Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت آب و هوایی کشور پرداخت. کبری رفیعی در گفتگو با میزان گفت: طی بیست و چهار ساعت آینده برای استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد را خواهیم داشت.
وی افزود: ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان هم شاهد بارش‌های رگباری خواهند بود که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس ادامه داد: فردا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود، اما در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت به ویژه در تهران، کرج، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب است و سامانه بارشی جدید از اواخر وقت چهارشنبه از شمال غرب و غرب وارد کشور خواهد شد.
رفیعی افزود: بارش‌ها ابتدا به شکل پراکنده در این مناطق خواهد بود، اما روز پنجشنبه علاوه بر شدت بارش‌ها گستره بارش‌ها کل نوار غربی کشور و همین طور استان‌های قزوین، تهران و البرز را در بر خواهد گرفت.
این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در غرب سواحل دریای خزر مثل غرب مازندران و گیلان هم بارش خواهیم داشت. در خوزستان شمال بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس هم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.   بیشتر بخوانید: امروز در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟
وی ادامه داد: در ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی و همین طور شمال غرب بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
رفیعی بیان کرد: روز جمعه به جز نوار شرقی سایر مناطق کشور همچنان بارش‌ها را خواهند داشت و در سواحل غربی خزر و استان خوزستان، فارس، جزایر خلیج فارس و همینطور بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شرق لرستان بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.
این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: هوای امروز تهران نیمه ابری خواهد بود که گاهی با افزایش ابر و وزش باد و گاهی هم بارش‌های پراکنده همراه خواهد شد.
وی افزود: حداکثر دما در تهران امروز پیش بینی می‌کنیم به یازده درجه بالای صفر برسد و حداقل دما چهار درجه بالای صفر خواهد بود.
بنا به گفته این کارشناس هواشناسی صبح امروز اردبیل با چهار درجه زیرصفر سردترین مرکز استان بوده و پس از آن ارومیه با سه درجه زیر صفر و نیز همدان و شهر کرد با دو درجه زیر صفر سردترین نقاط کشور هستند. بندرعباس هم با ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان بوده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: هواشناسی بارندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی بارندگی وزش باد بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در دیگر مناطق بارندگی خفیف است.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود .

به گفته ضیاییان شنبه (۸ اردیبهشت) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۹ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می شود.

وی اضافه کرد: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی ساعات روز شدید می‌شود و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی افزوذ: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می باشند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان