Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام روحی گفت: اینکه ما امروز منتظران ظهور حضرت حجت هستیم یکی از آثار تلاش‌های امام عسکری(ع) است که آن حضرت شیعیان را با زندگی در عصر غیبت آشنا کردند و به شیعه دینداری کردن را در شرایطی که امامش در پرده غیبت است، آموخت.

حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی  کارشناس امور دینی به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین به بیان فضایل و مناقب این امام همام پرداخت و ضمن تبریک میلاد با سعادت ایشان گفت: امام حسن عسکری علیه السلام علی رغم عمر کوتاهی که داشتند اما این عمر کوتاه بسیار پربار و پرثمر بود؛ به گونه‌ای که می‌بینیم در این مدت کوتاه چگونه شرایط را برای شیعیان آماده کردند تا با دوران غیبت آشنا باشند و با شرایطی که در دوران غیبت به وجود می آید، موجب نشود تا آنها دست از ایمان و اعتقاد خود بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام روحی افزود: اینکه ما امروز منتظران ظهور حضرت حجت را داریم یکی  از آثار تلاش‌های امام عسکری(ع) است که آن حضرت شیعیان را با زندگی در عصر غیبت آشنا کردند و شیعه دینداری کردن را در شرایطی که امامش در پرده غیبت است، فرا گرفت. روایت شده حضرت برخی از مأمورین که از طرف خلفای عباسی می‌آمدند تا اموری را محک بزنند و به مسئله ولادت امام زمان(عج) که باید پنهان می‌بود پی ببرند، امام(ع) با رفتار عالمانه‌ای که داشتند کاملاً نقشه آنها را خنثی و توطئه‌هایشان را نقش بر آب می‌کرد.

کارشناس امور دینی ادامه داد: علی رغم شرایط سختی که خلفای عباسی برای امام عسکری(ع) بوجود آورده بودند و به شدت ایشان را زیر نظر داشتند، شاگردان بزرگی را به عنوان وکلا و نواب خود تربیت کرده بودند و با ذکاوت و زیرکی تمام، تلاش کردند امانت الهی یعنی ولادت امام زمان(عج) به دور از خطر به سرانجام برسد تا با ولادت خود همان نویدهایی را که از زمان نه فقط پیامبر اکرم صل الله علیه وآله وسلم بلکه از زمان سایر انبیای الوالعزم الهی داده شده بود، محقق کنند.

وی تاکید کرد: دسترسی شیعیان به امام حسن عسکری(ع) بسیار دشوار بود و حضورشان در بین شیعیان با محدودیت های خاصی روبه رو بود؛ زیرا که حضرت را به شدت کنترل می‌کردند و تحت نظر داشتند. اینکه به ایشان امام عسکری گفته می شود، به دلیل آن بود که محل زندگی شان یک منطقه نظامی با مراقبت های شدید بوده است. با همه این محدودیت ها و تنگناهایی که امام عسکری با آن روبه‌رو بودند اما آن وظیفه الهی امامت و انتقال پیام رسول خدا(س) و قرآن کریم به مردم را تماماً انجام دادند و هدایت مردم دچار وقفه نشد.

حجت الاسلام روحی گفت: یکی از سخنانی که امروز در جامعه ما بسیار کاربرد دارد و باید به آن توجه شود این است که امام حسن عسکری(ع) فرموده اند: "لاتکرم الرجل بما یشق علیه" هیچ کس را طوری اکرام مکن که بر او سخت گذرد. یعنی اگر انسان بخواهد کسی را احترام و تکریم کند که او به زحمت بیفتد، این احترام گذاشتن به او نیست. متأسفانه امروز زندگی های ما به گونه ای شده است که به لحاظ چشم و هم چشمی و رقابت و تجمل گرایی به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که معاشرت‌ها محدود شده است؛ نه به خاطر شرایط کنونی که بیماری کرونا بوجود آورده است بلکه مقصود در شرایط عادی و پیش از این دوران است.

کارشناس امور دینی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که بر جامعه ما مسلمان ها حاکم است و باعث بی خبری از یکدیگر شده، همین تشریفات گرایی، تجملات و فزون خواهی هاست، بنابراین شاهد ایجاد تغییرات فرهنگی در جامعه هستیم. آن اصل مهمی که باید در جامعه اسلامی برقرار باشد، اصل مواسات، برادری، محبت و تفقدجویی از یکدیگر و به درد هم رسیدن است که متاسفانه کمرنگ شده و در حال فراموشی است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روحی بوجود آمده به دنبال شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: امام عسکری(ع) همانطور که گفتیم علی رغم عمر کوتاهی که داشتند، اما در همین مدت کوتاه که با محدودیت های زیادی نیز همراه بود، سعی داشتند هرکسی از شیعیان و افراد جامعه که دچار تنگدستی و صعوبت در معیشت می شد، با ترویج و تبلیغ مواسات و روحیه برادری مشکلات آنها را برطرف سازد. این رویه‌ای بود که در زندگی تمام ائمه معصومین محسوس و ملموس بود و امام عسکری نیز شیعیان را مأمور می کردند تا از حالات و مشکلات یکدیگر باخبر باشند و مشکل گشایی کنند. این یکی از درس هایی است که می‌توانیم از مکتب بزرگ و فراگیر امام عسکری بگیریم و براساس آن باید از نیازمندان دستگیری کنیم و به ویژه در شرایط بد معیشتی امروز کسی که ادعای شیعه بودن و پیروی از امام حسن را دارد باید مشکلات نیازمندان را برطرف کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام عسکری ع امام زمان عج ولادت امام حسن ع حجت الاسلام روحی امام حسن عسکری ع امام عسکری ع حجت الاسلام امام ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 مریم نازی، از عوامل پویش نو سرباز گفت: «افراد می‌توانند در پویش نو سرباز شرکت کنند و یک فرزند نذر ظهور آقا امام زمان به دنیا بیاورند!» اظهارات این شخص درباره این کمپین را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • اجرای زیبای گروه سرود «منتظران ظهور» زاهدان
  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید!
  • فیلم اظهـارات جنجالی یک زن؛ فرزند نذر ظهـور امام زمان در طرح «نو سربـاز»!
  • محمدرضا گرایی؛ مرد یخی در پاریس طلا می‌خواهد؛ سهمیه‌های المپیکی
  • وقتی جهادگران لبخند هدیه می‌دهند/هزارخدمت دندانپزشکی در سربیشه
  • (ویدیو) یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید
  • (ویدیو) "اگر من بگریانم و صدیقی بخنداند امام زمان ظهور می‌کند"
  • نیم نگاهی به یاران و تربیت یافتگان مکتب امام حسن مجتبی علیه السلام
  • میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) مبارک