Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 نه سرباز استرالیایی در طول سه هفته همزمان با انتشار گزارشی درباره ارتکاب جنایات جنگی از سوی نظامیان این کشور علیه غیرنظامیان افغانستانی، دست به خودکشی زدند.

این گزارش که نتیجه تحقیقاتی چهار ساله بود، سابقه‌ای شرم‌آور را از قتل‌های غیرقانونی انجام شده از سوی نظامیان استرالیایی برملا کرد که خارج از فضای جنگ رخ داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه ویرایش شده آن روز پنجشنبه بعد از هفته‌ها بحث درباره محتوای آن منتشر شد و محکومیت جهانی را در پی داشت.

بعد از افشای محتوای این گزارش، در سه هفته گذشته یک سرباز زن و هشت سرباز مرد بین سنین سال‌های اول دهه ۲۰ تا ۵۰ جان خود را گرفتند.

تصور می‌شود خودکشی این تعداد سرباز در چنین بازه کمی در تاریخ نظامی اخیر استرالیا بی‌سابقه بوده است. همچنین تصور بر این است که استرس تحقیقات از این افراد که شواهد ارتکاب ۳۹ قتل را از سوی نیروهای ویژه استرالیا روشن کرد، در خودکشی آن‌ها نقش داشته است.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، با این حال هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این نه نفر با جنایات جنگی گزارش شده، مرتبط بوده‌اند.

بنابر این گزارش، دست‌کم ۵۶ کهنه سرباز استرالیایی تنها در سال جاری میلادی به خودکشی دست زده‌اند که در مقایسه با ۴۰ نفر سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است. گرچه گفته شده بین خودکشی‌های اخیر که آخرین آن روز پنجشنبه بوده با گزارش درباره جنایات جنگی ارتباط مستقیمی وجود ندارد، یکی از نیروهای سابق استرالیا به شرط ناشناس ماندن، گفت: تعداد خودکشی‌ها در چنین بازه زمانی، بی‌سابقه و غیرقابل درک است.

هفته اول آبان گزارشی منتشر شد مبنی بر این که نظامیان استرالیایی در قتل غیرقانونی ۳۹ غیرنظامی یا زندانیان افغانستان نقش داشته‌اند.

ژنرال «آنگس کمپبل» رئیس نیروهای دفاعی استرالیا پنجشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن تأیید گزارش‌ها درباره نقش نظامیان کشورش در قتل غیرنظامیان افغانستانی گفت از مردم افغانستان بخاطر رفتارهایی که در گزارش به آن اشاره شده، عذرخواهی می‌کند.

وی سپس ادامه داد: «این مسئله زندگی خانواده‌ها و جوامع افغانستان را نابود کرده است و موجب درد و رنج بی‌اندازه آنها شده است». کمپبل سپس اعتراف کرد که تمامی ۱۴۳ اظهارات مورد اشاره در گزارش را می‌پذیرد.

در این گزارش اطلاعات موثقی ارائه شده که نشان می‌دهد نظامیان استرالیایی، تسلیحات یا بی‌سیم‌هایی را بر روی بدن اجساد غیرنظامی افغان قرار می‌دادند تا اینگونه جلوه دهند که فرد قربانی در عملیات کشته شده است.

در بخشی از این گزارش همچنین شواهدی ارائه شده مبنی بر اینکه نظامیان استرالیایی در برخی موارد برای زخمی کردن غیرنظامیان افغان از سگ استفاده می‌کردند.

در مارس ۲۰۱۶، نیروی دفاعی استرالیا تحقیقاتی را تحت رهبری ژنرال «پل بریتون» در خصوص تخلفات نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان در بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ آغاز کرد.

طبق این گزارش، نقش استرالیا در جنگ افغانستان به دو مرحله مجزا تقسیم می‌شود. عملیات «اسلیپر» (Slipper) در بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ که پس از آن نیروهای امنیتی افغانستان خودشان مسئولیت بیشتر عملیات‌ها را برعهده گرفتند و بعدی موسوم به «بزرگراهها» (Highroad) دومین سری عملیات استرالیا در افغانستان بود که از سال ۲۰۱۵ آغاز شد.

بیش از ۲۶ هزار نظامی استرالیایی در طول عملیات اسلیپر در افغانستان مشارکت داشتند و ۴۱ نفر از آنها در طول این مدت فوت کردند. طبق گزارش وب‌سایت وزارت دفاع استرالیا، همچنان ۸۰ نظامی از نیروهای دفاعی استرالیا در افغانستان حضور دارند که اکثر آنها در عملیات پشتیبانی و آموزشی مشارکت دارند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنایات جنگی افغانستان خودکشی جنایات جنگی سرباز استرالیایی نظامیان استرالیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران در شبانه روز پنج شنبه و جمعه [هفته گذشته] را به نقل از سه مقام اسرائیلی که نامشان فاش نشده، منتشر کرد که می‌گویند طرح اولیه حمله تلافی‌جویانه شامل حمله متقابل «بسیار گسترده‌تری به اهداف نظامی» از جمله در نزدیکی تهران بود.

 

به گزارش دنیای اقتصاد؛ این روزنامه ادعا کرد: همانطور که به طور گسترده گزارش شده است، اسرائیل برنامه‌های خود برای پاسخ فوری به حمله مستقیم بی‌سابقه جمهوری اسلامی در ۱۳ تا ۱۴ آوریل را پس از آن که مدعی شد اکثر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را با کمک ائتلاف به رهبری آمریکا خنثی کرده است، کنار گذاشت.

نیویورک تایمز مدعی شد مقامات رژیم صهیونیستی به‌دنبال فشار متحدان خود موافقت کردند آن را محدودتر کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، یک چنین حمله وسیع و خسارت‌باری نمی‌توانست از سوی ایران نادیده گرفته شود و خطر ضدحمله مرگبار ایران را به‌دنبال داشت که می‌توانست خاورمیانه را به لبه یک درگیری بزرگ منطقه‌ای بکشاند.

روایت نیویورک تایمز همچنین ادعا می‌کند که اسرائیل ابتدا حمله را برای دوشنبه شب، ۱۵ آوریل برنامه‌ریزی کرده بود، اما در آخرین لحظه از ترس اینکه حزب‌الله ممکن است «شدت حملات خود به شمال اسرائیل را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد» این برنامه را تغییر داد. در این گزارش مشخص نشده که آیا این ارزیابی قبل از حمله در شب پنج شنبه-جمعه تغییر کرده است یا خیر.

دیگر خبرها

  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • ریزش آوار در جنوب تهران موجب مرگ یک کارگر شد
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن/ عملیات مبارزان در کرانه باختری
  • افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در برخی مناطق غزه
  • سازمان همکاری اسلامی حمله به اردوگاه نورشمس در کرانه باختری را محکوم کرد