Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

نشست مقامات حمل و نقل دریایی، بنادر و جاده ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این نشست در پی نشست قبلی در تاریخ 27 مردادماه 1399 برگزار شد که در آن دو کشور در مورد آغاز فعالیت کشتی های رو- رو موافقت کردند.

این نشست بلافاصله پس از آغاز فعالیت و حرکت کشتی رور-رو بین بندر امیرآباد و بندر کوریک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اولین کشتی رو-رو کامیونی از مبدا بندر امیرآباد چند روز پیش وارد بندر کوریک قزاقستان گردید.

در این نشست دو طرف بر لزوم تداوم سفرهای دریایی کشتی های رو-رو  بین بنادر ایران و قزاقستان تاکید و بر عزم خود برای افزایش اعطای تسهیلات متقابل برای ارائه تخفیف های بندری، افزایش حجم بار، تسهیل صدور روادید برای رانندگان و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کشتی تفاهم کردند.

مجید صابر سفیر کشورمان در قزاقستان که در این نشست حضور داشت بر اهمیت تداوم موفقیت آمیز تردد کشتی های رو- رو بین ایران و قزاقستان تاکید کرد و آغاز این فعالیت را مرهون هماهنگی میان وزارت امور خارجه، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی، بندر امیرآباد، سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای، بخش خصوصی و دیگر نهادهای ذیربط کشورمان و هم چنین قزاقستان دانست. وی از همه کسانی که در این زمینه فعالیت کردند قدردانی کرد و عزم سفارت و وزارت امور خارجه برای حمایت به منظور تداوم موفقیت آمیز این اقدام را اعلام کرد.

روسای هیات های مذاکره کننده توافق کردند به منظور پیگیری و اجرای موضوعات مطروحه، ماهانه نشست های مشترک برگزار کنند.

لازم به ذکراست در نشست مقامات حمل و نقل دریایی، بنادر و جاده ای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، خسرو سرایی مدیر کل ترانزیت، لجستیک و موافقتنامه های سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران کل بنادر انزلی، امیر آباد و نوشهر، نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  نماینده انجمن شرکت های حمل و نقل و همچنین نمایندگان وزارت امور خارجه از سوی جمهوری اسلامی ایران و خیرالدین نورکنوف معاون کمیته حمل و نقل وزارت صنعت و توسعه زیربنایی و دیگر مدیران بخش های حمل ونقل حضور داشتند که از سوی جمهوری قزاقستان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قزاقستان برگزار شد حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»

تین نیوز

وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرد که میزان پیشرفت در ساخت کریدور جاده ای اتصال بندر فاو به جاده توسعه از 73 درصد فراتر رفته است.

 

رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که میزان پیشرفت در ساخت کریدور جاده ای اتصال بندر فاو به جاده توسعه از 73 درصد فراتر رفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، در بیانیه وزارت حمل و نقل عراق آمده است که السعداوی امروز وارد استان بصره شده است.

در بیانیه مذکور آمده است که وزیر حمل و نقل عراق به همراه شماری از نمایندگان بصره و مدیران کل از پروژه های این استان بازدید میدانی کرده است.

السعداوی تاکید کرد که میزان پیشرفت در ساخت کریدور جاده ای اتصال بندر فاو به جاده توسعه از 73 درصد فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه حلقه رابط میان تونل زیر آبی و گذرگاه مرزی سفوان، حلقه اتصال مهمی است، گفت که این پروژه صدها فرصت کاری برای اهالی بصره ایجاد می کند.

پیش از این، وزارت حمل و نقل عراق خبر داد بندر بزرگ فاو با آغاز سال 2025، افتتاح خواهد شد و موعد آن تغییر نخواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • مدال‌آوران ۱۰وزن کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۴
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • نقش محوری قزاقستان در کریدور میانی
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد