Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سرپرست مدیریت جهاد كشاورزی گلوگاه از انعقاد قرارداد کشت گندم در 2700 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران (مازندپاج)، مهدی باباجانی با بیان اینكه تاکنون قرارداد کشت گندم در دو هزار و 700 هكتار از مزارع زیرکشت این محصول با کشاورزان گندمکار شهرستان گلوگاه منعقد شد، گفت: با توجه به افزایش تقاضا و افزایش سهمیه بذر گندم به شهرستان گلوگاه، 520 تن بذر گندم به این شهرستان تخصیص یافت که 220 تن آن توزیع و 300 تن آن در روزهای آتی توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 298 تن انواع کودهای شیمیایی شامل 270 تن اوره، 20 تن سوپر فسفات و 8 تن پتاس برای کشت های پاییزه بین كشاورزان این شهرستان توزیع شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گندم در سال زراعی گذشته این شهرستان هفت هزار و 150 هکتار بود، ادامه داد: 21 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شد.

باباجانی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیری كه كشت ردیفی و مكانیزه در افزایش عملكرد، کاهش آفات و بیماری ها و كاهش هزینه دارد، این مدیریت یكی از برنامه های خود را برای افزایش بهره وری، توسعه كشت ردیفی قرار داده و برگزاری كارگاه های آموزشی و ایجاد مزارع نمایشی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش سهمیه بذر گندم گلوگاه قرارداد هکتاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر یکشنبه در جشن برداشت گندم در دهلران اظهار کرد: رزق و روزی انسان‌ها در تلاش و کوشش برای تولید در این بخش رقم می‌خورد.

وی افزود: تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم که یک سنت حسنه محسوب می‌شود، با پرداخت زکات زیباتر می‌شود.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی هم در مراسم جشن گندم گفت: با کار و تلاش، تولید به ویژه در کشاورزی معنا پیدا می‌کند.

اسدالله چراغی افزود: باید به موقع و سریع به مشکلات کشاورزان خصوصاً در هنگام بارش‌های خسارت‌زا رسیدگی کرد و در کنار مردم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در مراسم جشن شکرگزاری برداشت گندم گفت: شهرستان دهلران، مهد تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم است.

حشمت عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۹ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن اشت.

وی افزود: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد خبر 6084331

دیگر خبرها

  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت