Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اشتون دوشنبه در مقاله‌ای در مجله تایم نوشت: برای دولت بایدن آسان نیست که به توافقی که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، بازگردد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اعضای کنگره علاقه‌ای به توافق با ایران نداشتند افزود: تقریبا همه نامزدهای ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا می‌گفتند که یا شرایط برجام را سخت‌تر کرده یا به طور کلی آن را پاره می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتون در بخش دیگری از مقاله خود نوشت: ایرانی‌ها از این خصومت آگاه بودند. آنها در جریان مذاکرات این نگرانی را مطرح کردند که آیا دولت جدید به توافق پایبند خواهد بود یا نه. پاسخ این بود که دلیلی وجود ندارد که باور کنیم یک توافق موثر کنار گذاشته می‌شود.

اشتون که در حال حاضر عضو مجلس اعیان انگلیس است، افزود: بایدن تیمی باتجربه دارد که می‌تواند برنامه ریزی کند که چه کاری انجام دهد و از تخصص افراد زیادی که در مذاکرات بر سر برجام حضور داشتند، استفاده کند.

این مقام انگلیسی سه پیشنهاد برای حفظ برجام به بایدن ارائه کرد و نوشت: نخست، تیمش را تقویت کند. اتحادیه اروپا را برای گرد هم آوردن گروه ۱+۵ متقاعد کند. با رهبران هر یک از کشورها مشخصا درباره این موضوع صحبت کرده و از آنها بخواهد که وزرای خارجه خود را برای ملاقات با وزیر خارجه جدید آمریکا آماده کنند. او همچنین باید تصمیم بگیرد که چه کسی مذاکرات را هدایت کند.

اشتون ادامه داد: دوم آنکه برجام را بعنوان توافق اول قرار دهد، نه توافق آخرین. هرگز قرار نبود که توافق سال ۲۰۱۵ نقطه پایانی مذاکرات باشد. این توافق به یک نگرانی بزرگ و خاص می‌پرداخت یعنی برنامه غنی سازی اورانیوم ایران؛ و نسبتا موفق بود.

وی مدعی شد: تا زمانی که ترامپ، آمریکا را از توافق خارج نکرد ایران به تعهدات خود پایبند بود. همه ما از مسائل بسیار دیگر از جمله سیستم‌های موشکی بالستیک گرفته تا بلندپروازی‌های آنها در منطقه آگاه بودیم اما این موضوع تخته سنگی بود که باید از سر راه برداشته می‌شد تا بتوان جلوتر رفته و بقیه مسائل را حل کنیم. بایدن و تیمش باید تصویری ترسیم کنند در مورد اینکه این موضوع چگونه با یک راهبرد منطقه‌ای بزرگ‌تر تناسب پیدا می‌کند و بایدن توافق اخیر میان اسرائیل و کشورهای عربی را مد نظر قرار دهد.

اشتون در مورد آخرین توصیه خود ادعا کرد: سوم آنکه برجام را بر پایه قوی‌تری قرار دهد. این به معنای همکاری با کنگره، یافتن راه‌هایی برای اطمینان بخشی به توافق تا زمانی که همه به آن پایبند هستند، ایجاد اهداف بلندمدت‌تر بعنوان ابزاری برای جلب حمایت از آن است. بازگشت به برجام از طریق اختیارات ریاست جمهوری برای حفظ آن شاید در کوتاه مدت کارساز باشد اما یک رویکرد پایدار نیست.  

مسؤول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان مقاله خود مدعی شد: هیچ یک از این راه‌ها آسان نیست اما همه آنها ارزشش را دارد. کاهش تنش در منطقه، بازگرداندن ایران به کانون حل مسائل بین المللی و اندکی امن‌تر کردن همه ما. همه اینها اهداف ارزشمندی برای سال جدید هستند.

برچسب‌ها برجام اتحادیه اروپا جو بایدن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام اتحادیه اروپا جو بایدن ایالات متحده آمریکا برجام اتحادیه اروپا جو بایدن ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • گفت و شنود/ بعدش چی؟!