Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ‌و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین از تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی و پیامدهای آن بر اقدامات کشورهای در حال توسعه در مقابله با همه‌گیری کرونا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از العالم، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، در چهل و هشتمین اجلاس شورای توسعه صنعتی یونیدو و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد که به طریق مجازی برگزار شد، شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی در این نشست با اشاره به نقش اساسی و محوری یونیدو در فعالیت ها و برنامه های توسعه ای در کشورهای در حال توسعه و همکاری های جاری بین ایران و این سازمان از طریق اجرای چندین پروژه، گفت: اجرای تعهدات بین المللی کشورها در حصول توسعه جامعه صنعتی و ایجاد محیطی توانمند برای بهره مندی و رفاه مردم از طریق تلاش مشترک، تقسیم وظایف مبتنی بر چندجانبه‌گرایی و همکاری بین المللی و حفظ و تقویت اهداف متحد برای چندجانبه گرایی تسهیل می شود.

وی در همین راستا تأکید کرد: ما باید از چند جانبه گرایی به عنوان یک ارزش برای صنعتی سازی محافظت کنیم و معتقدیم که راه طولانی تا رسیدن به توسعه پایدار و ایجاد جهانی با رفاه بیشتر و سالم تر برای مردم در پیش است.

نماینده دائم ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به موضوع کرونا، مقابله با این بیماری همه گیر را نیازمند واکنش چندجانبه جامع، هماهنگ و گسترده برای حمایت از کشورهای نیازمند و قادر ساختن آنها برای تدابیر جبران کننده بهتر برشمرد و افزود: ما نگرانی عمیق خود را درخصوص پیامدهای جدی کرونا بر بسیاری از کشورهای در حال توسعه از جمله کشورهای آسیب پذیر و آنهایی که با چالش های جدی که خارج از کنترل آنها هست، اعلام می کنیم.

به گفته وی این بیماری عمیقا بر توانایی این کشورها برای مقابله با کرونا و همچنین سرمایه گذاری در اجرای توسعه پایدار اثر می‌گذارد.

سفیر ایران در این راستا با تاکید بر اینکه پاسخ به کرونا نیازمند همکاری و همبستگی جهانی است، افزود: ما کماکان شاهد استفاده از تحریم های یکجانبه علیه کشورها هستیم که در تناقض آشکار با اهداف و اصول منشور ملل متحد، حقوق بین الملل، حقوق بشر و همچنین اصول چندجانبه گرایی و هنجارهای دیپلماسی و روابط بین الملل است.

غریب آبادی ادامه داد: قویا معتقدیم اکنون زمانی حیاتی برای همکاری و ارتباط نه تنها بر اساس مسئولیت مشترک، بلکه همچنین به واسطه اتخاذ اقدام قاطع مشترک به عنوان یک جامعه بین المللی است.

وی مبارزه با این همه گیری را یک مبارزه جهانی برشمرد.

غریب آبادی در پایان ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای کوتاه مدت و بلندمدت کرونا بر کشورهای در حال توسعه، تاکید کرد: یونیدو می بایست تلاش های خود را در همکاری با سایر نهادهای سازمان ملل به منظور تضمین ارائه ظرفیت و فرصت ها و همچنین ادامه دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای کشورهای نیازمند و نیز تولید و توزیع عادلانه واکسن، افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی تحریم های آمریکا همه باهم علیه کرونا کشورهای در حال توسعه غریب آبادی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران با هدف تحقق‌بخشیدن به اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در رفع نیازها و ارتقای توانمندی‏‌های فناورانه کشور امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران، امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) با هدف اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، سیاست‏‌های اقتصاد مقاومتی، تحقق سند چشم‏‌انداز و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها دو طرف برای تحقق‌بخشیدن به اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در رفع نیازها و ارتقای توانمندی‏‌های فناورانه کشور، بین محمد قنادی‌مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران، و وحیدرضا زیدی‌فر، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری امضا شد.

این تفاهم‌نامه در ۱۰ ماده برای افزایش‏ همکاری و هم‌افزایی در بخش‌های پژوهش، توسعه و تعمیق به‌کارگیری پرتوها و فناوری‌های نو هسته‌ای در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و تسهیل ارائه خدمات و محصول با درنظرگرفتن همه امکانات دو طرف اعم از فنی، تخصصی و تجربه نیروی انسانی به امضا رسید.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه شبکه همکاری فناورانه با هدف هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، همکاری در زمینه راهبری پژوهش، توسعه فناوری، نظارت، اجرا و سرمایه‌گذاری برای مجموعه‌ طرح‌های مرتبط با زمینه‌های هسته‌ای، پرتویی و کاربردهای نو آن، همکاری و مشارکت در زمینه تدوین، روزآمدکردن و پیاده‌سازی الزام‌ها، استانداردهای تخصصی صنعت نفت از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است. 

کمک به اجرای برنامه توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای کشور با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های علمی، آموزشی، ترویجی و پژوهشی استانداردسازی، توسعه هوشمندسازی و علم داده‌ها، همکاری و مشارکت در زمینه‌های ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت، همکاری و مشارکت در زمینه انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی، اندازه‌شناسی و ردیابی دقتی، همکاری و مشارکت در زمینه تأیید صلاحیت اشخاص (مانند گواهینامه تأیید صلاحیت حرفه‌ای کارشناسان فنی استانداردسازی)، از دیگر مواردی است که برای تحقق اهداف مشترک در دستور کار قرار می‌گیرد.

بر این اساس، حداکثر دو هفته پس از امضای این تفاهم‌نامه، کمیته راهبری متشکل از نمایندگان معرفی‌شده از سوی دوطرف به‌منظور ایجاد هماهنگی، نظارت، تسهیل و تسریع در اجرای مفاد این تفاهم‌نامه و تدوین دستورعمل‌های اجرایی و دیگر اقدام‌های لازم تشکیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • ۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر گلستان پوشش داده شد
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران