Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنده معتقد به تبعیض مثبت هستم، افزود: به این معنا که شرایط استان از نظر توسعه همسان نیست و برخی مناطق توسعه یافته تر نسبت به مناطق دیگر هستند لذا اولویت بر این است که امکانات را بیشتر به طرف مناطق کمتر توسعه یافته سوق بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استاندار باید راهبردها را مشخص کند و برهمین اساس مدیران و ادارات باید متناسب با این راهبردها حرکت کنند، بیان داشت: راه میانبر برای غلبه بر نظام بروکراتیک اداری، این است که دارای مدیرانی با دانش، دارای انگیزه و پرتلاش باشیم. مدیر باید دارای دانش به روز باشد چراکه دنیا به شدت از نظر علمی در حال تحول و توسعه است همچنین مدیر باید دارای تحرک لازم باشند و درکنار پروژه ها و برنامه های مربوطه خود حضور داشته باشد که لازمه این حرکت وجود انگیزه است.

استاندار کرمان تصریح کرد: مدیران باید قدر میز خود را بدنند و اگر دنبال نام هم باشند، در جهت مثبت، آن را منفی نمی دانیم چرا که موجب افزایش انگیزه و کارایی می شود از طرف دیگر بیش از ۷۰ درصد مسائل و مشکلات با پیگیری مدیران قابل حل است لذا مدیری که فاقد انگیزه، تحرک و علم لازم باشد، باید استعفا بدهد.

وی با اشاره به اینکه وجود معادن در استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی است، عنوان کرد: در حوزه معادن اقدامات خوبی انجام شده است و حتی در برخی صنایع همانند مثل مس در سطح جهانی حرف برای گفتن داریم اما در زمینه توسعه معادن باید به مسائل زیست محیطی و سلامت مردم توجه کرد.

زینی وند اظهار کرد: معادن دارای درآمد سرشاری هستند که تمام کشور از آن نفع می برد اما در بحث درآمدی منطقه نیز باید دیده شود لذا منابع باید در استان بیایند و براین اساس طبق آمار، اعتبار خوبی در بانک ها آمده است همچنین در بحث معادت مسئولیت های اجتماعی باید به نحو احسن انجام شود.

لزوم توجه به بومی گرایی در استخدام ها

وی تاکید کرد: در بحث های استخدامی توجه به بومی گرایی قابل قبول است اما در این زمینه گاهی اوقات عده ای دایره افراد بومی را استان، عده ای شهرستان و برخی به روستایی اطلاق می کنند که معادن در آن استقرار دارند درحالی که بنده بومی را به کل استان اطلاق می کنم لذا در این خصوص باید ضوابطی گذاشته شود و همه افراد تحصیل کرده جویای کار از طریق رقابت سالم در معادن استخدام شوند.

زینی وند با اشاره به ظرفیت بخش کشاورزی در استان کرمان، افزود: کشاورزی استان به شکل سنتی انجام می شود که مطلوب نیست و بهره وری را کاهش می دهد. از مردم تقاضا می شود از آبیاری تحت فشار استفاده کنند و آینده محصولات را در اختیار دانش فرزندان خود قرار بدهند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات بخش کشاوزی فروش محصولات به خصوص در جنوب استان است که وجود دلالان نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

زینی وند ادامه داد: در این زمینه باید ساماندهی لازم انجام شود همچنین یک تفکر اشتباهی که وجود دارد این است که ما فکر می کنیم صفر تا ۱۰۰ کشت تا ایجاد بازار هدف و فروش باید توسط کشاورز انجام شود درحالی که هر کدام از این مراحل خود یک تخصص است لذا درخواست داریم که جوانان و نخبگان در بخش کشاورزی حضور پیدا کنند.

کرمان برای فضای پیشرو گردشگری پساکرونایی آماده شود

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت حوزه گردشگری در استان کرمان، خاطرنشان کرد: باید استان را به حلقه گردشگری یزد، شیراز و اصفهان اضافه کرد از طرف دیگر باید فضای بوم گردی استان را از فضای مدرن امروزی به طرف فضای سنتی و فرهنگی متناسب منطقه سوق داد که در این زمینه الگوهای خوبی وجود دارد.

وی ابراز داشت: از نخبگان و شرکت های دانش بنیان تقاضا داریم که در حوزه گردشگری به ما کمک کنند چرا که اعتقاد داریم این حوزه می تواند با بازارهای نفتی و صنعتی رقابت کند در نتیجه ما خود را برای فضای پیشرو گردشگری پساکرونایی آماده کنیم.

شرکت های دانش بنیان باید تقویت شوند

زینی وند با اشاره به اهمیت فعالیت های حوزه دانش بنیان، عنوان کرد: پارک های علم و فناوری موتورهای توسعه در آینده هستند و در تار و پود دانشگاه ها انسان هایی هستند که ایده دارند اما پول برای تجاری سازی آن ندارند که این فاصله می تواند از طریق این شرکت ها پر شود در نتیجه چنانچه پیوند میان پول، صنعت و دانش برقرار شود، یک طوفانی از اشتغال و صادرات هدفمند ایجاد می شود.

وی ادامه داد: افرادی هستند که تنها با استفاده از گوشی و اپلیکیشن ها برنامه های خود را اجرایی می کنند لذا با توجه به تغییر و تحولات جهان در سال های آینده بسیاری از مشاغل موضوعیت خود را از دست می دهند که در این زمینه باید متناسب با شرایط روز حرکت کرد و با این دید مدیران ما باید شرکت های دانش بنیان را تقویت کنند.

استاندار کرمان با اشاره به طرح های نیمه تمام، عنوان کرد: بحث کمبود آب، بحران و چالش جدی آینده ما است که حیات ما را با مشکل موجه می کند لذا باید آن را مدیریت کنیم. خوشبختانه در این زمینه در استان کارگروه صرفه جویی آب تشکیل و سهمی برای هر شهرستان درنظر گرفته شده است همچنین در این راستا طرح انتقال از دریای عمان به سایر استان ها را نیز پیش می بریم.

خانه احزاب کرمان راه اندازی می شود

وی در خصوص سیاست زدگی و مسائل جناحی استان تصریح کرد: وجود جناح هایی سیاسی سالم موجب پویایی جامعه می شود و وجود این جناح ها ضرورت کادرسازی است لذا از اینگونه احزاب حمایت می کنیم که در این راستا از معاون سیاسی درخواست کرده ام که خانه احزاب را راه اندازی کنند.

زینی وند اظهار کرد: از سلایق سیاسی استقبال می کنیم اما اگر مدیران مسائل جناحی را در بحث های کاری خود دخیل کنند دیگر نمی توانند مدیر باشند لذا بنده هیچگونه نگاه جناحی در برنامه های خود ندارم و راه نخواهم داد و همه احزاب را فرا می خوانیم اما ملاک ما در این مسائل توجه به کارآمدی است از طرف دیگر به هیچ وجه نباید استان درگیر مسائل جناحی و سیاست زدگی شود.

وی بیان داشت: بنده وامدار هیچ جناحی در استان نیستم اما ملاک تصمیم گیری من بر اساس منافع استان است.

استاندار کرمان با اشاره به حوزه اشتغال، اضافه کرد: ما صنایع بزرگی در استان و کشور داریم که در حال فعالیت هستند اما خواهش می کنم که نخبگان و تشکل ها به ما کمک کنند که از مشاغل خرد غافل نشویم چراکه این مشاغل خرد می توانند غوغا می کنند، اگر مشاغل درون خانه ها برود به مراتب میزان اشتغال آنها از طرح های بزرگ مفید تر است.

وی ابراز داشت: اشتباه ما این است که اعتقاد داریم با تزریق پول شغل ایجاد می شود درحالی که مسئله مهم در بحث اشتغال خرد توانمندسازی و تشکیل زنجیره تعاونی است همچنین بازار فروش آنها را باید شناسایی کنیم که در این حوزه از همه کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان تقاضای همکاری داریم.

وی در پایان تصریح کرد: رسانه ها باید به این نکته توجه کنند که رویکردها را از قول ها تفکیک کنند.

کد خبر 5079230

منبع: مهر

کلیدواژه: علی زینی وند استانداری کرمان خانه احزاب گردشگری صنعت و معدن استخدام ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیراز شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بارش باران گرگان بارش برف بوشهر بسیج ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد شرکت های دانش بنیان استاندار کرمان زینی وند شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، روسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگا‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش استان و نهاد‌های دولتی در اختیار آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

رضایی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • دو ملاک مهم عمل صالح کدام است؟
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • گواردیولا: تعریف‌هایم از رئال را کسی باور نمی‌کند
  • گواردیولا: کسی حرف‌هایم در مورد رئال را باور ندارد
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم