Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین طی چند سال آینده یک میلیون بشکه دیگر به ظرفیت پالایشگاهی خود اضافه کرده و در یکی دو سال آینده از آمریکا به عنوان بزرگترین پالایش کننده نفت خام پیشی می‌گیرد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، با توجه به بسته شدن بسیاری از پالایشگاه‌ها در آمریکا، چین به زودی بیشترین ظرفیت پالایشگاهی جهان را در اختیار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. 

استیو ساویر، مدیر بخش پالایشگاهی شرکت مشاور صنعتی فکتس گلوبال انرژی، می‌گوید:«چین طی چند سال آینده یک میلیون بشکه دیگر به ظرفیت پالایشگاهی خود اضافه کرده و در یکی دو سال آینده از آمریکا پیشی می‌گیرد».

در واقع، چین در حال ساخت 1.4 میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایشگاهی جدید است. این مقدار ظرفیت پالایشگاهی در قالب 4 پروژه به یک میلیون بشکه در روز ظرفیت جدیدی که طی سال گذشته ایجاد شده بود اضافه می‌شود. یعنی میلیاردها دلار برای ظرفیت پالایشگاهی هزینه می‌شود که شاید هرگز از آن استفاده نشود چون چین به استفاده از ترکیبی از انرژی‌های پاک و خودروهای برقی روی آورده است.

رقابت عربستان و روسیه برای تبدیل به عرضه کننده برتر نفت به چینعرضه گاز طبیعی روسیه به چین رکورد جدیدی زد

 علی‌رغم نگرانی در مورد بدون استفاده ماندن این ظرفیت پالایشگاهی مخصوصا با توجه به دورنمای توقف رشد تقاضای نفت در آینده نزدیک، چین به تازگی مجوز یک پروژه پالایشگاهی دیگر را صادر کرده است: پالایشگاه یولانگ و مجتمع پتروشیمی شاندونگ. ساخت پالایشگاه یولانگ با ظرفیت 400 هزار بشکه در روز، 20 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

 در این بین، هند هم در حال افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های داخلی خود است. طبق گفته نارندرا مودی نخست وزیر هند، ظرفیت پالایشگاهی این کشور طی 5 سال آینده دو برابر میشود.

هند در حال حاضر روزانه 250 میلیون تن پالایش نفت دارد، یعنی کمی بیشتر از 5 میلیون بشکه در روز. طرح‌های اولیه نشان می‌داد ظرفیت پالایشگاهی این کشور 450 تا 500 میلیون تن طی 10 سال آینده اضافه خواهد شد. این زمانبندی حالا کوتاه‌تر شده است.

 انتهای پیام/77

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظرفیت پالایشگاهی ظرفیت پالایشگاه میلیون بشکه بشکه در روز سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از شین‌هوا، در بحوبحه تشدید تنش‌ها در منطقه آسیا-پاسفیک بین آمریکا و چین و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اینکه رزمایش‌های نظامی صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، بیش از ۱۶ هزار نیروی نظامی آمریکا و فیلیپین بزرگ‌ترین رزمایش سالانه مشترک خود را امروز دوشنبه آغاز کردند.

آن‌گونه که در بیانیه ارتش فیلیپین آمده نام این رزمایش ۱۹ روزه «بالیکاتان ۲۰۲۴» است و با حضور ۵ هزار نیروی نظامی فیلیپینی و ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکایی برگزار می‌شود و بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در ده‌های اخیر است.

در رزمایش امسال نیروهایی از نیروی دفاعی استرالیا و برای اولین بار در تاریخ بالیکاتان، نیروی دریایی فرانسه نیز به عنوان شرکت کننده به این رزمایش خواهند پیوست. در مجموع ۱۴ کشور از جمله ژاپن و هند به عنوان ناظر در رزمایش‌های نظامی سالانه شرکت می‌کند.

این رزمایش از امروز ۲۲ آوریل تا ۱۰ مه ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان در این رزمایش طیف وسیعی از ماموریت‌های پیچیده را در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت دریایی، دفاع هوایی و موشکی، حملات موشکی پویا، دفاع سایبری و عملیات اطلاعاتی اجرا خواهند کرد.

رزمایش دریایی امسال برای اولین بار فراتر از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار خواهد شد.

همچنین امروز معترضان در کمپ آگوینالدو، محل مقر نیروهای مسلح فیلیپین، جایی که مراسم افتتاحیه بالیکاتان ۲۰۲۴ برگزار می شود، تجمع کردند تا مخالفت خود را اعلام کنند.

معترضان پلاکاردها و بنرهایی را حمل می کردند که در آن این رزمایش نظامی را محکوم می کردند و از دولت فیلیپین می خواستند که توافقات نظامی با آمریکا را لغو کند.

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فیلیپینی نیز نگرانی های خود را مبنی بر اینکه رزمایش‌های مشترک ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند، ابراز کردند.

کد خبر 6085354

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد