Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@21:13:59 GMT

بهترین آنتی بیوتیک گیاهی

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۱۵۷۰

بهترین آنتی بیوتیک گیاهی

یک کارشناس گیاهان دارویی درباره خواص فراوان شلغم گفت: شلغم در گروه صیفی جات قرار گرفته شده و درمان درد بسیاری از بیماری‌ها است. ناطقان: هادی گلزاری بیان کرد: شلغم علاوه بر اینکه جز صیفی جات است به عنوان یک آنتی بیوتیک گیاهی مطرح می‌شود که مانند پنی سیلین عمل می‌کند.




وی افزود: شلغم طبع سرد و گرمی دارد، اما درجه گرمی آن بیشتر است و ویتامین A و پروتئین‌های لازم را دارد در ضمن حاوی پتاسیم، کلسیم و ویتامین B ۱ هم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس گیاهان دارویی ادامه داد: شلغم با داشتن این همه خاصیت اثر زیاد و مستقیمی در تقویت سیستم ایمنی و استحکام بدن و پوکی استخوان دارد.

گلزاری به تاثیرات این گیاه در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی هم اشاره کرد و یادآور شد: مصرف شلغم در درمان پوستی هم موثر واقع شده است.

وی مصرف شلغم را در پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی موثر دانست و توصیه کرد: افراد در فصل زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی حداقل چند بار در هفته شلغم مصرف کنند.

این کارشناس گیاهان دارویی در پایان خاطرنشان کرد: لبو درجه گرمی بیشتری از شلغم دارد چراکه در رنگ قرمز لبو میزان پروتئین‌ها و ویتامین‌ها بیشتر است
برچسب ها: شلغم ، ناطقان ، گیاه ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شلغم ناطقان گیاه درمان بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود

به گزارش خبرآنلاین ،مصرف مکمل اینولین، مکمل ویتامین D و نوشیدن شیر کم چرب هر کدام به‌طور مکرر با کاهش وزن مرتبط هستند.

ایسنا در خبری نوشت:نتایج تحقیق نشان داده است که اینولین، فیبر طبیعی موجود به‌عنوان مکمل، می‌تواند کاهش وزن را چهار برابر کند. اینولین فیبری است که به‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله تره فرنگی، گندم، پیاز، موز و مارچوبه یافت می‌شود.

تاکنون نتایج تحقیقات به‌طور مکرر نشان دادند که مصرف مکمل ویتامین D با کاهش وزن مرتبط است. افرادی که ویتامین D مصرف می‌کنند بدون رژیم غذایی یا تغییر سبک زندگی وزن خود را کاهش می‌دهند.

همچنین با افزودن رژیم غذایی و ورزش به سبک زندگی خود می‌توانید به افزایش بیشتر کاهش وزن کمک کنید.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه سه فنجان شیر کم چرب نیز می‌تواند کاهش وزن را دو برابر کند.

زنان چاق و دارای اضافه وزن در این مطالعه زمانی که هر روز یک و نیم پیمانه شیر کم‌چرب می‌نوشیدند، در مدت هشت هفته ۱۰ پوند وزن کم کردند.

پروفسور گری فراست، یکی از محققان این تحقیق در مورد اینولین و کاهش وزن گفت: این نتایج از این جهت دلگرم‌کننده هستند که نشان می‌دهند این مکمل غذایی بالقوه، زمانی که با ورزش ترکیب شود، می‌تواند به افراد کمک کند تا ذخایر چربی خود را سریع‌تر بسوزانند، اشتها را کاهش دهند و در درازمدت به رسیدن به وزن سالم کمک کنند.

علاوه بر این، اینولین به‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله گندم، تره فرنگی، موز و مارچوبه یافت می‌شود. فیبر به بدن کمک می‌کند تا سریعتر چربی بسوزاند و هوس خوردن غذاهای پرکالری را کاهش می‌دهد.

محققان در مورد ارتباط بین کاهش وزن و شیر کم چرب اظهار کردند: نتایج ما نشان داد که مصرف شیر کم‌چرب تاثیر مفید رژیم غذایی با محدودیت انرژی را بر چاقی مرکزی و عمومی افزایش می‌دهد بنابراین می‌توان رژیم غذایی غنی از کلسیم لبنی را در افراد چاق امتحان کرد.

محققان در مورد ویتامین توضیح دادند که یافته‌های این تحقیق کارآزمایی بالینی دوسوکور در زنان چاق و دارای اضافه وزن ۲۰ تا ۴۰ ساله نشان داد، مکمل ویتامین D با دوز ۵۰هزار IU/w به مدت ۶ هفته به‌طور قابل توجهی میانگین شاخص توده بدنی (BMI) و وزن را کاهش داد، از طرفی سطح ویتامین D این افراد را در مقایسه با گروه کنترل به‌طور قابل توجهی افزایش داد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897003

دیگر خبرها

  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی