Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:06:12 GMT

افزایش متقاضیان برای پرورش قارچ در رشت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۳۷۶۴

افزایش متقاضیان برای پرورش قارچ در رشت

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: پرورش قارچ  و تعداد متقاضیان برای تولید این محصول در این شهرستان افزایش یافته است.

مسعود اسدی‌پرور در گفت و گو با ایسنا گفت: پرورش قارچ در شهرستان رشت ۳۰ درصد افزایش یافته است و هر روز علاقمندان جدیدی برای فعالیت در پرورش این محصول متقاضی می‌شوند.

وی افزود: قارچ‌های تولید شده در رشت علاوه بر اینکه در بازارهای شهرستان و استان به فروش می‌رسند، برای صادرات به دیگر کشورها از جمله کشورهای آسیای شرقی می‌روند و اخیرا کشورهای عراق و افغانستان نیز متقاضی واردات قارچ از شهرستان رشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی‌پرور ادامه داد: شهرستان رشت از نظر آب و هوایی شرایط بسیار مطلوبی برای تولید قارچ دارد و پرورش این محصول به عنوان مشاغل جانبی از نظر اقتصادی کمک قابل توجهی به برنجکاران می‌کند.

وی تصریح کرد: دو واحد صنعتی بزرگ تولید کننده قارچ گیلان در شهرستان رشت مستقر هستند و علاوه بر این واحدها، ۴۰ نفر نیز در روستاهای این شهرستان به عنوان مشاغل خانگی به تولید و پرورش قارچ مشغولند.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم، دو واحد صنعتی به عنوان پشتیبان واحدهای تولیدکننده قارچ خانگی قرار بگیرند تا علاوه بر کاهش هزینه تولید با خرید تضمینی، برای بازار قارچ‌های تولید شده در بخش مشاغل خانگی نیز مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به ورود قارچ به عرصه صنایع غذایی صنعتی گفت: قارچ جای خود را در بین سفره‌های مردم بیش از گذشته باز کرده است و با برنامه ریزی های انجام شده، می‌تواند در افزایش تولید این محصول درکشور نقش موثری ایفا کند.

اسدی‌پرور اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این اداره ارتقای درآمد کشاورزان است و از متقاضیان جدید برای پرورش قارچ این شهرستان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قارچ افزایش تولید شهرستان رشت پرورش قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس از تأیید درخواست‌های نهضت ملی مسکن ۲ هزار نفر در ممسنی و ۱۱۱ در رستم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ناصر رضایی از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها گفت: در شهرستان رستم 111 نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده‌اند که 63 نفر واریز وجه داشته‌اند و برای 63 واحد نیز پروانه صادر شده و در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ممسنی نیز 2 هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که 894 نفر واریز وجه داشته‌اند و تاکنون 852 واحد نیز پروانه ساختمانی آنها اخذ و 588 واحد در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در شهرستان کوه‌چنار 509 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند و تعداد 147 نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

در پایان جلسات شورای مسکن شهرستان‌ها صورت‌جلساتی در خصوص رفع مشکلات و موانعی که در پیشرفت پروژه‌ها وجود دارد صادر و ابلاغ شد. علاوه بر این در جریان بازدید، مدیران و پیمانکاران که در جریان اجرای پروژه‌ها دچار ضعف و تعلل بودند برکنار شدند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان