Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین کالاهای موردنیاز مردم در اولویت کاری تیم اقتصادی استان قرار دارد و نظارت و بازرسی ها با شدت بیشتری ادامه یابد.

حسین کلانتری در نشست ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تامین کالای اساسی، افزود: افزایش ذخایر استراتژیک کالا های اساسی استان در اولویت کاری تیم اقتصادی قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وجود کارخانه روغن نباتی گچساران، عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند به نحوی که با پیگیری های جدی از طریق وزارت صمت، سهمیه دانه های روغنی و روغن خام بیشتری در اختیار این واحد قرار گیرد تا بتواند بخش مهمی از نیاز خانوارهای استان تامین شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت نظارت در خصوص زنجیره توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه کالاهای اساسی تاکید کرد و ادامه داد: با پیش بینی و افزایش توزیع کنندگان این مواد غذایی از هرگونه تجمع مردمی جلوگیری شود تا در این شرایط سخت کرونا با بحران دیگری روبرو نشویم و مردم به راحتی به کالای مورد نیاز خود دست یابند.
کلانتری با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی و ضروری باید تلاش مضاعفی در این مدت صورت پذیرد، تصریح کرد: باید پیش از آنکه یک محصول در بازار کمیاب شود برای تزریق آن به بازار باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی خواستار برگزاری نشستی به ریاست معاونت اقتصادی استانداری و با حضور، معاونت اقتصادی اداره کل اطلاعات، مدیران کل صمت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، سپاه و اتاق اصناف برای بررسی نیازمندی های استان در اسرع وقت اقدام تا با انعکاس موارد به وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی زمینه تامین بیشتری از کالاهای اساسی برای مردم استان فراهم شود. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از زحمات اصناف مختلف تقدیر و خاطرنشان کرد: با اتحاد، همدلی، همکاری و رعایت انصاف همه مشکلات برطرف می شود.
کلانتری خطاب به مدیران، گفت: تمام تلاش خود را برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز و حفظ آرامش مردم به کار گیرید و از ایجاد هرگونه استرس دیگری برای مردم جلوگیری کنید.
وی بیان کرد: بدون شک ما هم به فکر رفع نیازهای مردم و مشکلات اقتصادی آنها هستیم و هم از تولید کنندگان و توزیع کنندگان حمایت می کنیم اما می طلبد بازاریان نیز در حق مردم انصاف را رعایت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ذخایر و ظرفیت های استان، عنوان کرد: می طلبد هر کالایی که در استان تولید می شود با قیمت پایین تر و مناسب تری  به نسبت سایر استان ها در کهگیلویه و بویراحمد به فروش برسد.
کلانتری سازمان صمت را موظف کرد جهت تامین روغن جامد مختص صنف و صنعت سریع اقدام کند تا این بخش نیز دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه هر چند وزارت صمت نسبت به ذخیره سازی کالاهای استراتژیک مانند روغن، برنج، گوشت سفید و گوشت قرمز اقدام کرده است، ولی به دلیل محرومیت استان نیاز است جهت افزایش این ذخایر پیگیری جدی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عمل آید تا مردم هیچگونه کمبودی را احساس نکنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تداوم تشدید بازرسی ها و نظارت ها در بازار شهرهای مختلف تاکید کرد و افزود: به طور قطع اگر ناظر ما کنترل کند شاهد افزایش خودسرانه قیمت ها در سطح بازار نخواهیم بود.
به گزارش ایسنا، کلانتری خواستار حضور موثر بازرسان صمت و نیروهای تعزیرات حکومتی از فردا در شهرهای ۱۸ گانه استان شد و اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه کمبود کالا بلافاصله گزارش لازم ارائه و نسبت به تزریق کالا به بازار اقدام شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نظارت بر بازار کالای اساسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد كهگيلويه و بويراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد تامین کالاهای کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند

روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره اینکه خودروسازان بیان می‌کنند مواد اولیه موردنیاز تولید مانند فولاد و پتروشیمی دلاری است اما این شرکت ها باید محصولات خود را ریالی به فروش رسانند، گفت: برخی از مواد اولیه موردنیاز خودروسازان مانند فولاد و پتروشیمی آلومینیوم و مس، دلاری قیمت گذاری می شود که این نکته خودروسازان درست است.

وی ادامه داد: برای ساماندهی این وضعیت که هم خودروساز متحمل ضرر نشود و هم مردم بتوانند خودرو را با قیمت مناسب خریداری کنند، باید بین خودروساز و تولیدکننده موادی مانند فولاد، هماهنگی ایجاد شود که دولت متولی این هماهنگی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشد و بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند.

عباسپور با بیان اینکه دولت باید بین خودروسازان و فولادی‌ها و... تنظیم‌گری کند، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید بر قیمت فولاد و سایر مواد اولیه تولید نظارت درستی داشته باشد تا در این زنجیره خودروسازان نیز ضرر نکنند.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود