Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در حوزه مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در زمینه بهبود وضعیت کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز در فهرست برگزیدگان جشنواره نجم قرار گرفت.

فاطمه سیه چهره، مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: جشنواره نجم همزمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج دانشجویی به فرمان حضرت امام در دوم آذر ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هدف از برگزاری جشنواره ایجاد گفتمان در حوزه مسئله محوری است.   بیشتر بخوانید: مشکلات جامعه کارگری از سوی دانشجویان بسیجی سهند بررسی شد تلاش دانشجویان برای احیای حقوق کارگران اتوبوس‌رانی تبریز به ثمر نشست / پروانه پیمانکار بعد از یک دهه باطل شد! پروانه پیمانکار خطوط بی ارتی تبریز باطل شد اتوبوس‌رانی تبریز از دستگاه ضد عفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا استقبال نمی‌کند کسی پاسخگوی مشکلات کارگران اتوبوسرانی تبریز نیست / پاسخ عجیب مسئولان درباره استخدام افراد تحت پوشش بهزیستی!+ فیلم
سیه چهره مطرح کرد: در این راستا، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در زمینه مطالبه گری، گفتمان سازی و جریان سازی در زمینه بهبود وضعیت کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و ابطال پروانه پیمانکار شرکت ایمن مکان مهران پس از ۱۰ سال در فهرست برگزیدگان جشنواره نجم قرار گرفت.
این فعال دانشجویی با اشاره به تشریح عملکرد بسیج دانشجویی دانشگاه سهند در مورد بهبود وضعیت کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز تصریح کرد: حدود ۱۴۰ کارگر در خطوط بی‌آرتی شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز که عده‌ی قابل توجهی از آنان خانم‌های سرپرست خانوار هستند، با وضعیتی نه چندان مساعد مشغول به کار بودند. امنیت شغلی این کارگران تامین نبود و در صورت اعتراض یا تهدید به اخراج می‌شدند و یا اخراج! همین مسئله سبب ورود دانشجویان بسیجی دانشگاه برای حل مشکلات این کارگران شد.
وی افزود: پیگیری‌های بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند از شهریور ماه ۹۸ شروع شد و در این بین جلسات متعددی با مسئولین شورای شهر، شهرداری، اتوبوس‌رانی، اداره‌ی‌کار و ... برگزار شد.
‏‎سیه چهره بیان کرد: متاسفانه مسئولین و نهاد‌هایی که بر اساس قانون موظف به پیگیری و نظارت مستمر بر وضعیت کارگران هستند، از وضعیت نامساعد این کارگران که حداقل به مدت ۱۰ سال با یک پیمانکار به همین صورت بوده است، اطلاعی نداشتند و یا وضعیت را مطلوب و ایده‌آل کارگران می‌دانستند و می‌دانند.
‎ مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تصریح کرد: درنهایت پس از پیگیری‌های چندماهه‌ی بسیج دانشگاه سهند، پروانه شرکت ایمن مکان مهران، پیمانکار طرف قرارداد شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز که حداقل به مدت ۱۰ سال که در این مدت کارگران این بخش با مشکلات زیادی اعم از عدم دریافت حقوق سر موعد و مطابق قانون‌کار و پرداخت بیمه به صورت کامل، دست و پنجه نرم می‌کردند، پیمانکاری بخش خطوط بی‌آر‌تی را برعهده داشته، باطل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی شهرداری تبریز بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند اتوبوس رانی تبریز اتوبوسرانی تبریز شرکت واحد اتوبوس وضعیت کارگران جشنواره نجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ مسئول سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در این نشست ابعاد مختلف سلامت روانی، اجتماعی، سلامت معنوی و آسیبهای اجتماعی که می‌تواند به سلامت خانواده وارد شود و از طریق فضای مجازی تأثیرات روانی و اثرات مخربی بر روی خانواده داشته باشد، مورد بحث قرار وبررسی گرفت.

خانم تاج الدینی افزود: جامعه دانشگاهی و سفیران دانشجویی می‌توانند به عنوان بازوان سلامت در ارتقای سلامت روانی و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به خانواده ها بکنند.

رضا تقی زاده، رابط سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم در این نشست، با بیان اینکه  ارتقاء سواد سلامت دانشجویان و آموزش خود مراقبتی، محور اصلی این نشست بود، گفت: آشنایی و ارتقاء سطح دانش دانشجویان از سلامت روان و شناخت ابعاد مختلف سلامت روان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نشست برای سفیران دانشجویی بود.

در این نشست تخصصی ، چالش های حوزه سلامت و راهکارهای عملی برون رفت از آن به دانشجویان ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید