Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@12:37:50 GMT

مخدوش کردن پلاک جرم است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۲۸۲۲

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب،مخدوش کردن پلاک جرم است و راننده به دادسرا معرفی می شود.

خبرگزاری میزان- تا پیش از همه گیری ویروس کرونا، عده‌ای از رانندگان متخلف برای در امان ماندن از جریمه دوربین‌های ثبت تخلفات و تردد در محدوده‌هایی که طرح ترافیک داشتند، پلاک خودروی خود را به روش‌های گوناگون مخدوش می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز‌ها که محدودیت‌های ترددی به واسطه شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور در حال اجراست، همان راننده‌های متخلف تصور می‌کنند با مخدوش کردن پلاک خود می‌توانند از جریمه یک میلیون تومانی پلاک غیربومی یا جریمه ۲۰۰ هزارتومانی تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در امان باشند، اما به گفته پلیس این بار ماجرا متفاوت است.

سرهنگ علی همه خانی در گفت‌وگو با میزان گفت: مخدوش کردن پلاک، یک تخلف نیست بلکه یک جرم است، بنابراین رانندگان متخلفی که به هر دلیلی پلاک خود را مخدوش می‌کنند، به عنوان مجرم شناخته شده و به مراجع قضایی احضار می‌شوند.

وی افزود: با اجرایی شدن طرح محدودیت تردد در پایخت، دوربین‌ها رانندگان متخلف را جریمه می‌کنند، اما پلیس در معابر حضور بیشتری خواهد داشت.

این مقام انتظامی با اشاره به نحوه برخورد با افرادی که پلاک خودرو را مخدوش می‌کنند، گفت: پلیس در تمامی معابر حضور دارد و در صورت مشاهده اینگونه رانندگان، به آن‌ها دستور ایست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آیا امکان حذف جریمه‌های کرونایی اعمال شده وجود دارد؟

سرهنگ همه خانی ادامه داد: علاوه بر اعمال جریمه، که میزان آن به تخلف مربوطه بر حسب پلاک بستگی دارد، خودروی مختلف توقیف می‌شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب بیان کرد: همچنین راننده متخلف، همانند یک مجرم به مراجع قضایی معرفی می‌شود و در مقابل قاضی قرار می‌گیرد و نوع مجازات اینگونه رانندگان توسط قاضی و قانون در دادسرا تعیین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: راهور پلیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: راهور پلیس مخدوش کردن پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران و لغزندگی جاده‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس پلیس راه گلستان گفت: بارش باران در استان، جاده‌ها را لغزنده کرده است و رانندگان باید با احتیاط در جاده‌ها رفت و آمد کنند.

محمود شهرکی از رانندگان خواست به هشدار‌های پلیس توجه کنند.

وی افزود: رانندگان باید قوانین رانندگی را بیشتر از قبل رعایت کنند و قبل از وضع راه‌ها مطلع شوند.

سرهنگ شهرکی از رانندگان خواست؛ با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها در مواقع بارندگی، از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره آمیز خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد