Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت کنونی آمریکا با صدور دستوری موقت اعلام کرد، مسافران توریستی و تجاری از ده‌ها کشور به ویژه آفریقا باید برای ورود به آمریکا وثیقه ۱۵ هزار دلاری پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا گفته، این دستور موقت که از امروز (سه شنبه) ۲۴ دسامبر اجرایی می‌شود و تا ۲۴ ژوئن سال آتی میلادی ادامه دارد، مسافران از ده‌ها کشور را که قصد مسافرت تجاری یا گردشگری به آمریکا را دارند، در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته، برنامه آزمایشی شش ماهه با هدف آزمایش امکان جمع آوری چنین وثیقه‌هایی انجام می‌شود و به عنوان یک بازدارنده دیپلماتیک برای جلوگیری از ماندن بیش از حد دارندگان ویزاهای تجاری و توریستی اجرایی می‌شود.

ترامپ در طول چهار سال ریاست جمهوری خود اعمال محدودیت‌ها علیه مهاجرت را در راس کار خود قرار داده است. جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اما وعده داده که بسیاری از سیاست‌های مهاجرتی دولت قبل را معکوس کند و تغییر دهد اما این تغییرات ممکن است چندین ماه یا حتی چندین سال زمان ببرد.

وثیقه به ماموران کنسولگری آمریکا اجازه می‌دهد تا توریست‌ها و مسافران تجاری را از کشورهایی که میزان اقامت بیش از حد آنها در ۲۰۱۹، ۱۰ درصد یا بیشتر بوده به پرداخت وثیقه قابل استرداد ۵۰۰۰، ‌۱۰ هزار یا ۱۵ هزار دلاری مجبور کنند.

۲۴ کشور از جمله ۱۵ کشور آفریقایی در این فهرست قرار دارد.

ماموران کنسولی آمریکا از این الزام جدید بسیار ناراضی هستند چون به گفته وزارت خارجه این کشور، روند رسیدگی به وثیقه‌ها از سوی مسافران خارجی دست و پاگیر و وقت گیر است.

کشورهایی که گردشگران و مسافران تجاری آنها مشمول این وثیقه می‌شوند از جمهوری دموکراتیک کنگو، لیبریا،‌ جمهوری چاد، سودان، آنگولا، بروندی، جیبوتی و اریتره هستند. سایر کشورها نیز افغانستان، بوتان، ایران، سوریه، لائوس و یمن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • ورود رئیس جمهور به اسلام آباد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید