Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@08:43:59 GMT

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت پوشک

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۲۰۹۵

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت پوشک

فرارو- قیمت پوشک از ماه آخر تابستان تا به امروز تا حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر برخی برند‌های مهم ایرانی پوشک در بازار کم یاب و برخی سایز‌های آن نایاب شده‌اند. این مشکل در شهرستان‌ها نمود بیشتری دارد.

به گزارش فرارو، انتظار می‌رفت در وضعیت تحریمی و بحران اقتصادی کشور کالا‌های تولید داخل مخصوصا کالا‌های اساسی به داد مردم برسند و کمی بحران را از کشور دور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا پس از گذشت سه سال از وضعیت پیچیده اقتصادی کالا‌های تولید داخل هم نمی‌توانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

کم‌یاب شدن کالا‌هایی مانند روغن و پوشک نسبت مستقیمی با وضعیت اقتصاد کشور دارد. مواد اولیه این دو کالای اساسی وارداتی است، هرچند برای واردات مواد اولیه ارز دولتی دریافت می‌کنند، اما با افزایش روز افزون تورم دیگر شرکت‌ها توان تولید ارزانتر این کالا‌ها را ندارند و حالا به دنبال افزایش قیمت‌های خود هستند.

در هفته‌های اخیر عرضه پوشک در بازار بسیار کم شده است، به ویژه دو برند اصلی ایرانی که برخی از سایز‌های آن‌ها در بسیاری از نقاط کشور نایاب است. عده‌ای می‌گویند این کاهش عرضه به این دلیل است که تولیدکنندگان می‌خواهند قیمت‌ها را بالا ببرند.

بخوانید:

چرایی کمبود و افزایش قیمت کالاهای اساسی

پوشک؛ مساله این است!

قیمت پوشک از شهریور تا امروز بیش از دو برابر شده است. این تغییرات قیمتی به ویژه در سایز‌های بزرگتر بارز است. مخصوصا پوشک‌های سایز پنج و شش که متقاضی زیادی هم دارد.

پوشک شورتی سایز ۶ یکی از برند‌های مشهور ایرانی حاوی ۱۵ عدد، در شهریور ماه حدود ۴۰ هزار تومان بود و حالا به ۹۰ هزار تومان رسیده است. یا پوشک سایز ۴ همان برند در شهریور حدود ۷۰ هزار تومان بود و حالا به ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

این افزایش قیمت فاصله پوشک‌های داخلی و خارجی را کمی کاهش داده با این حال قیمت پوشک‌های خارجی همچنان برای بیشتر متقاضیان بسیار گران است. پوشک‌های خارجی نیز از شهریور با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. پوشک ۲۶ عددی سایز شش یک برند مشهور خارجی ۲۳۰ هزار تومان است.

پوشک ۴۵ عددی سایز همان برند نیز حدود ۲۰۵ هزار تومان است.

در سایز‌های یک تا سه قیمت‌ها ثبات بیشتری داشته‌اند و البته کمیاب هم نیستند. با این حال سایز‌های یک تا سه نیز در روز‌های اخیر با افزایش قیمت همراه بوده‌اند. مثلا سایز یک ۴۰ عددی یکی از برند‌های داخلی از ۴۳ هزار تومان به حدود ۷۰ هزار تومان رسیده است. این افزایش قیمت در طول دو هفته اتفاق افتاده است.

یکی از مسائل بازار پوشک این است که کیفیت اهمیت بالایی دارد، پوشک بی‌کیفیت برای نوزاد و بچه حساسیت‌زاست و خوانواده‌ها کمتر میل به خرید آن‌ها دارند. به جز دو یا سه برند داخلی اکثر پوشک‌های تولید داخل با این مسئله روبه‌رو‌اند و نمی‌توانند رضایت خریدار را جلب کنند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حجت کاظمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تأمین کسری منابع به منظور پرداخت حقوق با اعمال افزایش ۲۰ درصد در سال جدید، حقوق فروردین ماه بازنشستگان در روز شنبه (اول اردیبهشت) طبق احکام جدید واریز می‌شود.

کد خبر 6082294

دیگر خبرها

  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳