Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در چارچوب برنامه‌های هفته بسیج پویش اهدای خون توسط جهادگران بسیج سازندگی استان کرمانشاه به راه افتاده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، وضعیت پیچیده و سخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان و نیاز روزافزون بیماران کرونایی و غیرکرونایی استان به فرآورده‌های خونی باعث شده، در چارچوب برنامه‌های هفته بسیج پویش اهدای خون توسط جهادگران بسیج سازندگی به راه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پویش اهدای خون از تاریخ دوم تا چهارم آذرماه ادامه دارد و شهروندان می‌توانند به سازمان مرکزی انتقال خون واقع در بلوار شهید بهشتی، خیابان بنت‌الهدی مراجعه کنند و به بیماران نیازمند خون اهدا کنند تا کادر بهداشتی و درمانی بتوانند با خیال راحت در این عرصه به خدمت‌رسانی مشغول شوند.

گروه‌های جهادی خشت‌های مهربانی و گروه شهید ستار عباسی در کرمانشاه هم با راه‌اندازی پویش "نذر خون" برای اهدای خون به بیماران نیازمند فراخوان دادند.

این گروه‌های جهادی ضمن اعلام حضور خود در مراکز سازمان انتقال خون برای اهدای خون از دانشجویان، اساتید، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردمی دعوت کرد با در دست داشتن کارت ملی خود برای اهدای خون در مراکز انتقال خون حضور یابند.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان انتقال خون نسبت به وضعیت نامناسب و کمبود ذخیره بانک خون کشور هشدار داد.

حضور بانوان قزوینی در کمپین اهدای خون بسیار پررنگ بوده استروایت تسنیم از اجرای طرح جهادی "اهدای خون پیشکسوتان بسیجی کردستان" + تصاویرلبیک پیشکسوتان بسیجی به فراخوان سازمان انتقال خون/ بسیجیان کردستانی برای اهدای خون به صف شدند+فیلم

از ابتدای آبان‌‌ماه، ذخایر خون کشور رو به کاهش نهاده است. سازمان انتقال خون ضمن اطمینان بخشی به مردم از رعایت پروتکلهای بهداشتی در مراکز انتقال خون، از مردم درخواست کرده برای کمک به همنوعان خود، خون اهدا کنند.

مردم نوع‌‌دوست کشور ما با مشارکت بسیار خوبی که در پویش «نذر خون» داشتند، باعث شدند کشور با بحرانی جدی در تأمین خون و فرآورده‌‌های خونی مواجه نشود؛ با این وجود، به دلیل شیوع بیشتر کرونا در شهرهای کشور و از ابتدای آبان‌‌ماه، ذخایر خون کشور رو به کاهش نهاده است.

نیاز به خون و فرآورده‌‌های آن، یک نیاز دائمی است؛ عمل‌های جراحی در حال انجام است، تصادفات اتفاق می‌افتد و گروهی از بیماران مثل افراد هموفیلی یا بیماران دیالیزی و تالاسمی و برخی بیماران مبتلا به سرطان، به خون نیاز دارند بنابراین نیاز به خون و فرآورده‌های خونی کاهش پیدا نکرده است. این افراد مصرف‌کننده همیشگی خون هستند.

پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه گفت: وضعیت ذخایر خونی کرمانشاه به مرز بحرانی رسیده است و از همه شهروندان درخواست داریم در راستای اهدای خون فرهنگ‌سازی کنند.

وی افزود: زیرا سازمان انتقال خون یک سازمان مردمی است و به عنوان تنها متولی تأمین خون و فرآورده‌های خونی منبعی جز اهداکنندگان ندارد.

براساس اعلام مسئولان ذخایر خونی در استان به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است و روزانه حدود 200 واحد فرآورده خونی در استان نیاز است در حالی که اکنون به طور میانگین 100 نفر در طول روز به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند.

از طرف دیگر پلاسما درمانی نیز یک راه درمانی ارزان برای کرونا شناخته شده که افراد بهبود یافته از کرونا می‌توانند بعد از یک ماه از بهبودی با اهدای پلاسمای خود به بیماران نیازمند و بستری کمک کنند و این در حالی است که مراجعه برای این کار بسیار پایین‌تر از حد انتظار است.

انتهای پیام/833/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهدای خون اهدای خون سازمان انتقال خون پویش اهدای خون برای اهدای خون خون و فرآورده ذخایر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

جام جم آنلاین؛ 

دکتر بهنام روندی ، با اشاره به اولین اهدای عضو صورت گرفته در سال جدید در استان، گفت: ۱۳ فروردین ماه امسال یک جوان ۳۵ ساله به نام « سهیل ممدوح» بر اثر سانحه تصادف دچار مصدومیت شدید شد و در نهایت روز ۲۵ فروردین ماه مرگ مغزی او تایید شد.

وی افزود: خوشبختانه با بزرگواری و ایثار خانواده ممدوح، اعضای این جوان ۳۵ ساله اهدا شد.

روندی گفت: دو کلیه و کبد این جوان جان سه نفر را نجات داد و با توجه به مجوزی که از خانواده این جوان گرفته ایم، نسوج بدن از جمله استخوان، غضروف و قرنیه هم قابل پیوند است که به افرادی که دارای معلولیت و سوختگی و … هستند پیوند می شود.

وی با بیان اینکه امکان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان فراهم نیست، گفت: با توجه به اینکه در استان تنها پیوند کلیه داریم و پیوند کبد تنها در شیراز و تهران صورت می گیرد، جسد برای اهدای عضو به تهران منتقل شده و اهدای عضو در همانجا صورت می گیرد.

۲۷ هزار نفر در صف دریافت عضو هستند

روندی در ادامه با اشاره به آمار پایین اهدای عضو در کشور گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ سازی خوبی در این زمینه صورت نگرفته و همین امر موجب شده بسیاری بیماران مرگ مغزی که می توانند جان بسیاری افراد را نجات دهند، بدون اهدای عضو به خاک سپرده شوند.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار نفر در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و اگر عضو پیوندی به آنها نرسد، جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: هر دو ساعت یکی از این بیماران جان خود را از دست می دهد و این درحالی است که بیماران مرگ مغزی با اعضای سالم خود به خاک سپرده می شوند.

روندی از تمام دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و رسانه ها خواست در این زمینه پای کار آمده و فرهنگسازی کنند تا از این طریق بتوان جان بیمارانی که در صف انتظار قرار دارند را نجات دهند.

وی افزود: یک فرد مرگ مغزی شده، عملا مُرده است و اگر به دستگاه وصل نباشد تنفس و تپش های قلب او هم قطع می شود چرا که مغز مُرده است، بنابراین مرگ این فرد قطعی است، اما اگر اعضای بدن او اهدا شود می توان بیماران بسیاری را از مرگ حتمی نجات داد و این مسئله باید برای خانواده های ما جا بیفتد.

مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر بیمار مرگ مغزی شده حداقل می تواند جان سه تا پنج نفر را نجات دهد و این یعنی فردی که مرگ او حتمی شده می تواند جان سه تا پنج نفر دیگر را از مرگ حتمی نجات دهد و چه کاری از این با ارزش‌تر است.

روندی گفت: بعضا شاهد هستیم اعضای اصلی خانواده فرد مرگ مغزی شده برای اهدای عضو رضایت دارند، اما اطرافیان با نظرات نسنجیده و غیرعلمی آنها را از این کار منصرف می کنند، درحالیکه خیلی ها برای ادامه زندگی خود و نجات از مرگ به این اعضای اهدایی نیاز دارند.

وی با اشاره به انجام ۹ مورد اهدای عضو طی سال گذشته در استان گفت: این تعداد نسبت به سال ماقبل آن با انجام سه مورد اهداء عضو افزایش چشمگیری داشته، اما همچنان آمار پایینی محسوب می شود.

روندی ابراز امیدواری کرد با همکاری رسانه ها و دستگاه های فرهنگی در سال جاری شاهد سیر صعودی پیوند عضو در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • نخستین اهدای عضو سال‌جاری کرمانشاه جان ۳ بیمار را نجات داد