Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در طارم بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز وجود دارد، گفت: در سال بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان طارم برداشت می‌شود.
او با بیان اینکه شهرستان طارم زمین‌های حاصلخیزی برای کشاورزی دارد، افزود: کشت پائیزه محصولات کرفس، سیر، نخود فرنگی و باقالا در طارم آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: این محصولات در فصل بهار برداشت و  روانه بازار می شود.   تاراسی گفت: در شهرستان طارم گردو، فندق، زیتون، سیر، کرفس، نخود فرنگی، باقلا، انار و خرمالو با کیفیت بسیار خوبی تولید می‌شود.
او با بیان اینکه استان زنجان تولیدکننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است، گفت: عمده محصولات باغی تولیدی زنجان زیتون، سیر و انگور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در استان زنجان شهرستان‌های طارم، ابهر، زنجان و خرمدره بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی را دارند.     انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهادکشاورزی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان

درویشی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت محصول گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول با تعداد ۶۱۴ بهره بردار در سطح شهرستان کرمان آغاز شد.

 

وی میزان پیش بینی تولید امسال در شهرستان کرمان را یک تن در هکتار دانه، ۲۰۰ کیلوگرم گل خشک و ۷۰۰ کیلوگرم گل‌تر اعلام کرد و ادامه داد: ارقام کشت شده در استان، شامل: رقم گل مهر، گلدشت و بومی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان تصریح کرد: مقاومت بالا به شوری، پایین بودن نیاز آبی و اصلاح بافت خاک، عملکرد نسبتا خوب و صرفه اقتصادی و همچنین مقاومت زیاد به ریزش، علت استقبال از کشت گیاه روغنی گلرنگ در سال‌های گذشته بوده است.

وی تصریح کرد:سیستم ریشه‌ای متراکم و عمیق گلرنگ موجب بهبود بافت خاک و منافذ آن شده و در تناوب با گندم موجب اختلال در چرخه زندگی آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌شود.

درویشی گفت: می‌توان روغن دانه گلرنگ را به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب غیراشباع، یکی از سالم‌ترین روغن‌های نباتی توصیف کرد و بیان داشت:می توان از گل گیاه گلرنگ در صنایع داروسازی و رنگرزی و کنجاله آن به عنوان نیمه مکمل پروتئین در تغذیه دام و طیور و ساقه این گیاه برای علوفه دام استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان
  • برداشت هندوانه آناناسی در استان بوشهر تا ۱۰ اردیبهشت
  • روز خوش مردم زنجان در جشنواره طبخ ماهی ماهنشان + فیلم
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • برداشت محصولات جالیزی در شهرستان دشتی