Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲ سازمان حقوق بشری بین‌المللی روز دوشنبه از انگلیس خواستند تا صادرات تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به علت جنگ در یمن متوقف کند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان حقوق بشری سام و سازمان حمایت از صلح و دموکراسی در گزارشی از انگلیس خواستند تا به خواسته‌های سازمان‌های بین المللی مبنی بر توقف فروش تسلیحات به ابوظبی و ریاض گوش فرا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گزارش آمده است، عربستان سعودی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ حدود ۴۱ درصد از کل صادرات تسلیحات انگلیس را به خود اختصاص داده است.

این گزارش همچنین افزوده است، حجم ارزش صادرات تسلیحات نظامی انگلیس به عربستان سعودی از آغاز بمباران یمن بیش از ۱۶ میلیارد پوند است.

این ۲ سازمان حقوق بشری همچنین در خصوص فروش تسلیحات به امارات متحده عربی، اعلام کردند که ابوظبی در خصوص مشارکت نظامی در جنگ یمن چه بسا فعال‌تر بوده است؛ چرا که اکثریت حملات هوایی در خطوط مقدم ائتلاف سعودی از سوی ابوظبی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش صادرات تسلیحات نظامی انگلیس به امارات متحده عربی از آغاز بمباران یمن ۷۱۵ میلیون پوند برآورد می‌شود.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشور‌های همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تسلیحات انگلیس صادرات سلاح به عربستان صادرات سلاح به امارات بمباران یمن امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی آلمان و فرانسه و توقف انگلیس در بازی‌های دوستانه ملی

در چارچوب دیدارهای دوستانه فوتبال تیم‌های ملی آلمان و فرانسه مقابل رقبا به برتری رسیدند، سه‌شیر متوقف شد و پرتغال تن به شکست داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی‌های دوستانه فوتبال شب گذشته (سه‌شنبه) پیگیری شد که در مهمترین آنها تیم‌های ملی آلمان، هلند، انگلیس و فرانسه به میدان رفتند.

براساس این گزارش، در فرانکفورت تیم ملی آلمان میهمانش هلند را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. در این مسابقه ماکسمیلیان میتلشتات (11) و نیکلاس فولکروگ (85) برای آلمان و جوی فیرمان (4) برای هلند گلزنی کردند.

در ورزشگاه ومبلی لندن، تیم ملی انگلیس برابر میهمانش بلژیک به زحمت از شکست خانگی گریخت و به تساوی 2-2 رضایت داد. یوری تیلمان در دقیقه 11 بلژیک را پیش انداخت، اما ایوان تونی شش دقیقه بعد از روی نقطه پنالتی کار را برای انگلیس به تساوی کشید. با این حال تیلمان در دقیقه 36 دوباره برای بلژیک گلزنی کرد و این بار انگلیسی‌ها تا دقیقه 5+90 بازنده میدان بودند تا اینکه جود بلینگام ستاره رئال مادرید با زدن گل دوم سه‌شیر، میزبان را از شکست نجات داد.

سه‌شنبه شب همچنین در ورزشگاه ولودروم شهر مارسی فرانسه، تیم ملی این کشور میهمان خود شیلی را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد. یوسف فوفانا در دقیقه 18، راندال کولو موانی در دقیقه 25 و اولیویه ژیرو در دقیقه 72 برای فرانسه گلزنی کردند و مارسلینو نونیس در دقیقه 6 و داریو اوسوریو در دقیقه 82 گل‌‌های شیلی را به ثمر رساندند.

دومین پیروزی متوالی تیم ملی ایتالیا در بازی‌های دوستانه

 

نتایج دیگر بازی‌های دوستانه مهمی که شب گذشته برگزار شد را در زیر مشاهده می‌کنید:

نروژ یک - اسلواکی یک
جمهوری چک 2 - ارمنستان یک
دانمارک 2 - جزایر فارو صفر
سنگال یک - بنین صفر
رومانی 2 - کلمبیا 3
اروگوئه یک - ساحل عاج 2
اتریش 6 - ترکیه یک
ایرلند صفر - سوئیس یک
اسکاتلند صفر - ایرلند شمالی یک
اسلوونی 2 - پرتغال صفر
مصر یک - کرواسی 4

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • پیروزی آلمان و فرانسه و توقف انگلیس در بازی‌های دوستانه ملی
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • توقف عربستان در دوشنبه/ صعود ازبکستان با درخشش ستاره‌های پرسپولیس و استقلال
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • درخواست صنعا از ریاض برای امضای نقشه صلح یمن
  • بازگشت اسد به دنیای عرب