Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رستم زاده شهردار منطقه چهار شیراز گفت: عملیات رفع مشکلات آبگرفتگی در انتهای بلوار صلح، بلوار امیر کبیر خیابان صنعتگر کوچه ۷، ابتدای خیابان فرگاز و همچنین انتهای بلوار بیت المقدس با اجرای پروژه لوله گذاری کاروگیت و همچنین ساخت دو حوضچه آرامش و نصب زباله گیر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مناطقی که در سطح محدوده شهرداری منطقه چهار در هنگام بارندگی در گذشته دچار مشکل بوده‌اند توسط کارشناسان منطقه شناسایی و با برنامه ریزی مدون اقدامات لازم از جمله لوله‌گذاری، بهسازی و جدول‌گذاری انجام شده است.

رستم‌زاده، هدایت آب‌های سطحی را امری ضروری دانست و گفت: این اقدامات در راستای هدایت و دفع آب‌های سطحی، سهولت در عبور و مرور، ارتقاء سطح ایمنی معابر و مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب و همچنین با هدف ایمن سازی مناطق مسکونی و در نهایت رفع خسارت‌های احتمالی انجام شده است.

شهردار منطقه چهار شیراز گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

آغاز عملیات فضای شهری بلوار مهندسین

رستم زاده ادامه داد: رویکرد شهرداری منطقه چهار در جهت ارتقاءسلامت شهروندان، پیاده محوری و تشویق مردم به پیاده روی است که شروع عملیات فضای شهری بلوار مهندسین از این نمونه پروژه هاست که تاثیر بسزایی را در آن ایفا می‌کند.

او افزود: عملیات اجرایی این پروژه به طول ۲ کیلومتر در عرض ۱۰ متر شامل مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده راه، فضای سبز و همچنین روشنایی آغاز شده است.

رستم‌زاده هدف از شروع عملیات پیاده رو بلوار مهندسین را علاوه بر موارد ذکر شده زیباسازی منظر شهری، مناسب سازی بستر ترددی عابرین پیاده (افزایش ضریب ایمنی، تردد آسان، ترغیب به امر پیاده روی) بیان کرد و گفت: یکی از نکات مهم در معابر رعایت استاندارد‌های فنی در جهت سهولت تردد معلولان و سالمندان است که اولویت اول این پروژه عمرانی است.

شهردار منطقه چهار با بیان اینکه توجه به رفاه، آسایش و سلامت شهروندان از اهداف مدیریت شهری منطقه است، گفت: پیاده راه مهندسین یکی از پروژه‌های مهم منطقه است که با طراحی ویژه و موقعیت جغرافیایی می‌تواند شرایطی را بوجود آورد که شهروندان بتوانند در محیط آرام و به دور از دغدغه ساعاتی را در کنار خانواده سپری و پیاده روی کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شیراز رفع مشکلات آبگرفتگی عملیات لوله گذاری لوله گذاری منطقه چهار رستم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع حوادث شکستگی در خطوط لوله آب و فاضلاب در استان اصفهان اظهار کرد: یکی از این حوادث مربوط به شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان بود.

وی با بیان اینکه این حادثه ساعت ۱۴ روز شنبه در منطقه یزدآباد سین کاشان اتفاق افتاده است، ادامه داد: این حادثه باعث هدررفت بخشی از آب شرب و آبگرفتگی در خیابان‌ها شد که در نهایت این آب به سمت رودخانه هدایت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه این حادثه خسارتی را به دنبال نداشت، ابراز کرد: علت این حادثه ترمیم قنات با استفاده از بیل مکانیکی بود که این بیل با لوله برخورد کرده و لوله ۹۰۰ میلیمتری انتقال آب را شکسته بود.

وی با بیان اینکه به دنبال شکستگی این لوله انتقال آب در زمینه تأمین آب شرب مشکلی ایجاد نشد، اضافه کرد: ساعت ۲۱ شنبه نیز اصلاح لوله انجام و مجدد در مدار توزیع قرار گرفت.

شیشه فروش با بیان این حادثه سال گذشته نیز تکرار شده است، افزود: سال گذشته این حادثه منجر به آبگرفتگی سایت مسکن مهر کاشان شد و از آنجایی که مسؤولیت نگهداری این خط بر عهده آب منطقه‌ای است ضروری است که با همکاری اداره آب و فاضلاب کاشان نسبت به حفاظت از این خط بیش از گذشته توجه داشته باشد.

وی تاکید کرد: حریم خطوط لوله باید رعایت شود و هر دستگاهی قصد حفاری و انجام عملیات عمرانی را داشته باشد باید حریم و حدود تخصصی شبکه‌ها را رعایت کنند تا از این دست حوادث جلوگیری شود.

کد خبر 6085227

دیگر خبرها

  • آغاز نصب عرشه سگمنتال دومین پایه پل معلم تبریز
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • منطقه یک شیراز، منطقه هزینه‌بردار در تملک
  • رونمایی از تصاویر شماتیک جداره‌سازی بازار تبریز + تصاویر
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • ترمیم شکستگی خط لوله انتقال آب شرب منطقه کاشان + عکس