره 6369 صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: ثبت‌نام باید توسط خود شهروندان واجد شرایط انجام شود و شهروندان کدملی خود را به این سرشماره اعلام کنند.

وی متذکر شد: شهروندان مراقب پیامکهایی باشند که احتمال دارد توسط افراد سودجو به آنها ارسال شود و به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و فردی خود مانند کدملی، شماره شناسنامه، و  شماره حساب بانکی را به سایر افراد و سرشماره‌های غیر اعلام نکنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: شهروندان در صورت مواجه با پیامکهای مشابه از سایر سرشماره‌ها و اعلام ثبت‌نام و درخواست اطلاعات شخصی توسط آنها، مراتب را سریعاً به مرکز فوریتهای پلیسی 110 اعلام کنند تا اقدامات پلیسی درباره شناسایی افراد سودجو انجام شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شرایط و زمان پرداخت یارانه 100هزارتومانی اعلام شد/ کدام خانوارها وام یک‌میلیونی می‌گیرند؟ثبت‌‌نام دریافت وام کرونا ویژه گردشگری آغاز شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یارانه حمایت معیشتی ویروس کرونا پلیس 110 پلیس پیشگیری پلیس یارانه حمایت معیشتی ویروس کرونا پلیس 110 پلیس پیشگیری پلیس دریافت وام ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید گفت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقا امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده اند دستگیر و به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده شأن معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا می‌باشد، افزود: برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است.

رئیس پلیس فتای فراجا خبر داد: تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچ گونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نگردیده است؛ یکی از شگردهای این افراد را واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته عنوان کرد.

رئیس پلیس سایبری کشور خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع کرده اند لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

این مقام مسئول گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک؛ افراد می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

کد خبر 6086445

دیگر خبرها

  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری بازداشت شدند
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد