Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهیدی فرد گفت: امام حسن عسگری (ع) در سن جوانی به شهادت رسید، دارای برجستگی‌های فردی بسیاری است که الگو مناسبی برای جوانان و سایر اقشار جامعه است.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) مظهر ابهت اسلام و مهربانی و یکی از ستارگان پر فروغ آسمان ولایت و امامت بوده است، گفت: سبک زندگی این امام بزرگوار الگوی برای مسلمین جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: این امام مظلوم که در سن جوانی به شهادت رسید، دارای برجستگی‌های فردی بسیاری است که الگو مناسبی برای جوانان و سایر اقشار جامعه است.

 

وی عبادت و بندگی خداوند سبحان، سخاوت ، بخشش ، زهد و ساده زیستی را از ویژگی های اخلاقی امام حسن عسگری (ع) برشمرد و اظهار داشت:  امام حسن عسکری علیه السلام در کلیه صفات و ویژگی های مثبت شخصیتی زبانزد عام وخاص بود.

 

وی ادامه داد: امام حسن عسگری علیه السلام در سختیها یاور شیعیان بود و در عبور از گذرگاه های سخت و پرپیچ وخم، هم چون چراغی روشنگر راه سرچشمه ایمان و جلوه ای از نور الهی بود.

 

ناهیدی فرد گفت: پیشوای یازدهم ما به عبادت، تهجد، و نماز شب بسیار اهمیت می‌داد، به طوری که هیچ گاه آن را ترک نمی‌کرد. همین که پاسی از شب می‌گذشت از خواب بر می‌خاست، وضو می‌گرفت، و به راز و نیاز با پروردگار متعال می‌پرداخت.

 

این خورشید تابناک که یازدهمین امام شیعیان است، در روز جمعه هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. پدر بزرگوار آن حضرت امام هادی (علیه‌السلام) و مادر مکرمه‌اش بانوی بزرگواری است که به نام‌های «سلیل»، «حدیثه» و «سوسن» خواندهمی‌شود.

مدت امامت آن حضرت شش سال بود که از سال ۲۵۴ هجری قمری شروع و در سال ۲۶۰ با شهادت به پایان رسید.

امام در طول مدت زندگانی و به ویژه در دوران امامت خویش به واسطه مبارزه با خلفای ظالمی مانند معتز عباسی، مهتدی، معتد و معتمد عباسی در تبعید و زندان و تحت نظر به سر می‌برد و سرانجام در هشتم ربیع الثانی سال ۲۶۰ و در ۲۸ سالگی در شهر سامراء توسط احمد معتمد، پانزدهمین خلیفه عباسی به طرز مرموزی مسموم و به شهادت رسید.

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: میلاد امام حسن عسکری ع الگوی جوانان سبک زندگی امام حسن عسگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرمت ایام رمضان و شهادت امام علی (ع) در لرستان رعایت شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه تفسیر قرآن، خواستار رعایت حرمت ماه رمضان و ایام شهادت امام علی (ع) شد.

وی با اشاره به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت، ضمن خیرمقدم به گردشگران که از نقاط مختلف کشور به لرستان سفرکرده‌اند گفت: لازم است مسافرین و گردشگران، حرمت ماه رمضان را رعایت کنند، از همگان انتظار می‌رود که مکان‌های تاریخی و گردشگری را به مکانی برای ایجاد رویدادهای تلخ، ضد ارزشی، ناهنجاری و نافرمانی خداوند متعال تبدیل نکنند و از هرگونه کاری که باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شود پرهیز کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر و روز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت، و لزوم بهره‌مندی معنوی هرچه بیشتر از این ایام تأکید کرد و افزود: از همه هم استانی‌ها خواستارم که در گفتار و عمل، حرمت این روز را به احترام حضرت امیرمؤمنان علی (ع) رعایت کنند، چرا که ما و پرچم ما را با نام امیرالمؤمنین می‌شناسند و این بزرگ‌ترین افتخار برای این مردم متدین و شیعه است و باید در این روز نشان داده شود که محبین آن حضرت و کسانی که زیر پرچم ولایت حضرت امیرالمؤمنین اند چه کسانی هستند.

کد خبر 6064666

دیگر خبرها

  • مراسم لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) را با ما به اشتراک بگذارید
  • حرمت ایام رمضان و شهادت امام علی (ع) در لرستان رعایت شود
  • روایت حامد عسگری از سلام سرباز دهه هشتادی به آقا و پاسخش
  • محکوم کردن اقدام تروریستی صهیونیست ها علیه دو جوان فلسطینی در غزه
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • از زندگی خسته شده‌اید؟ این راهکار‌ها را امتحان کنید
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است