Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از القدس العربی، سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی تأکید کرد که موارد جدید ابتلا به کرونا در میان اسرای فلسطینی در زندان عتصیون واقع در جنوب بیت لحم و مرکز حواره در جنوب نابلس گزارش شده است.

بر اساس اعلام سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی اکثریت اسرای فلسطینی در زندان «جلبوع» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به کرونا مبتلا شدند و شیوع ویروس در بین زندانیان این زندان بسیار زیاد گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال شیوع کرونا در ۶ ماه گذشته، رژیم صهیونیستی زندانیان یهودی را آزاد ولی همچنان فلسطینی‌ها را در اسارات خود دارد.

فلسطینی‌های اسیر در بدترین شرایط در بازداشتگاه های اسراییل نگهداری شده و بارها مقام‌های فلسطینی نسبت به عدم رسیدگی بهداشتی، نبود امکانات پزشکی و سرنوشت این افراد هشدار داده و از آن به عنوان مرگ خاموش نام می‌برند.

برخی از خانواده‌های اسرای فلسطینی نیز با اشاره به آزادی زندانیان اسراییلی به دلیل گسترش کرونا و نگهداری اسرای فلسطینی و اجازه ندادن مقام‌های اسراییلی برای ارسال وسایل بهداشتی مورد نیاز آنان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی سازمان‌ها و مجامع بین المللی شده بودند.

بر اساس گزارش‌های موجود تاکنون ۶۹ اسیر فلسطینی به دلیل کوتاهی در ارایه امکانات پزشکی و درمانی از سال ۱۹۶۷ در زندان‌های اسراییل به شهادت رسیده‌اند که از آن به عنوان مرگ تدریجی این اسرا نام می‌برند.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی در آخرین آمارهای خود به مناسبت ۱۷ آوریل ( ۲۹ فروردین) روز اسیر فلسطینی شمار این افراد را ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد که ۵۷ نفر از آنان زن و ۳۰۰ نفر کودک هستند و بیش از ۵۰۰ نفر از آنان نیز بدون محاکمه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

۱۳ نفر از اسرا نیز نماینده منتخب مردم در مجلس فلسطین هستند که از سوی نظامیان این رژیم بازداشت شده و همه این افراد در ۲۲ زندان در فلسطین اشغالی نگهداری می‌شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا رژیم صهیونیستی فلسطین ویروس کرونا رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور اسرای فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند

رییس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه را حدود ۱۲ هزار نفر تخمین زد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «قدوره فارس» رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه به ۱۲ هزار نفر برسد.

فارس تاکید کرد: این در حالی است که پیش از هفتم اکتبر شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های اشغالگران به نزدیک به ۵ هزار نفر می‌رسید.

وی تاکید کرد: شمار اسیران فلسطینی پس از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی با افزایش ۱۳۰ درصدی روبرو بوده است. اشغالگران به صورت عامدانه اسیران فلسطینی را شکنجه و آزار می‌دهند؛ این موضوع به شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی انجامیده است.

رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین افزود: احدی از شمار اسیران اهل غزه اطلاع ندارد. زمستان گذشته سخت‌ترین زمستان برای اسیران فلسطینی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون بود.

قدوره فارس تصریح کرد: اشغالگران لباس اسیران فلسطینی را از تنشان بیرون آوردند و آن‌ها را از ساده‌ترین حقوقشان منع کردند.

پیش از این نیز کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که ملت فلسطین در معرض حمله‌ها و جنایت‌های شهرک‌نشینان اشغالگر و مسلح صهیونیست است که تحت فرمان مستقیم کابینه رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این کمیته بیان کرد که به رغم ادامه شکنجه اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، جهان ساکت نشسته و با اشغالگران همدست شده است.

منابع آماری روز گذشته اعلام کردند که از آغاز جنگ غزه دست‌کم سه هزار نفر از اهالی غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد دهشتناک و ضد انسانی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مورد اسرا فلسطینی
  • وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی