Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:54:12 GMT

کانون انیمیشن هنرمندان این عرصه را تجمیع می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۴۰۱۰

کانون انیمیشن هنرمندان این عرصه را تجمیع می‌کند

ایسنا/زنجان کارگردان انیمیشن جادوی عشق گفت: نبود کانون انیمیشن باعث پراکندگی هنرمندان شده‌ است.

جعفر صیادی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مشکلات کارگردانان جوان برای تولید آثار در استان، اظهار کرد: در زنجان هنرمندان جوان و دانش‌آموزان فعال و توانمندی وجود دارند که از هنرستان فارغ‌التحصیل شده و به تولید کار پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنرمندان جوانی در استان هستند که طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های خوبی نیز برای تولید دارند ولی به دلیل نبود حمایت و  شورای حمایتی نمی‌توانند کار خود را تولید کنند.

این کارگردان زنجانی تصریح کرد: نبود یک‌ کانون برای انیمیشن استان نیز باعث پراکندگی کارگردانان این حوزه در استان می‌شود.

صیادی ادامه داد: در رابطه با تهیه‌کنندگی آثار نیز متاسفانه در برخی موارد کسانی که تمایل به تهیه‌کنندگی اثر دارند، بعد از اتمام کار برای تهیه‌کنندگی اقدام‌ می‌کنند که علاوه بر حرفه‌ای نبودن این کار، باعث کند شدن روند کارها می‌شود. اعلام تهیه‌کنندگی از ابتدای کار باعث می‌شود کمی از دغدغه‌های کارگردان کمتر شده و با تمرکز بیشتری تولید کار را ادامه دهد.

کارگردان انیمیشن جادوی عشق با اشاره به انتخاب فیلم‌نامه‌ای با موضوع خانوادگی در شورای فیلم، بیان کرد: این کار در مرحله پیش‌تولید بوده و با سه تکنیک مختلف برای حضور در جشنواره بین‌المللی و ملی تولید می‌شود که برای تهیه‌کنندگی کار پیشنهاداتی از تهیه‌کنندگان غیر از استان وجود داشته ولی تهیه‌کنندگی کار توسط خود تهیه‌کنندگان استانی و تولید کار در استان خودمان می‌تواند تاثیرات فرهنگی و اقتصادی مثبتی برای استان داشته ‌باشد.

وی در رابطه با موضوعات فیلم‌نامه‌ای نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در کشورهای دیگر نیز به دنبال کارهایی با موضوعات بومی و منطقه‌ای هستند، استفاده از این موضوعات در تولیدات انیمیشن می‌تواند بر دیده شدن آثار در سطح بین‌المللی نیز کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری انیمشین زنجان تهیه کنندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دانش‌بنیان در استان بوشهر به‌ یک فرهنگ تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر پنجشنبه در نشست با مسؤولان صندوق پژوهش و فناوری استان بوشهر اظهار کرد: این استان دارای فرصت‌های فراوانی در عرصه تولید محصولات بر اساس فناوری‌های نوین است.

وی افزود: پرتو درمانی و سامانه‌های پرتودهی در زمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر یکی از نیازهای اساسی است که در راستای امنیت تغذیه باید در دستور کار حرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد.

صفایی بوشهری انتخاب ایده در عرصه فناوری‌های نوین و حرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: عرض حرکت‌های دانش‌بنیان خیلی وسیع است و می‌توان در حرکت‌های دانش‌بنیان در یک زمان مشخص هزاران فضای دانش‌بنیان ترسیم کرد و از موازی کاری در تولید محصول توسط شرکت‌های فناور باید رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حرکت‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر از ظرفیت‌های مهمی در تولید محصولات دانش‌بنیان برخوردار است که باید از این توانمندی‌ها استفاده شود.

لزوم حمایت از دانش‌بنیان‌ها

وی حمایت معنوی و مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و اضافه کرد: جوانان استان بوشهر در عرصه تولید محصولات دانش‌بنیان خوش درخشیده‌اند که لازم است از محصولات تولیدی و فناوری آنان حمایت همه جانبه شود.

صفایی بوشهری با استناد به آیات قرآن کریم و روایت ائمه طهارت علیه‌السلام در مورد جایگاه کسانی که به علم و فناوری مجهز هستند نسبت به دیگر افراد، اظهار داشت: تنها راه پیشرفت و توسعه جامعه حرکت و فعالیت دانشی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشرفت بدون توجه به علوم دانش‌بنیان را غیرممکن دانست و بیان کرد: علم منشأ تمام خیرات و پیشرفت است که در این راستا تولیدات محصول دانش‌بنیان و فناوری یک اصل مهم و اساسی محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت در عرصه امور دانش‌بنیان در بوشهر به‌عنوان فرهنگ تبدیل شده است تصریح کرد: جوانان بوشهری به اهمیت تولید محصولات دانش‌بنیان پی برده‌اند و این حرکت‌ها را انجام می‌دهند.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه حرکت‌های دانش‌بنیان، عریض و دارای افق‌های طولانی است گفت: در افق‌های طولانی باید اولویت‌ها حفظ شود و برنامه‌های مورد نیاز جامعه و حرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های مختلف تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6064262

دیگر خبرها

  • عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است
  • فعالیت دانش‌بنیان در استان بوشهر به‌ یک فرهنگ تبدیل شده است
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • محراب تا معراج در شب های لیالی قدر از رادیو گلستان
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • ترویج افطاری ساده در رادیو پیام
  • معرفی آداب و رسوم ماه رمضان استان‌ها در رادیو پیام