Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:40:14 GMT

تمامی خدمات بهزیستی اصفهان غیرحضوری است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۴۹۳۹

تمامی خدمات بهزیستی اصفهان غیرحضوری است

مجتبی ناجی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از همان ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تمهیدات لازم به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به مددجویان  بهزیستی از جمله امور اجتماعی با بسترسازی ارائه خدمات الکترونیکی در دفاتر پیشخوان فراهم شد تا با کاهش حضور افراد در اماکن عمومی از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: تنها مددجویانی که از حداقل امکانات الکترونیکی برخوردار نیستند می‌توانند با تماس تلفنی و یا حضور از مددکاران بهزیستی برای انجام کارهای خود کمک بگیرند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: با توجه به محدودیت کرونایی ۲ هفته‌ای، بازدیدهای کارشناسان از مراکز نیز به شکل غیرحضوری انجام می‌شود و محدودیت‌های ورود و خروج و ملاقات در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اصفهان در حال اجراست.

ناجی به متقاضیان فرزندخواندگی توصیه کرد که مدارک و درخواست خود را در سامانه فرزندخواندگی بارگذاری و ارسال کنند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ زوج متقاضی پذیرش فرزند خوانده هستند گفت: در شیرخوارگاه بهزیستی ۲۵ کودک نگهداری می‌شود که ۱۹ نفر آنها نیازمند پیگیری درمانی به دلیل نواقص و مشکلات جسمی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی بهزیستی اصفهان افزود: سالانه حدود ۸۰ طفل یا کودک در بهزیستی اصفهان واگذار می‌شود و هر ساله دستکم ۲۰۰ نفر به زوج‌های متقاضی فرزندخواندگی در استان اضافه می‌شود.

ناجی تصریح کرد: در ۳۹ خانه کودک و نوجوان اصفهان نیز ۴۹۰ کودک و نوجوان نگهداری می‌شود که بیشتر آنها شرایط واگذاری دائمی و خانواده زیستی ندارند ولی می‌توانند به صورت سرپرستی و حضانت موقت یا امین موقت واگذار شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان تاکید کرد : بستر ارائه خدمات غیرحضوری به مددجویان در این بخش تقویت شده است و امیدواریم این روند در دوران پساکرونا نیز ادامه داشته باشد.

 اکنون حدود ۱۱۰ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.

برچسب‌ها اصفهان سامانه الکترونیکی مکاتبات اداری سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان سازمان بهزیستی کشور اصفهان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور بهزیستی اصفهان امور اجتماعی هزار معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی