Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری چاروسا از بازداشت چند کارمند در زمینه سلامت مردم خبر داد.

به گزارش مشرق، تعطیلی مراکز تجاری، فروشگاه ها، بازار و مغازه ها از الزامات پیشگیری ابتلای شهروندان از شرایط بود که به عنوان یکی از محدودیت های کرونایی در اول آذرماه مصوب شد و همه را ملزم به اجرا آن کرد.

پس از سه روز از مصوبه که باید از روز اول آن اجرایی می شود و عده ای از آن سرباز می زدند رئیس دادگستری چاروسا را ملزم به ورود کرد تا نسبت به تعطیلی صنوفی که اعلام شد اقدامات لازم صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز امام جمعه، رئیس دادگستری، بخشدار، نیروی انتظامی مرکز بهداشت و درمان، امور صنفی، شورای شهر، شهردار، نمایندگان هلال احمر با حضور در بازار شهر قلعه رئیسی از وضعیت بازدید و نسبت به تعطیلی صنوف اعلام شده از سوی ستاد کرونا اقدام کردند.

این تصمیم از ساعت های نیمه ظهر با دستور رئیس دادگستری چاروسا شد و تا عصر ادامه داشت که منجر به تعطیلی صنوف خطرناک شد.

همچنین در این بین با حضور خود در بین مردم به افرادی که اقدام به عدم ماسک زدن می کردند تذکر و از آنها خواسته شد تا نسبت به رعایت پروتکول های بهداشتی اقدام کنند.

از اقدام قابل توجه بازاریان در این بازدیدها بسیاری از آنها بدون توجه به تذکرات و با رعایت احترام اقدام تعطیلی کردند و نسبت به این اقدام پیشقدم شدند.

تعدادی بازاریان هم نسبت به وضعیت اقساط و چک های برگشتی خود نگران بودند.

بامه از بازاریان شهر قلعه رئیسی تعطیلی بازار را به سود خود سلامت مردم دانست و گفت: برای سلامتی خود و مردم باید هر کاری کرد و از این اقدام استقبال می کنم اما متاسفانه اقساط و چک های برگشتی که نزد بازاریان در شهرهای مختلف داریم ما را مجبور می کند که در بسیاری مواقع به فکر باز شدن باشیم.

موسوی از دیگر بازاریان شهر قلعه رئیسی با بیان اینکه در بسیاری مواقع بازار را در یک شرایط خاص بسته می شود و مشاهده می شود در دیگر ساعت به خصوص عصرها بقیه بازاریان باز کنند که همین سبب شلوغی بازار می شود.

فتحی از دیگر صنوف قلعه رئیسی با بیان اینکه باید مغازه های خوارباری و عمده فروشی ها که سبب شلوغی در سطح شهرها می شدند هم باید به صورت شیفتی بازگشایی شوند ادامه داد: بسیاری از بازاریانی که سبب شلوغی جمعیت می شود را پلمپ و تعطیل نکردند که همین سبب شلوغی جمعیت می شود که تنها راه تقسیم آنها در ایام مختلف شد.

حجت الاسلام صادق انصاری پور رئیس دادگستری چاروسا که این روزها بازوان نظارت در سطح شهر و بخش شد در حاشیه بازدید از سطح شهر عنوان کرد: سلامت مردم یکی از حساسیت ها دستگاه قضا است و در هر زمینه که سبب ناامنی برای سلامت مردم باشد خود را موظف می دانیم در کنار مردم باشیم و امروز حساسیت بارز سلامت مردم است.

رئیس دادگستری چاروسا یادآور شد: طبق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مصوبات ستاد کرونا برای همه مسئوولین و مردم فصل الخطاب است و همان طور که محدودیت های مختلف باید اجرایی شود تعطیلی بعضی صنوف با مصوبه ستاد کرونا باید از اول آذرماه اجرایی میشد که متاسفانه تاکنون در شهر قلعه رئیسی اجرایی نشده بود که مجبور شدیم ورود کنیم و نسبت به تعطیلی آن اقدام کنیم.

وی افزود: تصمیمی که امروز اتخاذ شد در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، با توجه به بضاعت و امکاناتی که داریم عاقلانه ترین تصمیم است و منفعت این تصمیم در ابتدا به کسبه بازار می رسد؛مردم باید بپذیرند که حضور و تجمع آنها در بازار به خطر انداختن جان خود و اعضای خانواده شان است. دید و بازدید های را باید مردم لغو کنند تا از ابتلای بیشتر به ویروس کرونا جلوگیری شود.

انصاری پور یادآور شد: همه مردم باید برای حفظ سلامت خود و خانواده با مسئوولین همکاری کنند و شاید در یک شرایطی با مشکلاتی از جمله اقساط تسهیلات و چک های برگشتی برای آنها با برخورد کنند اما سود آن برای سلامتی خود و خانواده و همشهریان است و همانطور که سود بازار برای آنها ارزش دارد باید سود سلامت هم اهمیت دهند.

رئیس دادگستری چاروسا با بیان اینکه برای حفظ سلامت ابتدا تذکر و سپس برخورد می کنیم عنوان کرد: امروز با همکاری بازاریان شهر قلعه رئیسی که خود استقبال هم کردند اقدام به تعطیلی بازار نمودیم که اگر کسی نسبت به تعطیلی بازار تخطی کند برای تخطی از قانون مسوول و غیر مسئوول نداریم و مطئنن برخورد می کنیم و همان طور که در روزهای گذشته به دلیل ازدحام جمعیت در جلوی یک اداره اقدام به بازداشت دو کارمند یک اداره کردیم، اگر نسبت به سلامت مردم بی قانونی مشاهده کنیم برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسمات ختم و عروسی باید با کمترین و در زمان مشخص برگزار شوند تصریح کرد: همه برای قانون مداری باید استقبال و خود را موظف به قانون مداری کنند و همچنین از کسبه و مستاجرینی که توانایی کمک به بازاریان که چک دست آنهاست و مستاجرینی که توانایی کمک دارند می خواهیم که به فکر مشکلات آنها باشند و آنها را در این شرایط سخت کمک کنند.

هادی شهبازی مسئوول امور صنفی چاروساهم در این بازدید با بیان اینکه بسیاری از بازاریان از این اقدام استقبال کردند عنوان کرد: از همه کسانی که امروز با حساسیت نسبت به سلامت مردم ورود کردند بازاریان باید بدانند که نظارت بر قیمت ها و همچنین نسبت بازگشایی و تعطیلی آنها در ایام کرونا طبق قانون عمل خواهد کرد که امیدواریم همانند ماهای گذشته این همکاری از سوی بازاریان شهر قلعه رئیسی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بازاریان خود داستند دارند تعطیل کننداما مشکلات آنها جواب گوی زندگی آنها نمی کند بیان کرد: چک های برگشتی، اقساط تسهیلات و مخارج زندگی بازاریان را از مشکلات آنها دانست و خواستار حمایت مسئوولان از بازاریان شد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه طبق مصوبه کرونا از ابتدای آذرماه باید صنوف خطرناک تعطیل شوند خاطرنشان کرد: ابتدا با تذکر نسبت به تعطیلی بازار اقدام خواهیم کرد در صورت مشاهده نسبت به پلمپ آنها اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است، در این بازدیدها همچنین از صنوفی که جزء ردیف یک بودند نظارت های بر قیمت های آنها صورت گرفت که در مواردی با تذکر رئیس دادگستری همراه بود.

مطمئنن این تاکیدات و رعایت های بهداشتی که با حساسیت و ورود امثال دادستان ها و روئسای دادگستری به همراه دیگر مسئوولان اجرایی همراه است برای سلامت همه مردم است که باید همه تقدیر و استقبال کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ سلامت بازار تعطیلی بازداشت ویروس کرونا محدودیت های کرونا رئیس دادگستری چاروسا نسبت به تعطیلی چک های برگشتی تعطیلی بازار سلامت مردم برای سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تخفیف‌های نوروزی بازاریان به مسافران و گردشگران کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، بازاریان و کسبه کیش با ارائه تخفیف‌های بین ۲۰ تا ۵۰ درصد به مشتریان و برگزاری جشنواره‌های قرعه کشی شبانه در بازار‌ها جذابیت خرید را برای گردشگران نوروزی فراهم کرده اند.

گردشگران نیز به صرفه بودن قیمت‌ها و تنوع اجناس بازار‌های کیش نسبت به دیگر شهر‌ها را از دلایل خرید کالا و اجناس اعلام می‌کنند.

بازار‌های کیش از ساعت ۹ و سی دقیقه تا ۲۳ به مشتریان خدمات رسانی می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • کشاورزان نسبت به شخم اراضی شالیزاری و لایروبی انهار اقدام کنند
  • ازدحام گردشگران نوروز ۱۴۰۳ در تخت جمشید
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • ارائه تخفیف‌های نوروزی بازاریان به مسافران و گردشگران کیش
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه
  • جابه جایی ۶۷ هزار مسافر از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در همدان