Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:27:38 GMT

بی خطر سازی پسماندهای کرونایی در گیلان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۳۸۵۲

بی خطر سازی پسماندهای کرونایی در گیلان

ایسنا/گیلان مسئول بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بی خطر سازی پسماندهای کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای دستگاه های بی خطر سازی پسماندهای عفونی هستند.

جواهرشناس در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قانون مدیریت پسماند اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند و آئین نامه اجرایی آن، وزارت بهداشت و به تبع آن مراکز بهداشت شهرستان ها اقدام به آموزش متصدیان اماکن عمومی، مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی شهری و روستایی و همچنین پرسنل شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی اعم از کارشناسان و نیروهای خدماتی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بی خطر سازی زباله های عفونی از آن جهت حائز اهمیت است که رها سازی و دفن این قبیل زباله ها، تهدید جدی برای سلامت مردم و جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط همه گیری کروناویروس، آموزش مجازی و غیر حضوری همچنان در حال انجام است یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی ماسک ها و دستکش ها در صورت آلوده بودن جزو پسماندهای عفونی محسوب شده که باید ابتدا بی خطر و سپس تحویل شهرداری‌ها شوند.

جواهرشناس از بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی با دستگاه «زباله سوز» خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای دستگاه های بی خطر سازی پسماندهای عفونی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای بی خطر سازی پسماندهای مطب‌ها و کلینیک ها نیز دو شرکت بی خطر سازی پسماندهای عفونی دارای مجوز وجود دارد که در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پسماند بیمارستانی بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خطر سازی پسماندهای پسماندهای عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر ارسلان دمیرچی به خبرنگار صدا و سیمای گفت: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب زن و مرد گیلان در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و ۸ هزار و ۲۹۲ نفر هم در گروه آزمایشی علوم انسانی صبح امروز، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی در گیلان با یکدیگر رقابت کردند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌های سراسری، گفت: عصر امروز هم هزار و ۲۱۹ داوطلب در گروه هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در گروه زبان‌های خارجی در گیلان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دکتر ارسلان دمیرچی از شرکت ۱۱ هزار و ۹۱۳ داوطلب زن و مرد گیلانی در گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: نتیجه مرحله نخست کنکور نیمه اول خرداد و نتیجه نهایی هم هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۲۷ هزار و ۸۰۱ داوطلب زن و مرد گیلانی در مرحله نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کردند که از این تعداد داوطلب، ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر زن و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر مرد هستند.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین