Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابراهیم عامریان تهیه کننده «تگزاس» در پاسخ به این سوال که تهیه کننده‌ها و سرمایه گذاران پس از کرونا تا چه حد باید فیلم‌های با کیفیت‌تر تولید کنند،اظهار کرد: به طور قطع ربطی به کرونا ندارد، چون همیشه محکوم هستیم فیلم‌های قوی بسازیم، ولی اتفاق بد پس از کرونا این است که تعداد فیلم‌های در صف اکران زیاد هستند و سینماداران آنقدر ضرر کرده اند که انتخاب دست آن‌ها خواهد افتاد تا بتوانند مشکلاتشان را که بیشتر مالی بوده، جبران کنند در نتیجه اگر هرچه فیلم‌ها قوی‌تر باشد شانس بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تهیه کننده «تگزاس» بیان کرد: فیلم‌های قوی‌تر حتی می‌توانند انگیزه مضاعفی به سینماداران برای باز کردن سینما‌ها بدهند، چون بسیاری از سالن‌ها تعطیل کرده اند و سراغ شغل‌های دیگری رفته اند، باید بدانیم وجود و حضور همه سینما‌ها از تک سالن تا چند سالن در هر جایی از کشور نیاز است و هیچ چیز جز فیلم‌های با کیفیت و قوی نمی‌تواند آن‌ها را برای بازگشایی راضی کند.

او افزود:  تهیه کننده‌ها باید برای برگشت سینما، دست به دست هم بدهند و هرطور شده فیلم باکیفیت و قوی تولید کنند، چون کار سینما از فلج گذشته و می‌توانیم بگوییم مرده است اگر بخواهیم این جنازه را با یک شوک برگردانیم تولید فیلم‌های با کیفیت است و حتما سود در تولید که اکثر تهیه کننده‌ها انجام می‌دهند کنار گذاشته شده وگرنه سینما برای همیشه از بین می‌رود.

تهیه کننده «دینامیت» درباره کمرنگ شدن اکران آنلاین، اظهار کرد: اتفاقی که برای اکران آنلاین افتاد این بود، آن چیزی که فکر می‌کردند، نشد و دلیل اصلی قاچاق فیلم است و این موضوع انگیزه را از تهیه کننده و پلتفرم می‌گیرد همچنین تهیه کننده فیلمی که برنامه ریزی بیست میلیارد تومان فروش دارد و در اکران آنلاین در بهترین شرایط به دو میلیارد می‌رسد، متضرر می‌شود. این‌ها به کمرنگ شدن اکران آنلاین کمک کرد.

وی افزود: از سویی فیلم‌های ضعیفی که شاید در اکران عمومی پنجاه میلیون تومان می‌فروختند، اما در اکران آنلاین به فروش بیشتری رسیدند و رضایت هم داشتند باعث شد مخاطب زدگی بوجود بیاید، چون مخاطبانی که هزینه کردند و به امید دیدن فیلمی خوب و جذاب وقت گذاشتند با اثری ضعیف روبرو شدند. اگر نگاهی هم به کلیت فیلم‌های اکران آنلاین بیندازیم متوجه می‌شویم آنچنان آثار موفقی در جذب مخاطب نبودند.

عامریان ادامه داد: تهیه کننده‌ها هم که حس کردند در چنین شرایطی به بخش مالی آن‌ها ضربه وارد می‌شوند عقب نشینی کردند و این نیز دلیل دیگری برای کمرنگ شدن بخش اکران آنلاین بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران تهیه کننده ها اکران آنلاین فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه، اجراهای نمایش «روال عادی» نوشته ژان کلود کری‌یر و کارگردانی کیارش رُست از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه، ۳۰ فروردین، در سالن چارسوی مجموعه تئاترشهر آغاز شد.

همچنین ساعاتی قبل از شروع نمایش، در همین روز، طی مراسمی از پوستر نمایش «روال عادی» به طراحی محمدصادق زرجویان، با حضور مجید مجیدی تهیه کننده نمایش، سیدجواد طاهری رییس مجموعه تئاتر شهر، کیارش رُست کارگردان، بازیگران و عوامل نمایش و اصحاب رسانه در تالار مشاهیر تئاترشهر برگزار شد.

در ابتدا، محمد محمدی مجری مراسم و مدیر روابط‌عمومی مجموعه تئاترشهر درباره ارتباط دیرینه مجید مجیدی با تئاتر، از پیش از انقلاب صحبت کرد و یادآور شد که خانه اصلی مجید مجیدی تئاتر است و او از تئاتر به سینما کوچ کرده و مجدد با تهیه‌کنندگی نمایش «روال عادی» به تئاتر بازگشته است.

محمدی اضافه کرد: نخستین نمایش در تئاترشهر پس از انقلاب با حضور مجید مجیدی کلید خورده است.

سپس کیارش رست کارگردان «روال عادی» بیان کرد: نویسنده نمایشنامه از علاقه‌مندان به کشور ایران بود و این موضوع من را به انتخاب این متن علاقه‌مند تر کرد. من با توجه به خوانش شخصی و برداشتی که از متن داشتم، تغییراتی را در شیوه اجرا ایجاد کردم. پیشنهاد متن ۲ بازیگر است، منتهی تصمیم گرفتم از ۴بازیگر استفاده کنم.

سپس مجید مجیدی تهیه‌کننده این اثر در سخنانی عنوان کرد: تئاتر شهر برای من نوستالژی خاصی دارد. اوایل انقلاب حدود ۵ سال در تئاترشهر زندگی کردم. من از تک تک سالن‌های این‌جا خاطره دارم. نمایش «نهضت» را در اوایل انقلاب در سالن چارسو به کارگردانی شهید قشقایی کار کردیم. من تئاتر را با آقای حسین قشقایی شروع کردم و علت علاقه‌ من به تئاتر او بود. در آن زمان علاوه بر تئاتر از شهید قشقایی درس زندگی گرفتم. امروز اگر این‌جا هستم ادای دین به اوست.

مجیدی اضافه کرد: وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم. اکثر افرادی که از تئاتر به سینما آمدند بازیگران یا کارگردان‌های موفق‌تری هستند اما متاسفانه وضعیت الان سینما جای تاسف دارد.

وی همچنین در رابطه با تهیه‌کنندگی نمایش «روال عادی» گفت: این تئاتر سراسر خلاقیت است. من برای این گروه کاری نکردم و هر کاری کردم کاملا خالصانه بود. امیدوارم مسیر این گروه مسیر درخشانی باشد.

سیدجواد طاهری رییس تئاترشهر نیز گفت: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده تئاتر و بنابر مسئولیتی که به من سپرده شده است، وظیفه خود را حمایت از گروه‌های جوان تئاتری می‌دانم.

وی به گروه‌های جوان تئاتری توصیه کرد: ما منابع ارزشمند هنری و تئاتری در کشور خودمان داریم که فرهنگ گذشته، حال و آینده را به ما نشان می دهد. از گروه‌های تئاتری به ویژه گروه‌های جوان تقاضا دارم که به این سمت و سو حرکت کنند و من هم در حد توان و وظیفه خودم از آن‌ها حمایت می‌کنم.

در پایان این مراسم از پوستر نمایش «روال عادی» که توسط محمدصادق زرجویان طراحی شده است، رونمایی شد.

نمایش «روال عادی» نوشته ژان کلود کریر، ترجمه اصغر نوری، کارگردانی کیارش رُست و تهیه‌کنندگی مجید مجیدی از ۳۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۸ در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 6082632 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • مست عشق؛ زندگی مولانا و شمس در پرده سینما + جزئیات اکران
  • رشد ۱۸ درصدی مخاطبان سینما در هفته پایانی فروردین
  • مجید مجیدی: به تئاتر مدیون هستیم / تاسف از شرایط امروز سینما
  • یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد
  • توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» می‌آمد
  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • حضور محمدرضا گلزار در تبلیغات یک خودرو
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی