Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:21:49 GMT

بازار روغن تا 2 هفته آینده به تعادل می‌رسد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۵۰۳۹

بازار روغن تا 2 هفته آینده به تعادل می‌رسد

ایسنا/کرمانشاه این روزها نگرانی از کمبود روغن باعث شد مردم برای خرید روغن هجوم ببرند و در سبد خرید اکثر مردمی که از فروشگاه‌ها خارج می‌شوند تعداد زیادی روغن‌ خریداری شده توجه را جلب می‌کند.

اما به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران مشکلی در تامین و تولید روغن مورد نیاز خانوارها در کارخانجات تولیدی وجود ندارد و بازار طی دو هفته آینده به تعادل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالحسن خلیلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه میزان تولید روغن کاهش نداشته، گفت: در هفت ماهه امسال نزدیک به 800 هزار تن روغن نباتی در کشور تولید شده که نسبت به سالهای اخیر  رشد حدود 20 درصدی هم داشته است.

وی با بیان اینکه نیاز روزانه روغن کشور چهار هزار تن و ماهیانه نزدیک به 120 هزار تن است، اظهار کرد: میانگین تولید روغن در کشور در هر ماه از ابتدای امسال کمتر از 120 هزار تن نبوده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نازگل، با اشاره به مشکلاتی که طی دو، سه هفته اخیر در بازار روغن در کشور ایجاد شده، اظهار کرد: این مشکلات دو عامل اصلی داشت که اولین و مهمترین آن ورود اطلاعات منفی و اخبار بد از شرایط تامین این کالا بود که باعث ایجاد نگرانی در خانوارها شد و تقاضای خرید آنها را بالا برد.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بسیاری از خانوارها مصرف روغن نیمه جامد حلبی را کنار گذاشته بودند، تاکید کرد: در حالیکه 70 تا 80 درصد الگوی مصرف خانوار در کشور به سمت روغن مایع است، اما این روزها حتی حجم تقاضا برای روغن نیمه جامد هم بالا رفت که بر خلاف شرایط عادی بود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: افزایش تقاضا بیش از شرایط عادی برای روغن نیمه جامد باعث شد مردم احساس نگرانی درباره کمبود روغن مایع هم داشته باشند و تقاضا برای خرید آن بیشتر شود.

وی درباره دومین عاملی که طی چند وقت اخیر بازار روغن رابا مشکل مواجه کرد نیز یادآور شد: نباید فراموش کنیم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و این شرایط بر کالاهایی که به واردات وابسته هستند، مانند روغن که نزدیک به 90 درصد روغن خام و یا دانه های روغنی مورد نیاز وارداتی است، نمود بیشتری خواهد داشت.

خلیلی عنوان کرد: هر وقفه‌ای در تامین، تخصیص و انتقال ارز برای واردات مواد اولیه مورد نیاز می‌تواند در فضای تولید چنین محصولاتی شوک ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مجموع این دو عامل طی دو، سه هفته اخیر باعث ورود حجم زیاد تقاضای بیش از اندازه و غیرقابل پیش بینی در بازار روغن خوراکی و نقصان عرضه شد، تاکید کرد: با تدابیری که اندیشیده شده طی دو هفته آینده بازار روغن به تعادل خواهد رسید.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، هم اکنون نیاز روغن به طور کامل برای خانوارها پوشش داده شده و مشکل خاصی در قفسه فروشگاه‌ها نداریم.

خلیلی معتقد است، شوک اولیه‌ای که در بازار روغن ایجاد شده بود اکنون فروکش کرده و بازار آرام است.

وی با بیان اینکه در بازار روغن نیمه جامد نیز اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار آزاد شکسته شده، یادآور شد: طی چند وقت اخیر گاهی قیمت روغن کارخانه 50 هزار تومان و قیمت بازار 150 هزار تومان بود، اما اکنون قیمت بازار بسیار کمتر شده و بیانگر ایجاد آرامش و کاهش تقاضای کاذب است.

خلیلی همچنین از آغاز توزیع 70 هزار تن روغن برای صنوف از امروز هم خبر داد و خاطرنشان کرد: سهمیه روغن صنف و صنعت جدا در نظر گرفته می‌شود تا خللی در بازار روغن مصرفی خانوار ایجاد نکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه روغن روغن نیمه جامد بازار روغن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت آبادان

آفتاب‌‌نیوز :

اختلاف یک امتیازی در صدر جدول، رقابت برای قهرمانی را بین دو غول بزرگ پایتخت به اوج خودش رسانده است. پرسپولیس که در هفته‌های اخیر نتایج بسیار خوبی گرفته نمی‌خواهد از جنگ قهرمانی با رقیب سنتی پا پس بکشد. شاگردان اوسمار در حالی امروز در آبادان به مصاف صنعت نفت خواهند رفت که تیم محبوب آبادانی‌ها اصلا شرایط خوبی ندارد و نتایج بسیار ضعیف این تیم باعث شده تا خطر سقوط بیشتر از قبل برای این تیم حس شود.

از تمرینات پرسپولیس خبر رسیده که اوسمار با توجه به نمایش خوب تیمش و همچنین نتایج ایده آلی که تیم او در هفته‌های اخیر گرفته، نمی‌خواهد به ترکیب برنده دست بزند و پرسپولیس با همان ترکیب بازی با ملوان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت.

علیرضا بیرانوند و وحدت هنانوف دو غایب پرسپولیس در این بازی هستند و در بازی امروز حضور ندارند.

به این ترتیب ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت به این شکل است: امیررضا رفیعی، دانیال اسماعیلی فر، عبدالکریم حسن، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، اوستون اورونوف، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • واکنش دقیقی به بازی‌های حساس شمس آذر در هفته‌های اخیر / فیلم
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت آبادان
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • طعم و بوی نامطبوع آب همدان تا چند روز آینده برطرف می‌شود
  • همای سعادت بر شانه افعی تهران / در «افعی تهران» تعادل برقرار است
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان