Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی حمیدیان گفت: مشکلات موجود جامعه و ریشه بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی شاکله اقتصادی داشته و همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا از تبدیل مطالبات اقتصادی به نارضایتی های اجتماعی و تحرکات امنیتی با سیاست‌های پویا و کنشگرا اجتناب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، محمدعلی حمیدیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل سیستان وبلوچستان در نشستی که امروز به منظور تبریک انتصاب سردار طاهری فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد گفت: بدون شک گفتمان پیشگیری در حوزه جرم شناسی به پررنگ‌ ترین سیاست مدیریت جرایم و آسیب های اجتماعی مبدل شده و در این راستا علاوه بر دستگاه قضایی، نیروی انتظامی نیز نقش خویش را به نحوی مطلوب ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به سازوکارهای پیشگیری از تکرار جرم و بزه دیدگی افزود: با ظهور الگوهای پلیسی اجتماع محور در تقویت مسئولیت پذیری در برابر عوامل زیربنایی وقوع جرم و نیازهای جامعه، نقش پلیس در اجرای برنامه های ترمیمی همچون خدمات مشاوره در مراکز انتظامی تقویت شده و این امر بی‌گمان چرخه بزه دیدگی ثانوی و تکرار جرم را مختل می کند.

حمیدیان اظهار کرد: روند کشف پرونده‌های مجرمانه، دستگیری مجرمان و نسبت سرانه جرم در سیستان و بلوچستان در مقایسه تطبیقی با تمامی استان‌های کشور پایین تر بوده، لیکن ضرورت دارد تا با اتخاذ تدابیر آکادمیک از ارتکاب جرائم خشونت آمیز و افزایش احساس ناامنی که منجر به احساس خطر شهروندان می‌شود اجتناب شود.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی نوعی قرائت واحد در حوزه اجرای تدابیر پیشگیرانه بین دستگاه‌های قضایی و مجموعه‌های کاشف جرائم و آسیب های اجتماعی ایجاد و منطق اصلاح و پیشگیری به نحوی پررنگ تر جایگزین سیاست های کیفری شده است، سیاست‌هایی که به رویه های ایجابی و کنشی نسبت به تمهیدات پس رویدادی و سلبی اولویت می‌بخشد.

معاون رئیس کل دادگستری افزود: بدون شک سیاست‌های توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی که مهمترین راهبرد بروز بسیاری از جرائم و آسیب ها در مقطع فعلی محسوب می‌شوند، خارج از مجموعه قضایی تعریف و به بیانی دیگر رویه‌های اجرایی محسوب می‌شوند و پرواضح است که در این راستا سیاست جنایی اجرایی نیز باید گفتمان خویش را بر مباحث و سرفصل های پیشگیرانه متمرکز کند.

حمیدیان عنوان کرد: مشکلات موجود جامعه و ریشه بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی شاکله اقتصادی داشته و همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا از تبدیل مطالبات اقتصادی به نارضایتی های اجتماعی و تحرکات امنیتی با سیاست‌های پویا و کنشگرا اجتناب کنند.

وی در انتها ضمن تبریک مجدد انتصاب سردار طاهری به سمت فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: بدون شک سرمایه انسانی ممتاز مهمترین عامل تحرک صعودی هر نظام خدمات محور است و با توجه به تجارب ارزشمند ایشان می‌توان به اثرات چشمگیری در حوزه کاهش جرئیم و آسیب های اجتماعی، برخورد با مجرمان خشن و سابقه دار، افزایش مشارکت مردمی و ارتقای امنیت اجتماعی دست یافت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جرائم و آسیب های اجتماعی بسیاری از جرائم و آسیب سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آبفا استان بوشهر در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی همواره در امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از حوادثی مانند سیل و زلزله پیشگام بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه در جریان سیل اخیر در سیستان و بلوچستان نیز آسیب‌هایی به زیرساخت‌های این منطقه و شبکه آبرسانی تحمیل شد، افزود: در همین راستا تیم آبرسانی سیار شرکت آبفا استان بوشهر به منطقه اعزام شده است.

عالی ادامه داد: تیم اعزامی تا زمان موردنیاز در منطقه حضور خواهد داشت و بر اساس درخواست‌های مدیریت بحران نسبت به خدمت رسانی به هم وطنان اقدام خواهد کرد.

وی افزود: چنین اقداماتی تبلوری از اتحاد و همدلی در ایران اسلامی است تا استان‌ها همگام با یکدیگر در مواقع بحرانی به کمک یکدیگر بشتابند.

کد خبر 6087696

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز