Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنی طبا با اشاره به اینکه یمت شیر خام ۶۵ درصد بر قیمت نهایی محصولات لبنی تاثیر دارد، گفت: تا زمانی که قیمت شیر خام مشخص نشود امکان مشخص شدن محصولات لبنی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فراورده های لبنی شب گذشته (دوشنبه ۳ آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: قیمت شیر خام 65 درصد بر قیمت نهایی محصولات لبنی تاثیر دارد و افزایش قیمت شیر خام در سبد خانوار نمایان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه سازمان حمایت با نظر کارشناسی قیمت شیر خام چهار هزار و 150 تومان اعلام شد.

 

بنی طبا ادامه داد: تا زمانی که قیمت شیر خام مشخص نشود امکان مشخص شدن محصولات لبنی وجود ندارد و در جلسه سازمان حمایت بر اساس قيمت شیر خام چهار هزار و 150 تومان ، قیمت 10 قلم کالای پرمصرف لبنی خانوار مشخص شده است ولی ظرف دو روز قیمت شیر خام به چهار هزار و 500 تومان تغییر کرد.


وی تصریح کرد: نظارتی که بر قیمت مصوب محصولات لبنی وجود دارد در قیمت شیر خام و نهاده ها نیست و اگر قرار بر نظارت هست باید بر کل زنجیره نظارت انجام شود.


سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی درباره تخلفات صنایع لبنی گفت: احتمال تخلف در هر صنعتی وجود دارد که باید با آن برخورد شود ولی درباره قیمت مصوب محصولات لبنی، گزارش مستندی به سازمان حمایت و تعزیرات طی یکسال گذشته نرسیده است.


وی ادامه داد: در کالاهای غیر مشمول قیمت مصوب، افزایش هزینه های تولید موجب بالا رفتن قیمت شده است.  طی پنج ماهه گذشته در محصولات پتروشیمی 78 درصد افزایش قیمت داشتیم که در بسته بندی ما موثر است و همچنین در شیر خام هم 50 درصد افزایش قیمت داشتیم.


وی گفت: در آیین نامه قیمت گذاری محصولات ساخت داخل بر اساس اسناد ارائه شده ، مجوز قیمت عرضه محصولات در بازار داده می شود و تخلفی هم صورت نگرفته است.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیمت لبنیات محصولات لبنیات لبنیات محصولات لبنی قیمت شیر خام بر قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد

قیمت‌ جهانی نفت خام به‌دنبال رشد سریع‌تر از انتظار در چین و تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه ایستاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در پی رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد چین و تداوم تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به حمله‌های موشکی تهران به مناطق فلسطین اشغالی افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۴ و ۳۷ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۴۸ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۵۸ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه با ۴۹ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۹۰ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت هر دو شاخص نفتی به‌دلیل رشد اقتصادی فراتر از حد انتظار در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان افزایش یافت.

داده‌های دولت چین نشان داد تولید ناخالص داخلی رسمی در سه ماه نخست ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته که به‌راحتی از انتظارهای تحلیلگران هم پیشی گرفته است.

قیمت نفت هفته گذشته به بالاترین سطح از اکتبر رسید، اما پس از حمله‌ موشکی تهران به اراضی اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی در  معاملات روز دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) کاهش یافت.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد ریسرچ روز سه‌شنبه در یادداشتی گفتند واکنش رژیم اشغالگر قدس به حمله موشکی تهران تعیین می‌کند آیا تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پایان یا ادامه می‌یابد.

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • رئال با حذف سیتی شانس اول قهرمانی شد
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد