Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از آغاز پویش سراسری «ایران مهربان»، باهدف بهبود وضعیت معیشتی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت و جذب حامی خبرداد.

حسن ویلان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان راه‌اندازی پویش «ایران مهربان» را در راستای بهبود وضعیت معیشتی ایتام و فرزندان محسنین ارزیابی و اظهار کرد: رویکرد مهم این پویش جذب حامی و افزایش سرانه پرداختی کمک‌ها به ایتام و فرزندان «محسنین» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد از حمایت حامیان خود بهره‌مند می‌شود خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندی مددجویان و تأمین آتیه این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام در سال‌های گذشته باهدف رسیدگی بیشتر به نیازهای مادی و معنوی فرزندان یتیم توسط کمیته امداد آغاز شد، عنوان کرد: در کنار فرزندان محروم از نعمت پدر، فرزندان دیگری که پدران آن‌ها علی‌رغم میل باطنی‌ به دلیل بیماری، کهولت سن، ازکارافتادگی و گسستن از فضای پرمهر خانوادگی، توان اداره زندگی خود را نداشته و تأمین معیشت خانواده بر دوش همسرانشان نهاده شده است نیز با اجرای طرح محسنین کمیته امداد، حمایت می‌شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: خیرخواهان با واریز مبلغی به‌صورت ماهانه، می‌توانند نیّات خیرخواهانه خود را در رسیدگی به کودکان و نوجوانان نیازمند طرح اکرام ایتام و محسنین، جامه عمل بپوشانند.

ویلان با اشاره به اینکه ۷۶۹ نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان هستند ادامه داد: کمیته امداد برای تأمین آتیه این کودکان برنامه‌ریزی‌های مختلفی کرده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداداستان سمنان با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از ایتام پسر و ۵۵ درصد دختر هستند، تصریح کرد: در این استان بیش از ۲۶ هزار کارمند رسمی و غیررسمی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای حمایت هرچه بیشتر از فرزندان ایتام و محسنین بهره برد.

وی یاد آورشد: علاقه‌مندان به حمایت از فرزندان اکرام می‌توانند به سایت ekram.emdad.ir مراجعه و کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنند، پس‌ازآن کد فعال‌سازی برای آن‌ها ارسال می‌شود و شماره کارت ۱۶ رقمی نیز در اختیار فرد قرار می‌گیرد تا وجه مدنظر خود را به این شماره‌حساب واریز کنند؛ لازم به ذکر است که به‌محض واریز حمایت نقدی، مبلغ مستقیم و بدون واسطه به‌حساب فرزند مشمول طرح منتقل می‌شود.

ویلان افزود: همچنین افراد می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۳ در طرح اکرام ایتام مشارکت و با حمایت مادی و معنوی از ایتام تحت حمایت کمیته امداد در این امر خیر مشارکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته امداد سمنان استانی فرهنگی و هنری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کمیته امداد استان سمنان ایتام و فرزندان تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، با ابراز قدردانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند به‌ویژه مبتنی بر تفاهم‌نامه فی‌مابین در سال‌های اخیر اظهار کرد: کمک به این خانواده‌ها و تلاش برای توانمندسازی آنان، نقطه مشترک فعالیت‌ها و همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ بی‌تردید کمک به خانواده زندانیان را به عنوان یکی از اقدامات اصلی سازمان در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اصل فردی بودن مسئولیت کیفری زندانیان افزود: مجازات متوجه شخص زندانی است، بنابراین قرار نیست خانواده زندانی هم آسیب ببینید، بر همین اساس سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی در تلاش هستند، این قشر را تحت حمایت قرار دهند.

انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت جدی از خانواده زندانیان نیازمند است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست یادآور شد: خانواده زندانیان به‌طور عمومی نیاز به حمایت و کمک دارند، در خصوص مجازات زندانی نیز بیشترین آسیب متوجه همین خانواده‌ها است، بنابراین هدف حمایت جدی از این قشر است.

وی افزود: امروز از سوی سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی ازجمله اشتغال‌زایی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تحصیل فرزندان و ازدواج آنان به خانواده زندانیان نیازمند ارائه می‌شود و این خدمت‌دهی را جزو وظایف خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه همکاری به مدت سه سال و در استمرار تفاهم‌نامه قبلی میان این دو مجموعه با محوریت ارتقا و بهبود سطح همکاری مشترک دو دستگاه درجهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و به‌طور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزادشده نیازمند به امضا رسیده است.

کد خبر 745446

دیگر خبرها

  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان
  • امسال آرزوی ۱۰۲۰ یتیم گلستانی در جام آرزوها برآورده می شود
  • استان البرز فرزند یتیم بدون حامی ندارد