Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نخست‌وزیر جدید ژاپن مصمم به برگزاری بازی‌های المپیک است، توماس باخ اخیرا با او دیداری داشته و تاکید براین بوده که بازی‌ها سال آینده برگزار شود.

به گزارش سیدرضا صالحی‌امیری در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: نخست‌وزیر جدید ژاپن مصمم به برگزاری بازی‌های المپیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای توماس باخ اخیراً با او دیداری داشته و تاکید براین بوده که بازی‌ها سال آینده برگزار شود. ۳ شکل ممکن است شرایط برگزاری المپیک فراهم شود؛ اول اینکه واکسن بیاید و بتوان با شرایط ایمنی بازی‌های را واگذار کرد.

وی افزود: دوم اینکه شرایط قرمز باشد در این صورت ورزشکاران ۲ هفته قرنطینه می‌شوند و تماشاگران هم ممنوعیت حضور دارند. سوم اینکه وضعیت زرد برسند در این صورت با پروتکل‌های بهداشتی هم تماشاگر و هم ورزشکاران را خواهند داشت. البته ورزشکاران باید ۲ هفته قرنطینه باشند.

IOC مطمئن است تا المپیک واکسن می‌آید

رئیس کمیته ملی المپیک (IOC) افزود: توماس باخ اعلام کرده تماشاگران می‌توانند برای المپیک حضور داشته باشند البته اگر تا آن زمان واکسن در دسترس باشد. آنها با حمایت سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی کمپین مشترک "سلامت همه" را آغاز کردند. تاکید بر این بوده هر ۲۰۶ کشور در توکیو حاضر خواهند بود یعنی آنها مطمئن هستند واکسن در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مکاتبه صالحی‌امیری با چین

صالحی‌امیری با اشاره به مکاتبه خود با رئیس کمیته المپیک چین، یادآور شد: من هم مکاتبه‌ای با رئیس المپیک چین داشتم. آنها کار عجیبی کردند و در واقع جشن بدون ماسک و ویروس کرونا را برگزار کرده‌اند. ۱۰ هزار نفر رویداد ماراتن بدون ماسک برگزار کردند. چین واکسن خود را به چند کشور از جمله امارات صادر کرده و ۱۵ هزار نفر استفاده کردند. از رئیس کمیته المپیک چین خواستم تجربه خود را به ما منتقل کند.

وی ادامه داد: جان کوتز نایب‌رئیس IOC هم با مقامات ژاپنی ملاقات داشته و گفته نشانه‌ها مثبت است بنابراین می‌توان در ژاپن المپیک را برگزار کرد. همبستگی و اتحاد کمک می‌کند تا بازی‌ها به خوبی برگزار شود. رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم از عزم ژاپن تشکر کرده و به نظر می‌رسد در مجموع شرایط به سمت برگزاری رویداد می‌کند که این برای ما نکات مثبتی است.

پرداخت بودجه کامل فدراسیون‌ها تا یک هفته آینده

صالحی‌امیری با اشاره به بودجه واریزی به فدراسیون‌ها، گفت: ۷۵ درصد بودجه فدراسیون‌ها را دادیم و ظرف یک هفته آینده ۲۵ درصد باقی‌مانده توزیع می‌شود. یعنی تا آذر ۱۰۰ درصد بودجه واریز می‌شود. با وجود اینکه ما رویدادی نداریم اما هزینه‌های جاری، پرداخت حقوق به کارکنان و ورزشکاران و … باید تأمین شود به همین دلیل نسبت به ۳ سال گذشته امسال زودتر بودجه را پرداخت کردیم.

پرداخت بودجه بر اساس شاخص تعریف شده

وی عنوان کرد: ما نیاز به برنامه‌ریزی بودجه‌بندی بودیم. چند ماه روی این قضیه کار کردیم تا شاخص‌های بودجه استخراج شود. پرداخت بودجه ما در سال آینده براساس نظام شاخص‌ها خواهد بود. این به معنای بستن کمک‌های ما نیست. ۵ میلیارد بودجه ویژه رشته‌های المپیکی را در اختیار سجادی قرار دادیم تا براساس ارزیابی عملکرد و پیشرفت فدراسیون‌ها به هیأت اجرایی اعلام می‌کند و هیأت اجرایی هم بودجه را توزیع خواهد کرد. ۴۵۰ میلیون به فدراسیون کشتی، ۴۰۰ میلیون تومان به بسکتبال پرداخت شده و ۲ فدراسیون دیگر هم در دست بررسی هستند. ۵ میلیارد تومان برای آکادمی هزینه می‌کنیم و ما در حال نوسازی تجهیزات آکادمی هستیم.

والیبال به بودجه ما نیاز ندارد

صالحی‌امیری درباره جذب آلکنو برای تیم ملی والیبال ایران، اظهار کرد: داورزنی با تجربیات کامل برای والیبال برنامه‌ریزی کرده و هدف‌گذاری آنها این بود والیبال بین تیم‌های برتر المپیک باشد به همین دلیل تصمیم گرفت از بهترین مربیان جهان استفاده کند. آلکنو جزو لیست او بود و اصرار داشت از تجربه مربیان جهان استفاده کند و در داخل مربیان ما از این تجربه‌ها برخوردار شوند. این اتفاق مبارکی است. داورزنی به شخصه می‌تواند نیازهای والیبال را از طریق اسپانسرها تأمین کند و نیازمند بودجه و وزارت نیست اما هر چه در توان داشته باشیم به والیبال کمک می‌کنیم. والیبال بعد از کشتی درخشش خوبی در جهان داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که توماس باخ اصرار به برگزاری المپیک دارد و اینکه مسابقات کسب سهمیه چطور برگزار می‌شود، گفت: تنها رویدادی که در سال ۲۰۲۰ داریم بسکتبال است که آن هم سهمیه را گرفته است. بقیه رویدادها سال آینده برگزار می‌شود. فدراسیون‌های بین‌المللی با IOC ارتباط دارند و در این خصوص تصمیم می‌گیرند. تنها فدراسیونی که خیلی زود تصمیم به برگزاری مسابقه گرفت، کشتی بود.

الهام هاشمی برای ما سرمایه است

رئیس کمیته ملی المپیک درباره وضعیت تیراندازی و تعطیلی اردوهای تیم ملی تفنگ، تصریح کرد: نکته اول اینکه فدراسیون یک نهاد رسمی قانونی است که ساختار دارد. رئیس فدراسیون و کادر فنی در حال فعالیت است و تلاش‌های دادگر و تیم او قابل تقدیر است چون ۶ سهمیه المپیک گرفتند. نکته دوم اینکه الهام هاشمی جزو بهترین مربیان روز دنیاست و او یک سرمایه برای ما بوده و حفظ او از برنامه‌های ماست. نکته سوم اینکه تلاش بود این ظرفیت‌ها را کنار هم قرار دهیم و تمرکز خود را برای المپیک بگذاریم.

الهام هاشمی در کنار تیم ملی خواهد بود

وی افزود: من چند جلسه برگزار کردم و در مجموع ۵ جلسه برگزار شد تا حاشیه‌ها حل شود. آنچه هاشمی می‌خواست دلسوزی او برای موفقیت در المپیک بود. مطالباتش شخصی نبود. من و آقای سجادی نسبت به درخواست‌های او رویکرد مثبت داشتیم. تلاش همه ما این است به تیراندازی کمک کنیم. آقای دادگر هم با انعطاف و مرام اخلاقی درباره این موضوع برخورد کرد. چالش ایجاد شده سازمانی بود نه شخصی. الهام هاشمی در کنار تیراندازی خواهد بود. ما و وزارت ورزش هم تعهد کردیم از این رشته حمایت کنیم.

متقاضی کرسی ریاست کمیته نخواهم بود

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه یکسال به پایان دوره شما باقی مانده و برخی فعالیت انتخاباتی خود را انجام داده‌اند، برنامه شما برای دوره بعد چیست، گفت: من برای ادامه کار روی این صندلی تلاش نخواهم کرد. با حمایت وزارت ورزش، پیشکسوتان و … آمدم. برای دوره بعدی هم متقاضی کرسی نیستم و دی ماه ۱۴۰۰ بر اساس شرایط تصمیم می‌گیرم.

تابع سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا هستیم

صالحی‌امیری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه تیم ملی وزنه‌برداری و شمشیربازی اردو نداشته‌اند، عنوان کرد: ما یک پیش شرط داریم و اینکه برگزاری اردوها بر اساس مصوبه ستاد کرونا باشد. ستاد مبارزه با کرونا برای برخی رشته‌ها مجوز داده و ما در این خصوص تابع سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا هستیم. فدراسیون پزشکی از طرف ما نمایندگی دارد و در این خصوص با ستاد مبارزه با کرونا مذاکره می‌کند. برخی از رشته‌ها مانند بوکس با رعایت پروتکل‌ها در حال تمرین هستند و من بازدیدی از اردوی آنها داشتم. ما ممانعتی برای برگزاری اردو نخواهیم داشت و با ستاد کرونا هماهنگ هستیم.

نخستین متقاضی دریافت واکسن هستیم

صالحی‌امیری درباره اینکه چه زمانی قرار است واکسن به دست ما و ورزشکاران ایران برسد، گفت: خیر اطلاعی ندارم. صلاحیت این موضوع به وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کروناست. ما صلاحیتی برای ورود نداریم. البته من مکاتبه‌ای با چین داشته‌ام و منتظر پاسخ هستم. اگر واکسن تأمین شود آن را برای ورزشکاران تهیه می‌کنیم و مطمئن باشید نخستین متقاضی وزارت و کمیته است.

از IOC بودجه‌ای نگرفتیم

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر افزایش بودجه کمیته‌های ملی المپیک از سوی IOC و بورسیه ورزشکاران، خاطرنشان کرد: IOC تصمیم گرفت به کمیته‌های ملی المپیک در چارچوب برنامه‌ها کمک کنند. تا الان که با شما صحبت می‌کنم ما هیچ گونه کمک مستقیمی در باب شرایط کرونا از IOC دریافت نکرده‌ایم. اگر حتی به خاطر تحریم بودجه‌ای هم به ما اختصاص دهند نمی‌توانیم بگیریم. درباره ادامه بورسیه فدراسیون‌ها با ما صحبت کردند که می‌خواهیم ادامه دهیم یا خیر. ما قبول کردیم و به فدراسیون‌ها گفته‌ایم اسامی ورزشکاران را بدهند و اینکه قرار است با همان ورزشکاران قبلی ادامه دهند یا ورزشکار جدیدی معرفی می‌کنند. تا امروز طی یکسال گذشته حقوق ۵۰۰ دلار به ورزشکاران پرداخت شده است.

داورزنی آگاهانه کار می‌کند

صالحی‌امیری در پاسخ به این سوال که که به نظر شما چه زمانی نوبت به مربیان داخلی می‌رسد و سرمربی تیم ملی والیبال می‌تواند ایرانی باشد، گفت: داورزنی استدلالی دارد و اینکه ما در سال المپیک هستیم. هدف‌گذاری ما برای المپیک جزو حضور در بین تیم‌های برتر است. برنامه سکو را برای خودشان تعریف کرده‌اند و که این سیاست بزرگی است. مربیان بنام داخلی می‌توانند در کنار آلکنو باشند اما بعد از المپیک سیاست تغییر می‌کند. داورزنی آگاهانه کار می‌کند.

قراردادها شفاف باشد از فساد جلوگیری می‌شود

وی درباره مبلغ قرارداد آلکنو، خاطرنشان کرد: اطلاعی ندارم اما به اعتقاد من ورزش ایران برای عبور از حاشیه‌ها باید شفاف عمل کند. در کشور همه قراردادها باید شفاف باشد که این موضوع به سلامت ورزش ایران کمک می‌کند. اگر فوتبال از روز اول همه قراردادها را شفاف می‌کرد و ورزش ایران بپذیرد در فضای شفاف زیست می‌کند شرایط بهتر می‌شود. از نقد نباید پرهیز داشته باشند. اگر رئیس کمیته ملی المپیک ۱۰۰ میلیارد در اختیار دارد حق مردم است بدانند این پول مجا خرج می‌شود این موضوع اعتماد مردم را جلب می‌کند و جلوی فساد احتمالی و حاشیه را می‌گیرد.

تا صدور رأی جودو سکوت می‌کنیم

رئیس کمیته ملی المپیک درباره وضعیت جودو و اینکه دوستان خوش‌بینانه منتظر نظر دادگاه CAS هستند، تصریح کرد: ما در شورای سیاست‌گذاری که در موضوع جودو با ریاست وزیر داشتیم و داریم توافق کردیم تا زمان صدور رأی از هر گونه موضع رسانه‌ای پرهیز کنیم چون روی تصمیم‌گیری مقامات تأثیر می‌گذارد. بنابراین تصمیم گرفتیم سکوت کنیم. اگر CAS عادلانه قضاوت کند رأی رفع تعلیق جودو خواهد بود. صلاح جودو این است ما فعلاً موضع‌گیری در این خصوص نداریم.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 457322

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک ريیس کمیته ملی المپیک فدراسیون والیبال المپیک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس کمیته ملی المپیک صالحی امیری ملی المپیک فدراسیون ها الهام هاشمی سال آینده توماس باخ تیم ملی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مرندی لیبروی با تجربه والیبال ایران در فصلی که گذشت توانست با تیم فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان لیگ بشود. در نهایت عملکرد خوبش باعث شد یکی از دعوت شدگان به تیم ملی والیبال ایران باشد.

مرندی که آخرین بار در المپیک توکیو برای تیم ملی به میدان رفته بود، دوباره در آستانه المپیک خود را به تیم ملی رسانده است. او در المپیک 2020 نیز دو سالی از تیم ملی دور بود که با آمدن آلکنو یکی از مسافرین به توکیو و بازی های المپیک شد و محمد رضا حضرت پور را کنار زد.

حالا مهدی مرندی می خواهد این بار خود را به موریسیو موتا پائز نشان بدهد و او را تحت تاثیر دریافت ها و توپ‌گیری های خود قرار دهد. او برای قرار گیری در ترکیب تیم ملی والیبال ایران برای لیگ ملتهای والیبال باشد با آرمان صالحی، محمد رضا حضرت پور و مهران توانا بجنگد.

دیگر خبرها

  • صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم)
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • میرحسینی: نیاز تیم ملی والیبال،‌ مدیریت بازیکنان است
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت