Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران از نقش‌آفرینی اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه در رشد علمی و پژوهشی ملی و منطقه‌ای خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه تهران، در چهاردهمین کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه (AUAP) و نیز جلسه سالانه هیأت رئیسه اتحادیه که به ریاست دانشگاه تهران برگزار شد، نیلی احمدآبادی با تبیین پیشرفت‌های اخیر اتحادیه، به تشریح مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در دو سال اخیر پرداخت و گفت: اصلاح اساسنامه اتحادیه با بهره‌گیری از یک تیم بین‌المللی جهت تصویب در جلسه اخیر، طراحی، پایه‌ریزی و تصویب برنامه تبادل دانشجویی (APSEP)، ایجاد مرکز رشد و انتقال تکنولوژی و تلاش برای جذب سرمایه، برگزاری برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی، طراحی و راه‌اندازی وبگاه اتحادیه مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی، جذب اعضای جدید، مطالعه و پیمایش چالش‌ها، شرایط و فعالیت دانشگاه‌های عضو در دوران کرونا و نیز اجرای مختلف برنامه‌های کارآفرینی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه تهران در ادامه با تحلیل روند جابه‌جایی دانشجویان در سطح جهانی، یکی از دلایل اقبال دانشجویان بین‌المللی به منطقه آسیا و اقیانوسیه و افزایش جذب این دانشجویان در دانشگاه‌های عضو اتحادیه را فعالیت‌های مستمر اتحادیه در جهت شناساندن ظرفیت‌های اعضا به جامعه بین‌المللی برشمرد.
در این نشست، معاون دوم جدید اتحادیه با رأی اعضا و از میان کاندیدا‌های مختلف، اعضای جدید هیأت رئیسه اتحادیه و اعضای مسئولان منطقه‌ای (CCC) انتخاب شدند. نیلی احمدآبادی نیز به‌عنوان عضو هیأت رئیسه و محمد حسین صراف‌زاده به‌عنوان مسئول منطقه‌ای در این اتحادیه، حضور خواهند داشت.   گفتنی است، در این کنفرانس که با سخنرانی رئیس دانشگاه تهران آغاز شد، بیش از ۳۰۰ دانشگاهی و کارآفرین بین‌المللی حضور داشتند و با ارائه سخنرانی به صورت مجازی، به تبادل‌نظر در خصوص آینده آموزش عالی پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران نیلی احمدآبادی آسیا و اقیانوسیه دانشگاه تهران بین المللی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی

به دنبال راه‌اندازی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با هدف بسترسازی جهت استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی بخش‌های مختلف این دانشگاه، نشست تخصصی درآمدی بر هوش مصنوعی، با حضور جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد. 

در این نشست که از سوی مدیریت پژوهشی معاونت آموزش و پژوهش با همکاری مرکز هوش مصنوعی این دانشگاه برگزار شد، احسان احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن معرفی ظرفیت‌های مختلف هوش مصنوعی به ارائۀ توضیحاتی درخصوص مسیر‌ها و بستر‌های مختلفی پرداخت که اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، می‌توانند در حوزۀ هوش مصنوعی طی کنند. 

او همچنین با تشریح زیرساخت‌های ایجاد شده در مرکز نوآوری هوش مصنوعی، از آمادگی این مرکز برای پردازش داده‌های گسترده و همچنین کمک به افزایش اعتبار نتایج مطالعه‌های علمی خبر داد که نیازمند استفاده از بانک‌های داده‌ای با داده‌های متعدد و پرشمار هستند. 

علیرضا راستی، مدیر پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست با تأکید بر اینکه مرکز هوش مصنوعی این دانشگاه فرصت ارزشمندی را برای تقویت فعالیت‌های علمی مرتبط با این حوزه در اختیار دانشگاهیان قرار داده است، از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی این مرکز خبر داد.

او افزود: به زودی نشست‌های دیگری برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه با مقوله هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.
راستی گفت: امیدواریم این برنامه‌ها در کنار رویکرد‌های حمایتی مجموعه مدیریتی دانشگاه بتواند زمینه لازم برای آغاز فعالیت‌های مختلف حوزۀ هوش مصنوعی را در سطح شهرستان کازرون و غرب استان فارس، ایجاد کند. 
این نشست، نخستین برنامه از سلسله نشست‌هایی بود که در جهت کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در سطح فعالیت‌های دانشگاهی و همچنین کمک به رفع نیاز‌های جامعه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه