Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:45:04 GMT

درخواست برای حذف محدودیت ۶۰ درصدی در پروازها

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۲۲۶۷

درخواست برای حذف محدودیت ۶۰ درصدی در پروازها

معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ارائه درخواست برای حذف شدن محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی خبر داد و گفت: با توجه به رعایت کردن همه پروتکل‌های بهداشتی صادر شده داخلی و بین‌المللی این درخواست را به وزیر راه و شهرسازی ارائه داده‌ایم اما اگر ستاد ملی مقابله با کرونا نپذیرد، ایرلاین‌ها همچنان آن را اجرایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، چندی پیش ستاد ملی مقابله با کرونا با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد که در همه پروازهای داخلی باید تنها ۶۰ درصد ظرفیت کابین هواپیما مسافر پذیرش شود و فاصله‌گذاری اجتماعی در حین پرواز نیز رعایت شود. اما پیش از این ابلاغیه تنها دو ردیف آخر هواپیما برای بیماران احتمالی خالی نگه داشته می‌شد.

به غیر از این ابلاغیه، مصوبه دیگری نیز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای مسافران اعلام شد و آن اجباری شدن استعلام همه مردم برای انجام سفرهای هوایی، زمینی و دریایی با وسائل حمل و نقل عمومی در سامانه تعریف شده از سوی وزارت بهداشت است.

در همین زمینه ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- به ایسنا گفت: با توجه به اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر مراجع بین‌المللی را رعایت کرده و بر اجرای درست آن‌ها از سوی ایرلاین‌ها نظارت می‌کنیم، درخواست داده‌ایم تا محدودیت ۶۰ درصد برای مسافرگیری در پروازها حذف شود تا شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت همه موارد و نکات بهداشتی ابلاغ شده، بتوانند وضعیت بهتری در زمینه جذب مسافر داشته باشند.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی همواره خود را ملزم به اجرای پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانند و اگر این درخواست تایید نشود برای اجرای دقیق محدودیت ۶۰ درصدی نظارت لازم را انجام می‌دهیم.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و اگر ایرلاینی در این زمینه کوتاهی کند نتنها برخورد لازم با آن‌ها از جمله لغو مجوز صورت خواهد گرفت بلکه نام آن‌ها را به مردم اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس مسئولیت اجتماعی در برابر کرونا پروازهای داخلی ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان