Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر وقت فردا (۵ آبان) خبر داد و گفت: در پی ورود این سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق بارش باران یا برف خواهیم داشت.

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا فردا (۵ آبان) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود، اظهار کرد: در اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی به شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تا روز پنجشنبه (۶ آبان) فعالیت سامانه بارشی به کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران کشیده می‌شود و بارندگی در این مناطق تشدید خواهد شد.

ضیاییان با اشاره به اینکه نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر نیز سبب بارش باران در گیلان و غرب مازندران می‌شود، گفت بارش در بیشتر این مناطق شدت دارد همچنین در خوزستان، شمال بوشهر و جزایر شمال خلیج فارس وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی این مدت بارش در ارتفاعات زاگرس، البرز مرکزی و در شمال غرب کشور به‌صورت برف خواهد بود، اظهارکرد: طی روز جمعه (۷ آبان) به جز نوار شرقی در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود همچنین بارش در سواحل غربی خزر و در استان‌های خوزستان، فارس، جزایر واقع در خلیج فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شرق لرستان شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز شنبه (۸ آبان) رگبار باران و رعد و برق در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد، اظهار کرد: طی این روز برای استان‌های البرز، قزوین، تهران، اردبیل، اصفهان و شمال فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ آبان) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد ازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۶ آبان) نیز ابری به‌تدریج همراه با وزش باد، در بعد ازظهر بارش باران و در اواخر وقت رگبار باران با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سامانه بارشی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد طی ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی از نفوذ و افزایش شدت و گستره بارش‌ها در استان همراه رگبار باران، رعدوبرق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد گردوخاک خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار بر روی استان و گذر متناوب امواج از عصر فردا تا اواسط هفته آینده است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در نیمه غربی از بعدازظهر گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، از فردا تا اواسط هفته آینده وضعیت جوی در استان کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد تا اندازه‌ای شدید گاهی شدید همراه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی این مدت در ساعات عصر و شب بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی شدت و گستره بارش‌ها در سطح استان افزایش خواهد داشت.

وی با درباره هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از فردا تا پایان وقت شنبه یکم اردیبهشت در استان گفت: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد گردوخاک همراه است.

آقایی ادامه داد: طی این مدت مناطق جنوبی و غربی استان به ویژه بویین میاندشت، سمیرم، خوانسار، چادگان، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوترآباد، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد، نائین، اصفهان، نطنز، دهق تحت تأثیر این سامانه است.

وی بر مخاطرات احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی و نهال و درختان آسیب‌پذیر، محصولات باغی و زراعی هشدار داده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور و یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی، توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 745808

دیگر خبرها

  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • سیل کدام مناطق را درگیر می‌کند؟ / چرا مسوولان چندین سال است فکری برای سیل‌های جنوب کشور نمی‌کنند؟ (فیلم)
  • ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی
  • در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟
  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران