Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از روز گذشته استعلام کرونایی آنلاین مسافران جاده‌ای از طریق اتصال به سامانه و وب سرویس معرفی شده از سوی وزارت بهداشت انجام میشود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش، محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی – گفت: از روز شنبه اول آذر ماه، ممنوعیت و محدودیت‌های تردد به همراه دیگر پروتکل‌های جدید برای مشاغل و مردم اعلام و اجرایی شده و درصددیم تا از طریق شبکه تلفن همراه بیماران کرونایی را رصد کرده و از تردد آن‌ها به خارج از شهرها، محل کار و دیگر اماکن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: بخش‌های هواپیمایی و ریلی در حال اتصال به سیستم‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و برخی شرکت‌های ریلی مانند رجا متصل شده و بقیه شرکت‌ها نیز در حال انجام این مرحله هستند. اما در بخش جاده‌ای با توجه به اینکه به عنوان مثال بلیت اتوبوس از گذشته با اسم صادر می‌شد باید سیستم‌شان را راه‌اندازی کنند تا تنها از طریق کد ملی صدور بلیت را انجام دهند. بر همین اساس تا پایان آذر ماه به  شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای فرصت داده شده تا سیستم‌هایشان را به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متصل کنند. چرا که ایجاد و اتصال این زیرساخت‌ها در برخی مناطق، استان‌ها و شهرستان‌ها نیازمند زمان بیشتری است.

داریوش باقر جوان –مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- از برقراری ارتباط کامل همه شرکت‌های حمل و نقل و سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی به سامانه استعلام بیماران کرونایی خبر داد.

وی افزود: اتصال کامل به سامانه و وب سرویس مورد نظر برقرار شده و امکان استعلام آنلاین بیماران کرونایی در در اقساء و نقاط کشور فراهم است به این صورت که کد ملی مسافران وارد این سامانه شده و اگر تست منفی از مسافر ثبت شده باشد، مجاز به سفر است.

مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: اگر تست کرونای مثبتی با یک کد ملی در سامانه مورد نظر ثبت شده باشد مسافر مورد نظر مجاز به انجام سفر نیست اما اگر را بزنید اگر ۱۴ روز از آن گذشته باشد، سامانه اعلام می‌کند که مسافر مجاز به سفر است.

باقرجوان تاکید کرد: این دستورالعمل به همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ شده و اگر  تخلفی صورت گیرد شرکت مورد نظر تا یکسال محروم از فعالیت خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسافران جاده ای نقل جاده ای حمل و نقل مورد نظر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، تسهیل تجارت و روان سازی تردد مسافر در پایانه های مرزی کشور را از برنامه ها و رویکردهای اساسی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی در نشست کارشناسی بررسی روند ترانزیت، حمل و نقل بین المللی، صادرات کالا، تردد مسافر و بازدید از زیرساخت های پایانه مرزی پرویزخان که به منظور تسهیل در تجارت و روان سازی تردد مسافر در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد، گفت: در پایانه های مرزی کشور، تشریفات ورود و خروج کالا و مسافر و ترانزیت کالا و تبادل نظر با حضور مستمر در پایانه های مرزی انجام می شود.

شهرکی افزود : در این جلسات فرایندهای موجود در پایانه های مرزی را به صورت میدانی بررسی می کنیم و باید آنچه در موضوع فرآیند پیش بینی شده است، در حوزه اجرا نیز بررسی شود.

وی در ادامه افزود: در جلسه ای که در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد؛ از زاویه های مختلف، بحث های ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه های نرم افزاری و در بُعد سخت افزار زیرساخت ها و امکانات و تجهیزاتی که باید مهیا شود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شهرکی با بیان این که در استان کرمانشاه شاهد شفاف سازی، بهبود و تسریع در انجام تشریفات مرزی هستیم، درباره ثمره نشست تخصصی در پایانه مرزی پرویزخان گفت: برنامه ریزی متمرکز ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور باید متناسب با وضعیت اجرایی در حوزه عملکردی پایانه های مرزی باشد و با انجام طرح های مطالعاتی و اقدامات مختلف، بهبود مستمر فرایندها بر اساس نیازها، تغییر در شرایط و مقررات، توافقات دوجانبه و چندجانبه منطقه ای و کنوانسیون ها و مقررات بین المللی را در دستور کار قرار دهیم و هدف این است که با این اقدامات شاهد جهش در دستیابی به اهداف تعیینی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب کشور
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور