Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@12:36:21 GMT

انواع روش‌های تست کرونا

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۱۶۴۱

انواع روش‌های تست کرونا

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، از طرف دیگر در صورت ابتلا به ویروس کرونا و اطلاع نداشتن از آن، ممکن است بیماری را به دیگران منتقل کنیم، بنابراین آگاهی از ابتلا به بیماری اهمیت قابل توجهی دارد. در این موارد انجام آزمایش کرونا می‌تواند به پیشگیری از گسترده‌تر شدن بیماری در اجتماع و همین‌طور پیگیری و درمان بهتر بیماری کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش‌های مختلف تست کرونا

۱. تست تشخیص عفونی (پی سی آر)

وجود ویروس فعال در بدن را نشان می­دهد و باید مراحل قرنطینه یا انزوای خود از دیگران را انجام دهید. در حال حاضر تست تشخیص عفونی به دو روش انجام می ­شود: تست PCR یا پی سی آر که مواد ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد و تست آنتی ژن که پروتئین­‌های خاص روی سطح ویروس را مشخص می ­کند.

۲. تست آنتی بادی

تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا به دنبال پادتن ­هایی می­ گردد که توسط سیستم ایمنی در واکنش به عامل تهدیدآمیز، مانند نوع خاصی از ویروس، تولید می­ شود. آنتی بادی به دفع عفونت کمک می­ کند، چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت ساخته می­ شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می­ ماند. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد.

آزمایش کرونا برای شرکت‌ها و سازمان‌ها

علاوه بر اقداماتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محل کار انجام می‌شود برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها و سازمان‌ها از کارکنان خود آزمایش کرونا هم می‌گیرند.

تست کرونا در منزل

آزمایش کرونا زیرنظر مراکز خدمات پزشکی و آزمایشگاه‌های معتبر با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی، در منزل و محل کار شما انجام می‌شود. همچنین انجام این آزمایش برای مسافرین بین‌المللی که نیاز به ارائه گواهی سلامت دارند، امکان‌پذیر است.

بهترین راه پیشگیری و کند کردن روند سرایت این بیماری این است که اطلاعات کافی درمورد ویروس کرونا، علائمی که ایجاد می‌کند و نحوه سرایت آن را به دست آورید و به توصیه‌های بهداشتی عمل کنید. شما می‌توانید با زدن ماسک، شستن دست‌ها یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل و دست نزدن به‌صورت، از خود و دیگران در برابر این ویروس محافظت کنید.

به خاطر داشته باشید تنها راه برای ایمن ماندن از کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، همچنین اگر علائمی در خود مشاهده کردید، می‌توانید برای انجام آزمایش کرونا اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که مراجعه حضوری به آزمایشگاه‌ها برای آزمایش کرونا، می‌تواند ریسک بسیار زیادی داشته باشد. پس بهترین راه، انجام تست کرونا در محل است.

در حال حاضر آزمایش کرونا در منزل در شهر‌های تهران، کرج، قم، مشهد، همدان، اصفهان و شیراز انجام می‌شود. همچنین برای راحتی کاربران امکان استفاده از آزمایش پزشکی در منزل و خدمات پزشکی و پرستاری در منزل هم در سرویس «پزشک و مشاور» در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا آزمایش کرونا آنتی بادی تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری

اسقف «مار ماری امانوئل» امروز (دوشنبه) کمی پس از ساعت ۱۷ به وقت محلی هدف حمله با چاقوی مردی که لباس مشکی به تن داشت، قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، تصاویر وحشتناک از این حمله که به صورت زنده در کانال یوتیوب این کلیسا منتشر شد نشان می‌دهد که این اسقف همزمان با هدف حمله قرار گرفتن به شدت شگفت زده شد و ضارب صورت و سر این اسقف را چندین بار هدف قرار داد.

عبادت کنندگان به سمت اسقف دویدند تا به او که روی زمین افتاده بود، کمک کنند.

پلیس اعلام کرده که این اسقف دچار جراحاتی نشده که زندگی‌اش را در معرض خطر قرار دهد. همچنین یک مرد در این رابطه توسط افسران پلیس دستگیر شده است.

این حمله درست ۴۸ ساعت پس از حمله دیگری با چاقو در استرالیا اتفاق افتاد. در آن حمله، فردی به نام «جوئل کوچی»، ۴۰ ساله پنج زن و یک گارد امنیتی را با ضربات چاقو از پای درآورد و چند تن دیگر را نیز زخمی کرد و در نهایت توسط افسر پلیس کشته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این اسقف بیش از ۱۷ هزار دنبال کننده در فیسبوک دارد و در دوران کرونا و زمانی شهرت یافت که سیاست قرنطینه دوران کرونا را که توسط مقام‌های سیدنی وضع شده بود به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «برده داری جمعی» توصیف کرد و مدعی شد که واکسن‌های کرونا بیهوده هستند و زندگی در حالت عادی باعث تقویت ایمنی می‌شود.

دیگر خبرها

  • درمان آلرژی غذایی شدید
  • پیشگیری از دیابت با این میوه
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود
  • تامین بیش از ۳۲ هزار تن انواع کود شیمیایی در گیلان
  • ۹۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در خراسان شمالی توزیع شد
  • زیاد خوردن این سبزی مساوی است با مرگ!
  • برای شارژ کارتریج پرینتر در محل به کجا مراجعه کنیم؟
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه