Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@07:58:08 GMT

خراسان رضوی درگیر آنفلوآنزای پرندگان نیست

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۳۵۱۴

خراسان رضوی درگیر آنفلوآنزای پرندگان نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور اداره دامپزشکی خراسان‌ رضوی گفت: خوشبختانه استان خراسان‌ رضوی درگیر آنفلوآنزای پرندگان نیست. از سال 97، علیرغم اینکه سایر استان‌ها درگیری جدی با شیوع این بیماری در بین طیور داشته‌اند، ما تاکنون درگیر آنفلوآنزای فوق‌ حاد نشده‌ایم.

علیرضا شهرام شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار کشتارگاه‌های پرندگان سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر 14 کشتارگاه طیور در سطح استان وجود دارد که دامپزشکان مستقر در کشتارگاه‌ها، با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی هر شب تمامی محموله‌های وارد شده‌ به کشتارگاه را نظارت می‌کنند، نسبت به گله‌های مشکوک و یا فاقد مجوز تمهیدات خاصی انجام می‌دهند و پس از مشخص‌شدن سالم بودن و نبود مشکل خاص، ترخیص شده و اجازه مصرف داده‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تاثیر کرونا بر مرغداری‌ها گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد محدودیت‌هایی در نیروهای پرسنلی شد که در فضای بسته کار می‌کنند. پیش از شیوع ویروس کرونا تراکم نیروهای کارگری در خط کشتار، فاصله‌ای معقول و منطقی داشت. در حال حاضر محدودیت پرسنلی از نظر فضای کار ایجاد شده‌ و عملا موضوع بهداشتی با نظارت و دقت بیش‌تری انجام می‌شود.

رئیس اداره مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور اداره دامپزشکی خراسان‌ رضوی خاطرنشان‌ کرد: به مرغداران گوشتی و تخم‌گذار توصیه می‌شود در شرایط فعلی که احتمال رخداد آنفلوآنزا در کشور و استان وجود دارد، هرگونه تعامل اعم از خرید نهاده و ایاب و ذهاب به مناطقی با تراکم کشتارگاه بالا با استان‌های اطراف مانند استان‌های مازندران، گلستان و گیلان را که شرایط زیستی آن‌ها ممکن است باعث ورود آنفلوآنزای پرندگان به کشور شود، به حداقل میزان ممکن کاهش دهند و کلیه تجهیزات پیش از ورود به مجموعه ضدعفونی کامل شوند.

شرقی افزود: همچنین بدون مجوز نسبت به جابه‌جایی و حمل طیور زنده خود چه به مقصد مرغ‌داری و چه به مقصد خارج از مرغ‌داری و کشتارگاه اقداماتی انجام ندهند و در زمان هرگونه جابه‌جایی، با شبکه‌های دامپزشکی نسبت به اخذ مجوز از دامپزشکی در تعامل باشند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان خراسان‌ رضوی درگیر آنفلوآنزای پرندگان نیست، تصریح کرد: از سال 97، علیرغم اینکه سایر استان‌ها درگیری جدی با شیوع این بیماری در بین طیور داشته‌اند، ما تاکنون درگیر آنفلوآنزای فوق‌ حاد نشده‌ایم و این مهم با همکاری مرغداران، دامپزشکان و اداراتی که در این زمینه با ما همکاری می‌کردند، تحقق یافت.

رئیس اداره مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور اداره دامپزشکی خراسان‌ رضوی در خصوص لزوم ایجاد نکردن شرایط مطلوب برای استقرار پرندگان آزادپرواز عنوان کرد: به روستاییان توصیه می‌شود که در شرایط فعلی پرندگان نگهداری‌ شده در روستا، در جایگاه‌هایی محصور و مستقر قرار داده‌ شوند و در تماس مستقیم با پرندگان آزادپرواز نباشند. همچنین برای جذب پرندگان آزادپرواز، پساب و آب آزادی در منطقه ایجاد نکنند تا در روستاها محیطی مناسب برای فرود پرندگان و تجمع آن‌ها در ایجاد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آنفلوآنزای پرندگان آنفلوآنزای پرندگان درگیر آنفلوآنزای استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: با این میزان سرمایه‌گذاری برای ۲۰۸ نفر در بخش‌های مختلف صنایع، واحدهای تکمیلی و فرآوری غذایی در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن فرصت شغلی ایجاد شد.

حسین شریعتمدار تهرانی افزود : در قالب فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان سبزوار در حوزه‌های صدور مجوز، امهال تسهیلات و جذب تسهیلات جدید بانکی بررسی شد.

و بیان کرد : عمده فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان شناسایی شده است که این ظرفیت ها در قالب دفتر سرمایه گذاری به کارآفرینان معرفی می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر بهره‌برداری از طرحهای شاخص صنعتی، ساخت و توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ سبزوار، صدور مجوز آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، استقرار اداره گمرگ، دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن و نمایندگی استاندارد در این شهرستان در سال های اخیر عملیاتی شده است.

سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۲ شهرک صنعتی با ۷۰ واحد صنعتی فعال است.

 
 

دیگر خبرها

  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • بیش از ۲۸ تن لاشه غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه ضبط و معدوم شد
  • ثبت ملی ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • هشدار نسبت به احتمال شیوع تب کریمه کنگو
  • بازرسی ویژه رمضان و نوروز در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ایلام
  • گشایش نمایشگاه سازه‌های رزینی در نیشابور
  • زمان رسیدگی به تقاضاهای حمل و نقل پسماند به ۴ روز کاهش یافت