Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@19:59:30 GMT

پویش کاغذ زباله نیست در جیرفت برگزار می‌شود 

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۱۵۵۹

پویش کاغذ زباله نیست در جیرفت برگزار می‌شود 

مطهره قریشی گفت: پویش کاغذ زباله نیست به منظور خرید لوازم التحریر برای کودکان بی بضاعت به ارزش کاغذ های تحویلی به خیریه، اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مطهره قریشی» ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: پویش کاغذ زباله نیست به منظور خرید لوازم التحریر برای کودکان بی بضاعت به ارزش کاغذ های تحویلی به خیریه، اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 



رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت افزود: این پویش به همت این اداره و با مشارکت بسیج ادارات و کارکنان، کارگران و کارخانجات ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت، مرکز نیکو کاری همای رحمت، انجمن حمایت از طبیعت و حیات وحش بحرآسمان، معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه جیرفت با هدف توسعه فرهنگ انفاق و احسان و کاهش مصرف زباله و ارتقا فرهنگ زیست محیطی برای اولین بار در این شهرستان برگزار می‌شود.




وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تولید کاغذ مستقیما به قطع تعداد زیادی از درختان منجر می شود بنابراین میزان مصرف و دور ریز کاغذ توسط ما اهمیت زیادی دارد، با بازیافت کاغذ نه تنها از قطع درختان جلوگیری می شود بلکه کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف آب را به همراه دارد.





قریشی با اشاره بر لزوم ترویج اقدام خیرخواهانه و انسان دوستانه مردمی در شرایط اقتصادی شیوع کرونا، تصریح کرد: در شرایط فعلی بسیاری از اقشار آسیب پذیر دچار خسارت شدند بنابراین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) لازم است با کمک مردمی با عنوان نذر فرهنگی در این کار نیک، مشارکت عمومی صورت گیرد.




رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در خاتمه عنوان کرد: شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را به دست نیازمندان رسانده و با نشر این پویش‌ به یاری نیازمندان بشتابند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری نیروهای پاسگاه حسین آباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای قاسم آباد از توابع بخش اسماعیلی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی، بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، گفت: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6081885

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه