Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@10:20:11 GMT

حمام شاه و خانه سالک اصفهان به مزایده گذاشته شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۴۰۱۸

حمام شاه و خانه سالک اصفهان به مزایده گذاشته شد

صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، ۵۴ مجموعه تاریخی را در ۲۵ استان به منظور احیا، مرمت و واگذاری حق بهره‌برداری مدت معین به مزایده گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در تازه‌ترین دور از مزایده‌های خود خانه سالک اصفهانی و حمام شاه اصفهان را به مزایده گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه سالک مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است که در خیابان مسجد سید، کوچه علیقلی آقا، کوچه ساغرچی‌ها، پلاک ۳۳ واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۳۱۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مالک این خانه حاج میرزا علی سالک اصفهانی یکی از کسبه و خیرین نامدار اصفهان بوده است.

حمام شاه اصفهان که مربوط به دوره صفوی بوده و در میدان نقش جهان، بازار مخلص، جنب بانک سپه واقع شده نیز در لیست مزایده اخیر دیده می‌شود. این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۶۴۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این دو اثر قرار است از طریق مزایده برای مدتی مشخص به بخش خصوصی جهت بهره‌برداری اجاره داده شوند.

بناهای تاریخی مجموعه پردیس کردشت جلفا، محور تاریخی طبیعی ارسباران (مجموعه کردشت جلفا، کاروانسراهای گویجه بل هریس و جانانلو کلیبر)، خانه ناصح‌زاده تبریز استان آذربایجان شرقی، عمارت‌های بانک ملی، شهربانی، دارایی، کلاه‌فرنگی و شیرخورشید ماکو استان آذربایجان غربی، کاخ شهرستانک استان البرز، حمام پیرزرگر اردبیل، عصارخانه شهید عصاری آران و بیدگل، خانه‌های حکیم‌باشی کاشان و مغنی اصفهان، عمارت والی کهره شهر چرداول و قلعه کنجانچم استان ایلام را به مزایده گذاشت.

همچنین خانه آذین، خانه نجفی و عمارت گلشن بوشهر، خانه سعادت‌خواه و خانه جلال آل احمد تهران، اتاق آئینه شهرکرد، قلعه چالشتر استان چهارمحال و بختیاری، خانه تیزنو دزفول، خانه مستوفی شوشتر، خانه سوزنگر دزفول استان خوزستان، حمام قدمگاه نیشابور خراسان رضوی، کاروانسرای مهر سبزوار استان خراسان رضوی، ساباط و خانه مستوفی بشرویه استان خراسان جنوبی، کاروانسرای شاه عباسی دامغان و کاروانسرای میاندشت استان سمنان، باغ خالصه بمپور ایرانشهر، قلعه سب سراوان، ارگ محمدحسین خان ناروئی زهک و خانه رهبری ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان از دیگر بناهایی هستند که طی این آگهی به مزایده گذاشته شدند.

صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، همچنین خانه بهروزی و خانه زینعلی و اسدی استان قزوین، خانه افشاریان، عمارت دیوان‌خانه و خانه محتشم شیراز استان فارس، خانه غفاری کرمان، حمام نظام کرمانشاه، مجموعه بلاد شاپور (کاروانسرای دهدشت وحمام کهیار) دهدشت استان کهکیلویه و بویر احمد، حمام مریان تالش، خانه صادقی لاهیجان استان گیلان، خانه فاطمی و خانه میرشهیدی گرگان، حمام عروج رامیان استان گلستان، خانه بزرگمهری بروجرد استان لرستان، کاروانسرای گدوک سوادکوه استان مازندران، کاروانسرای مشهد میقان، عمارت امیر مفخم خمین استان مرکزی، خانه کازرونی، خانه شهریاری، خانه اسماعیل مرغون و مجموعه چرخاب اردکان یزد را نیز به مزایده گذاشته است.

این صندوق از واجدین صلاحیت و درخواست‌کنندگان دعوت کرده است از تاریخ نشر آگهی، اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق توسعه به نشانی تهران، میدان بهارستان، خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه، ساختمان صندوق توسعه دریافت کنند. همچنین شماره تلفن ۱۷- ۳۳۹۹۲۰۱۶-۰۲۱ و پایگاه اینترنتی صندوق توسعه و پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات از دیگر راه‌هایی است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اسناد اقدام کنند و حداکثر تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹ مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت‌ها به دبیرخانه اقدام و رسید دریافت کنند.

تاریخ گشایش پاکت الف و ب روز سه‌شنبه مورخ ۱۸ آذر ۹۹ رأس ساعت ۸ صبح در محل دفتر مرکزی صندوق توسعه به نشانی تهران، میدان بهارستان، خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه، ساختمان صندوق احیا خواهد بود.

تاریخ گشایش پاکت ج روز چهارشنبه مورخ ۲۶ آذر ۹۹ رأس ساعت ۸ صبح در محل دفتر مرکزی صندوق به نشانی مذکور تشکیل و برنده نهایی اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.chre.ir مراجعه کنند.

کد خبر 457307

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ميراث فرهنگي مزایده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مزایده گذاشته صندوق توسعه بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های ذی ربط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میادین جدید یا مشترک اقدام نماید.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را بر خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر نظیر فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم درصندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در مورد مصلحت مورد نظر مجلس با اصلاحات بعمل آمده توسط کمیسیون اقتصادی رای گیری بعمل آمد که رای لازم را به دست نیاورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت