Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش مزبانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دره شهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت : طرح بذرپاشی و بذر کاری توسط مجریان طرح‌های مرتعداری با اولویت کاشت گونه‌های مرتعی بومی از قببل بادام‌کوهی، یونجه غلافدار، ماشک، اسپرس .. در روستای بهشت آباد شهرستان دره شهر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزبانی افزود :  اهداف این طرح‌ها را تثبیت خاک، ذخیره نزولات آسمانی، افزایش تولید علوفه و بهره‌برداری از گیاهان صنعتی دانست.

او با اشاره به اینکه این عملیات تا پایان دی ماه دامه دارد، پیش‌بینی کرد: با توجه به نزولات جوی مناسب، پوشش گیاهی منطقه به نحو قابل‌توجهی افزایش یابد.

مزبانی ادامه داد :  اهمیت پوشش گیاهی مراتع در تولید خوراک دام، نفوذ آب باران، تولید گیاهان دارویی، اشتغال‌های جانبی و همچنین اثرات زیست‌محیطی در تولید اکسیژن و کاهش گاز دی‌اکسید کربن و همچنین کاهش فشار چرای مازاد بر عرصه‌های جنگلی مؤثر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دره شهر افزود: این طرح‌ها بصورت مشارکتی و با همکاری مجریان طرح‌های مرتعداری و روستاییان در حال اجرا است .

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی بذرپاشی پوشش گیاهی خوراک دام دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بند خاکی روستای سالک‌آباد شکسته شد / امدادرسانی ۱۶ تیم هلال

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح پنج شنبه به خبرنگاران گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی ادامه داد: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک‌آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد.

وی اظهار کرد: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر هم‌اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

کد خبر 6088253

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد شکسته شد / امدادرسانی ۱۶ تیم هلال
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان