Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در روزهای پایانی فشارهایش را بر عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی افزایش داده است. خبرگزاری میزان – ماجرای فشار آمریکا بر عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یا در واقع علنی کردن آن پس از سال‌ها پنهانکاری، در روز‌های پایانی کار کابینه دونالد ترامپ، وارد مرحله جدیدی یعنی دیدار شبانه و مخفیانه در خاک عربستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «وال استریت ژورنال»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان یکشنبه شب در شهر «نئوم» عربستان، در موضوع عادی سازی روابط، دیداری مخفیانه داشتند.   این دیدار تحت فشار‌های واشنگتن بر ریاض برای اجرای عادی سازی همزمان با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در عربستان برگزار شد.   جالب توجه است که طبق گزارش رسانه های آمریکایی و صهیونیستی، مدت زمان حضور پمپئو در عربستان ۳ ساعت بوده که ۲ ساعت آن به دیدار مذکور اختصاص یافت.   دولت آمریکا برای بهبود وضعیت رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا، کشور‌های عرب خلیج فارس از جمله عربستان را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده است.  بیشتر بخوانید:  سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان برای دیدار با بن سلمان و پمپئو  واکنش‌ها و جزئیات دیدار مخفیانه نتانیاهو و بن سلمان در عربستان این فشار‌ها بر اساس درز گزارش هایی در رسانه های بین المللی، تاکنون سبب تشدید اختلاف نظری جدی میان سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و پسرش نیز شده و موضوع ارتباط با رژیم صهیونیستی را بر اختلاف نظر‌های آنان در سیاست خارجی افزوده است.   با این وجود یکی از مشاوران ارشد دولت عربستان به وال استریت ژورنال مدعی شد «توافق قابل توجهی از این نشست ۲ ساعته میان هیئت سعودی و اسرائیلی حاصل نشده است.»   همچنین با وجود انتشار توییتی از سوی وزیر خارجه عربستان که در آن دیدار هیئت‎های سعودی و رژیم صهیونیستی را رد کرده اما با توجه به اظهارنظر مقام های آمریکایی اعلان عادی سازی روابط رژیم های سعودی و صهیونیستی طی روزهای باقی مانده از دولت دونالد ترامپ بعید به نظر نمی رسد.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل عادی سازی روابط آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو تحولات بین الملل عادی سازی روابط آمریکا رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در جریان سفر خود به ایالات متحده با «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

السودانی در این دیدار اعلام کرد: همگان را به پایبندی به قوانین بین‌المللی که بر مصونیت دفاتر دیپلماتیک تاکید دارد تشویق می‌کنیم.

نخست‌وزیر عراق گفت: دیدار من از آمریکا پس از برهه‌ای حساس انجام می‌شود و این نشانگر اهمیت روابط میان دو طرف است. ما با هرگونه تعرض به غیرنظامیان مخالف هستیم.

وی افزود: توقف جنگ ویرانگر در غزه برای ما بسیار مهم است. امیدواریم تمامی طرف‌های ذیربط به خویشتن‌داری پایبند باشند. امکان دارد دیدگاه‌های آمریکا و عراق درباره رخ‌دادهای منطقه مخالف یکدیگر باشد.

السودانی ادامه داد: روابط آمریکا و عراق به نقطه عطفی مهم رسیده است و ما به سوی مشارکت پیش می‌رویم. روی انتقال از روابط نظامی به مشارکت کامل با ایالات متحده کار می‌کنیم.

وی گفت: جنگ علیه داعش بنیان همکاری میان عراق و آمریکا بود. پیروزی بر گروه تروریستی داعش مهم است و با جانفشانی عراقی‌ها و حمایت دوستان ما محقق شد.

السودانی با اشاره به مساله خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: ما پیرامون مشارکت پایدار بر اساس توافق چارچوب راهبردی رایزنی خواهیم کرد. ما به مصوبات کمیته عالی هماهنگی میان عراق و آمریکا پایبند خواهیم بود. دولت من در اجرای این توافق جدیت دارد.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا نیز در این دیدار مدعی شد که آمریکا در جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه عزم دارد و نسبت به دستیابی به توافق آتش‌بسی که آزادی اسیران صهیونیست را در پی داشته باشد و مانع از گسترش درگیری شود پایبند است.

وی همچنین بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تاکید کرد که واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی متعهد است.

کد خبر 6079268

دیگر خبرها

  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • ادعای کانال عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران