Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ملکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کتاب‎های درسی دانش آموزان عادی- کم بینا، در قطع رحلی بزرگ (۲۳.۵ در۳۳ ) سانتی متر آماده سازی می‎شود و پس از هماهنگی و تایید سازمان آموزش و پرورش استثنایی، توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی چاپ سپاری انجام می‎گیرد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین درباره تولید کتاب‌های دانش آموزان کم توان ذهنی-کم‌بینا اظهار داشت: کتاب‎های درسی دانش آموزان کم توان ذهنی– کم بینا، در قطع رحلی بزرگ (۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵در۳۳ ) سانتی متر توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی آماده سازی و برای کنترل کیفیت فنی و چاپ سپاری به سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی آموزشی تحویل داده می‌شود.

ملکی یادآور شد: توزیع این کتاب‎ها نیز براساس ثبت سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی همانند دانش آموزان عادی از طریق استان، منطقه و مدرسه انجام می‎شود.

فهرست بسته‎های آموزشی دانش آموزان عادی - کم بینا و دانش آموزان کم توان ذهنی - کم بینا به تفکیک پایه به شرح زیر است :

اهم اقدامات سازمان در خصوص برنامه ریزی درسی در شرایط کرونا

ملکی همچنین درباره اقدامات سازمان پژوهش در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: شرایط کرونایی تجربه تلخ در فضای تکان دهنده‎ای است که افکار و اندیشه‎ها را برای یافتن راه‎های نو و طُرق ابتکاری به حرکت در آورد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: هیچ کس از این تکان ذهنی دور نبود. خود را در مقابل پرسشی مهم قرار دادیم. مجموعه تلاش‎هایی در گروه‎های کارشناسی ما شکل گرفت و حاصل آن در مجموعه شش جلدی برنامه درسی در شرایط ویروس کووید ۱۹ در وضعیت قرمز و زرد پدید آمد.

وی خاطرنشان کرد: در این مجموعه، محتواهای دروس متناسب با هر دو وضعیِت سازمان خاص پیدا کردند و با معرفی بخشی از محتواها به‎عنوان مطالعه آزاد تعدیلی در محتواهای دروس انجام گرفت. قاعدتاً با تقلیل زمان آموزش در هر جلسه درس باید در محتوای دروس هم تقلیلی و تعدیلی شکل می‎گرفت.

ملکی گفت: در همین مجموعه به معلمان پیشنهاد شد چه اقداماتی باید انجام دهند، از کدام روش‎های تدریس و ارزشیابی استفاده کنند تا زمینه مناسب برای یادگیری دانش‎آموزان فراهم سازند. به خانواده‎ها در ارتباط با نقشی که برای تعلیم و تربیت فرزندان خود باید ایفا کنند، توصیه‎هایی شده است. در شرایط کرونایی تغییراتی در نقش تربیتی خانه ظهور کرد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه خانه به مدرسه‎ای تبدیل شد که یادگیری‎های اساسی در آنجا صورت می‎پذیرد، گفت: خانه به طور صرف محلی برای سکونت و آرامش نیست، بلکه مدرسه‎ای است که معلم آن پدر و مادر است.

ملکی ادامه داد: والدین به توانایی‎های نوینی باید نایل شوند و در تربیت و یادگیری فرزندانشان یاری کنند. اگر چنین توانایی را ندارند باید به تدریج کسب کنند. هرچند نقش اصلی را خود دانش‎آموز باید ایفا کند. اوست که باید با رجوع به منابع متعدد و کسب اطلاعات مختلف به «خود یادگیری» بپردازد، اما به حامی و هادی نیز نیاز دارد. حامی او مادری است که در کنار اوست و پدری که باید نقش مؤثر خود را داشته باشد.

وی در ادامه یادآورشد: در مجموعه 6 جلدی؛ منابع پشتیبان نیز معرفی شده است. شبکه ملی رشد، شبکه شاد، تدریس‎های تلویزیونی ملی و محلی و غیره منابعی هستند که دانش آموزان باید رجوع  و راهنمایی‎های لازم را دریافت کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: در همین مجموعه 6 جلدی به نقش مدیریت نیز توجه شده است. مدیر مدرسه هماهنگ کننده و زمینه‎ساز همه‎ی تلاش‎هایی است که از سوی والدین، معلمان و دانش‎آموزان صورت می‎گیرد. او باید رهبری کند و امکان فعالیت‎های اثربخش را فراهم کند.

ملکی اظهار داشت: اقدام اصلی ما در شرایط کرونایی، تولید برنامه‎های درسی متناسب با این اوضاع است. همراه با این‎ها در مجلات رشد مقالات، مصاحبه‎ها و گفتگوهای متعددی نیز به چاپ رسیده است. اقدام دیگر QR code خوان شدن کتاب‎های درسی است. از این طریق امکان دسترسی به اطلاعات افزون‎تر برای دانش‎آموز فراهم می‎شود و نقش خود را در یادگیری و توسعه دانش و مهارت‎ها به صورت مطلوب انجام می‎دهد.

برچسب‌ها سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کتاب درسی پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شبکه آموزشی شاد آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کتاب درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کتاب درسی اخبار کنکور رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان شرایط کرونا کتاب ها کم بینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی کاظمی جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح کرد و گفت: آزمون شبه نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه و شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیندهای یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و همچنین آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد بوده است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: با توجه به آنکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد. تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی بر روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در ۴ عنوان واحد درسی ،۲ عنوان درس عمومی و۲ عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

وی افزود: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد که دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند که خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد ماه می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان و آزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: شروع آزمون‌ها هم از ۲۷ فروردین بوده است و تا ۴ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در ۴ روز (۲۷،۲۹ فروردین و۱،۴ اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه ریزی شده و طراحی سوالات شبه نهایی بر اساس چارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند ضمن اینکه پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات و نواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

کاظمی گفت: طراحی سوالات هم از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی و کتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی و بر اساس همان چارچوب و الگوی درسی امتحانات نهایی هست.

وی در پایان گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی وهم چنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد و سعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد جلسه تبیینی و توجیهی در این رابطه برای معاونین و کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار شد و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

کد خبر 6079770 علی قدمی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • نواخته شدن زنگ حماسه و ایثار در مدارس چهارمحال وبختیاری
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است