Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ترامپ ساعتی بعد از تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت میشیگان تصریح کرد که روند انتقال قدرت به جو بایدن را آغاز کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رسانه‌های آمریکا بامداد سه‌شنبه گزارش دادند «سازمان خدمات عمومی آمریکا» به «جو بایدن» اطلاع داده که آماده پیشبرد روند انتقال قدرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان خدمات عمومی آمریکا در نامه‌ای که به رویت ای‌بی‌سی‌نیوز رسیده به تیم بایدن گفته که به نظر می‌رسد که او در انتخابات برنده شده است. امیل مورفی رئیس‌ این سازمان به بایدن گفته می‌تواند روند انتقال قدرت را آغاز کند.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که تا کنون از اذعان به شکست در انتخابات خودداری کرده باز هم به شکست اذعان نکرد اما آغاز روند انتقال قدرت را تأیید کرد.

رئیس اداره خدمات عمومی: شخصا تصمیم صدور مجوز انتقال قدرت را اتخاذ کردم
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس اداره خدمات عمومی آمریکا اعلام کرد با وجود سفارش دونالد ترامپ، صدور مجوز آغاز روند انتقال قدرت به جو بایدن تصمیم شخص او بوده است.
وی افزود از سوی کاخ سفید یا اداره خدمات عمومی برای به تعویق انداختن روند انتقال قدرت تحت فشار نبوده است.

استقبال تیم جو بایدن از موافقت ترامپ با انتقال مسالمت آمیز قدرت
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیم انتقالی جو بایدن از تصمیم دونالد ترامپ برای موافقت با "انتقال مسالمت آمیز قدرت" استقبال کرد.

سازش ترامپ
رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا تصریح کرد، با توجه به شرایط بحرانی در آمریکا انتقال منظم و طبق برنامه قدرت در کاخ سفید یک ضرورت است.
چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا در حساب توئیتری خود در واکنش به خبر درخواست ترامپ از اداره خدمات عمومی آمریکا برای انجام پروتکل‌های مربوط به انتقال قدرت نوشت: "این احتمالاً نزدیکترین چیز برای سازشی است که رئیس جمهور ترامپ می‌تواند اعلام کند. ما در حال حاضر باید با هم متحد شویم. آمریکا با بحران‌های متعددی روبرو است که یک انتقال منظم را می‌طلبد و من مشتاقانه منتظر همکاری با بایدن رئیس جمهور منتخب و هریس معاون منتخب برای کمک به مردم آمریکا هستم. "

چه اتفاقی باعث تغییر رویکرد ترامپ درباره نتایج انتخابات آمریکا شد؟
تایید پیروزی جو بایدن در ایالت کلیدی میشگان عملا باعث تغییر رویکرد ترامپ نسبت به  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. این موضوع در واقع اعلام قطعی شکست ترامپ و تیم وکلای او بود.
پیروزی بایدن بر ترامپ در ایالت میشیگان رسما تایید شده است. گروه ناظر بر انتخابات این ایالت روز دوشنبه 3 آذر (23 نوامبر) رسما نتیجه انتخابات را تایید کرد. تیم وکلای ترامپ برای مدت چند هفته از "تقلب" در انتخابات ایالت میشیگان سخن گفته بود.
برتری بایدن بر ترامپ در این ایالت 154 هزار رای اعلام شده است. به این ترتیب، همه 16 رای الکترال این ایالت به سود دموکرات‌ها محسوب خواهد شد. بنابراین ترامپ برای چرخش در نتایج انتخابات آخرین و مهم‌ترین برگ خود را نیز از دست داده است.
در ادامه چالش‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا بامداد سه‌شنبه رسانه‌های این کشور گزارش دادند «شورای انتخاباتی ایالت میشیگان» نیز برد «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرده است.
شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته با بسته شدن پرونده انتخابات در این ایالت، تمامی مسیرهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای برگرداندن نتیجه انتخابات به نفع خودش هم بسته می‌شود.

مبارزه قضایی ترامپ ادامه دارد
فرانس 24 گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا پس از مقاومت طولانی مدت سرانجام تغییر موضع داد و به انتقال قدرت به دولت جدید چراغ سبز نشان داد.  
به گزارش تلویزیون فرانس 24، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از مقاومت طولانی مدت سرانجام تغییر موضع داد. دونالد ترامپ به انتقال قدرت به دولت جدید چراغ سبز نشان داد. ترامپ مانند همیشه این خبر را در حساب توئیتر خود اعلام کرد.
با این حال ترامپ قصد دارد مبارزه قضایی برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را ادامه دهد.
تیم جو بایدن از دو هفته پیش در انتظار نامه امیلی مورفی رئیس سازمان خدمات عمومی درباره اجازه آغاز روند انتقال قدرت بود.
از زمان اعلام خبر پیروزی جو بایدن، مورفی مانع از صدور مجوز انتقال قدرت شده بود. البته به سختی می‌توان متصور شد که وی این کار را بدون توافق دونالد ترامپ انجام داده باشد.
در نهایت دونالد ترامپ برای نخستین بار به تیم خود برای آغاز روند انتقال قدرت چراغ سبز نشان داد. ترامپ در توئیت خود نوشت برای منافع کشورمان، من به امیلی و تیم وی دستور دادم آنچه را که برای روند اولیه انتقال قدرت ضروریست انجام دهند و از تیم خودم هم خواستم همین کار را انجام دهد.
به این ترتیب تیم جو بایدن می‌تواند به بودجه و خدمات فدرال و همچنین پرونده‌های محرمانه دسترسی داشته باشد. تیم جو بایدن فورا از این خبر استقبال و ابراز امیدواری کرد که در سریعترین زمان به پرونده‌های اصلی دسترسی یابد.
اما اگرچه دونالد ترامپ روند انتقال قدرت را پذیرفته است، اما هنوز پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته است.
رئیس جمهور آمریکا همچنان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض دارد. با این حال چند دقیقه پیش از انتشار توئیت ترامپ، ایالت میشیگان پیروزی جو بایدن را در این ایالت کلیدی تایید کرد. این شکستی دیگر برای نامزد جمهوری خواهان بود. وی در انتخابات 2016 تنها با 11 هزار رای بیشتر در این ایالت پیروز شد. اما این بار با اختلاف 154 هزار رای در این ایالت شکست خورد.
اما ترامپ بدون توجه به همه این مسائل اعلام کرد مبارزه قضایی ادامه دارد.

پیروزی برای دموکراسی در آمریکا
تلویزیون سی ان ان گزارش داد؛ دولت منتخب جو بایدن سرانجام می‌تواند کار خود را شروع کند.
جی اس‌ای (سازمان خدمات عمومی)؛ نهادی مستقل در آمریکا که در سال هزار و نهصد و چهل و نه برای کمک به انجام کار‌های سازمان‌های دولت فدرال آمریکا تشکیل شد, ممنوعیتی را برداشت که به نفع ترامپ درنظر گرفته بود. این اتفاق برای دموکراسی در آمریکا پیروزی به شمار می‌رود.
مجری سی ان ان افزود: اما باید از این مسئله درس گرفت که چگونه به این نقطه رسیدیم. حتی این اقدام نشان می‌دهد که ما چرا باید مراقب فضای سیاسی کشورمان باشیم. رئیس جی اس‌ای (خانم امیلی مورفی) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است "بنده همواره تلاش کرده ام کار درست را انجام دهد. لطفا مدنظر داشته باشید که بنده به صورت مستقل به جمع بندی می‌رسم و تصمیم گیری هایم براساس قانون و حقایق موجود است.
هیچیک از مقامات اجرایی سه قوه حاکم از جمله مقامات حاضر در کاخ سفید یا جی‌ای اس درباره محتوا یا زمان این تصمیم، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر بنده فشار وارد نکرده اند". کلمات این پیام با دقت انتخاب شده است و این مسئله نیز دلیل دارد. او می‌گوید کارش را انجام می‌داد، اما آیا واقعیت همینطور است؟ او از انجام وظیفه اش خودداری می‌کرد. هیچ پایه و اساس قانونی یا حقایقی وجود نداشت که براساس آن، وی بتواند به جمع بندی برسد و نتایج انتخابات یا فرد پیروز انتخابات را زیرسوال ببرد. پس سوال مطرح این است که این سخنان او بر چه اساسی مبتنی است؟ آیا هرگز بر او فشاری وارد نبوده است؟
باید به پیام توئیتری دونالد ترامپ توجه داشت که درست پس از انتشار این مطلب بیان شد. ترامپ در پیامی توئیتری گفت که او به امیلی مورفی گفته است این کار را انجام دهد.
پس می‌بینیم که سخنان ترامپ دروغ و سرکشی از قانون بوده است. به همین علت است که او در انتخابات بازنده شد. اینکه جی اس‌ای به بایدن می‌گوید کار انتقال قدرت می‌تواند به صورت رسمی شروع شود بسیار مهم است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بایدن ترامپ انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آغاز روند انتقال قدرت خدمات عمومی آمریکا سازمان خدمات عمومی رئیس جمهور آمریکا اداره خدمات عمومی نتایج انتخابات نتیجه انتخابات انتقال قدرت انتقال قدرت ایالت میشیگان دونالد ترامپ تیم جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ترامپ با حدود ۲ درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های جدید شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد رابرت کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از جو بایدن می‌تواند به دونالد ترامپ در صندوق آرا در روز انتخابات صدمه بزند.

در یک نظرسنجی پایاپای که روز یکشنبه منتشر شد، ترامپ با حدود 2 درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد.

 همچنین در یک رقابت پنج نفره بین ترامپ، بایدن، کندی، کورنل وست نامزد مستقل و جیل استین نامزد حزب سبز، جو بایدن با 2 درصد پیشتاز است. در این نظرسنجی بایدن 39 درصد و ترامپ 37 درصد محبوبیت دارد در حالی که کندی حدود 13 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، از بین طرفداران بایدن در رقابتی پایاپای، حدود 7 درصد به سمت کندی تمایل پیدا کرده اند. این رقم در بین طرفداران ترامپ 15 درصد است.

براساس این نظرسنجی، جمهوری خواهان در مقایسه با دموکرات ها دیدگاه مطلوب تری نسبت به کندی دارند. حدود 40 درص از رای دهندگان جمهوری خواه کندی را دوست دارند در حالی که 16 درصد دموکرات ها کندی را دوست دارند.حدود 53 درصد دموکرات ها دیدگاه منفی نسبت به کندی دارند.

همچنین مشخص شد که اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کندی می تواند به شانس بایدن بیشتر از ترامپ در صندوق های رای، آسیب برساند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021،  نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپبهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی